CATISMA A NOUA

10 0 0
                                    

PSALMUL 64

Un psalm al lui David; mai-marelui cântăreților. Cântarea lui Ieremia și a lui Iezechiel din timpul șederii în pământ străin, când avea să iasă din Babilon.

1. Ție Ți se cuvine cântare, Dumnezeule, în Sion și Ție Ți se va împlini făgăduința în Ierusalim,
2. Auzi rugăciunea mea, către Tine tot trupul va veni.
3. Cuvintele celor fără de lege ne-au biruit pe noi și nelegiuirile noastre Tu le vei curăți.
4. Fericit este cel pe care l-ai ales și l-ai primit; locui-va în curțile Tale.
5. Umplea-ne-vom de bunătățile casei Tale; sfânt este locașul Tău, minunat în dreptate.
6. Auzi-ne pe noi, Dumnezeule, Mântuitorul nostru, nădejdea tuturor marginilor pământului și a celor de pe mare departe;
7. Cel ce gătești munții cu tăria Ta, încins fiind cu putere; Cel ce tulburi adâncul mării și vuietul valurilor ei.
8. Tulbura-se-vor neamurile și se vor spăimânta cei ce locuiesc marginile de semnele Lui; ieșirile dimineții și ale serii le vei veseli.
9. Cercetat-ai pământul și l-ai adăpat pe el, bogățiile lui le-ai înmulțit;
10. Răul lui Dumnezeu s-a umplut de apă; gătit-ai hrana lor, că așa este gătirea Ta.
11. Adapă brazdele lui, înmulțește roadele lui și se vor bucura de picături de ploaie, răsărind.
12. Vei binecuvânta cununa anului bunătății Tale și câmpiile Tale se vor umple de roade grase.
13. Îngrașă-se-vor pășunile pustiei și cu bucurie dealurile se vor încinge.
14. Îmbrăcatu-s-au pășunile cu oi și văile vor înmulți grâul ; vor striga și vor cânta.

PSALMUL 65

Un psalm al lui David; mai-marelui cântăreților. O cântare a învierii.

1 Strigați lui Dumnezeu tot pământul. Cântați numele Lui; dați slavă laudei Lui.
2. Ziceți lui Dumnezeu: Cât sunt de înfricoșătoare lucrurile Tale! Pentru mulțimea puterii Tale, Te vor linguși vrăjmașii tăi.
3. Tot pământul să se închine Ție, și să cânte Ție, să cânte numelui Tău.
4. Veniți și vedeți lucrurile lui Dumnezeu, înfricoșător în sfaturi mai mult decât fiii oamenilor.
5. Cel ce preface marea în uscat, prin râu vor trece cu piciorul. Acolo ne vom veseli de El,
6. De Cel ce stăpânește cu puterea Sa veacul. Ochii Lui spre neamuri privesc; cei ce se răzvrătesc să nu se înalțe întru sine.
7. Binecuvântați neamuri pe Dumnezeul nostru și faceți să se audă glasul laudei Lui,
8. Care a dat sufletului meu viață și n-a lăsat să se clatine picioarele mele.
9. Că ne-ai cercetat pe noi, Dumnezeule, cu foc ne-ai lămurit pe noi, precum se lămurește argintul.
10. Prinsu-ne-ai pe noi în cursă; pus-ai necazuri pe umărul nostru;
11. Ridicat-ai oameni pe capetele noastre, trecut-am prin foc și prin apă și ne-ai scos la odihnă.
12. Intra-voi în casa Ta cu arderi de tot, împlini-voi Ție făgăduințele mele,
13. Pe care le-au rostit buzele mele și le-a grăit gura mea, întru necazul meu.
14. Arderi de tot grase voi aduce Ție, cu tămâie și berbeci; iți voi jertfi boi și țapi.
15. Veniți de auziți toți cei ce vă temeți de Dumnezeu și vă voi povesti câte a făcut El sufletului meu.
16. Către Dânsul cu gura mea am strigat și L-am lăudat cu gura mea.
17. Nedreptate de am avut în inima mea să nu mă audă Domnul.
18. Pentru aceasta m-a auzit Dumnezeu; luat-a aminte glasul rugăciunii mele.
19. Binecuvântat este Dumnezeu, Care n-a depărtat rugăciunea mea și mila Lui de la mine.

PSALMUL 66

Un psalm al lui David; mai-marelui cântăreților. Pentru instrumente cu coarde.

1. Dumnezeule, milostivește-Te spre noi și ne binecuvintează, luminează fața Ta spre noi și ne miluiește,
2. Ca să cunoaștem pe pământ calea Ta, în toate neamurile mântuirea Ta
3. Lăuda-Te-vor pe Tine popoarele, Dumnezeule, lăuda-Te-vor pe Tine popoarele toate.
4. Veselească-se și să se bucure neamurile, că vei judeca popoarele cu dreptate și neamurile pe pământ le vei povățui.
5. Lăuda-Te-vor pe Tine popoarele, Dumnezeule, lăuda-Te-vor pe Tine popoarele toate. Pământul și-a dat rodul său.
6. Binecuvintează-ne pe noi, Dumnezeule, Dumnezeul nostru. Binecuvintează-ne pe noi, Dumnezeule, și să se teamă de Tine toate marginile pământului.

PSALTIREA Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum