CATISMA ÎNTÂIA

133 0 0
                                    

PSALMUL 1 :

Un psalm al lui David, nescris deasupra la evrei

1. Fericit bărbatul, care n-a umblat în sfatul necredincioșilor și în calea păcătoșilor nu a stat și pe scaunul hulitorilor n-a șezut
2. Ci în legea Domnului e voia lui și la legea Lui va cugeta ziua și noaptea.
3. Și va fi ca un pom răsădit lângă izvoarele apelor, care rodul său va da la vremea sa și frunza lui nu va cădea și toate câte va face vor spori.
4. Nu sunt așa necredincioșii, nu sunt așa ! Ci ca praful, ce-l spulberă vântul de pe fața pământului.
5. De aceea nu se vor ridica necredincioșii la judecată, nici păcătoșii în sfatul drepților.
6. Că știe Domnul calea drepților, iar calea necredincioșilor va pieri.

PSALMUL 2 :

Un psalm al lui David, nescris deasupra la evrei

1. Pentru ce s-au întărâtat neamurile și popoarele au cugetat deșertăciuni ?
2. Ridicatu-s-au împărații pământului și căpeteniile s-au adunat împreună împotriva Domnului și a Unsului Său, zicând :
3. " Să rupem legăturile lor și să lepădăm de la noi jugul lor ".
4. Cel Ce locuiește în ceruri va râde de dânșii, și Domnul îi va batjocori pe ei !
5. Atunci va grăi către ei în urgia Lui și întru mânia Lui îi va tulbura pe ei;
6. Iar Eu sunt pus împărat de El peste Sion, muntele cel sfânt al Lui, vestind porunca Domnului.
7. Domnul a zis către Mine : " Fiul Meu ești Tu, Eu astăzi Te-am născut !
8. Cere de la Mine și-Ți voi da neamurile moștenirea Ta; și stăpânirea Ta, marginile pământului.
9. Paște-vei pe ele cu toiag de fier; ca pe vasul olarului le vei zdrobi !
10. Și acum, împărați, înțelegeți ! Învățați-vă toți, care judecați pământul !
11. Slujiți Domnului cu frică și vă bucurați de El cu cutremur.
12. Luați învățătură, ca nu cumva să Se mânie Domnul și să pieriți din calea cea dreaptă, când se va aprinde degrab mânia Lui ! Fericiți toți cei ce nădăjduiesc în El .

PSALMUL 3 :

Un psalm al lui David, când a fugit din fața lui Avesalom, fiul său

1. Doamne, cât s-au înmulțit cei ce mă necăjesc ! Mulți se scoală asupra mea;
2. Mulți zic sufletului meu : " Nu este mântuire lui, întru Dumnezeul lui "!
3. Iar Tu Doamne, sprijinitorul meu ești, slava mea și Cel ce înalți capul meu.
4. Cu glasul meu către Domnul am strigat și m-a auzit din muntele cel sfânt al Lui.
5. Eu m-am culcat și am adormit; sculatu-m-am că Domnul mă va sprijini.
6. Nu mă voi teme de mii de popoare, care împrejur mă împresoară.
7. Scoală, Doamne, mântuiește-mă Dumnezeul meu; că Tu ai bătut pe toți cei ce mă vrăjmășesc în deșert; dinții păcătoșilor ai zdrobit.
8. A Domnului este mântuirea, și peste poporul Tău, binecuvântarea Ta.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Doamne miluiește, Doamne miluiește, Doamne miluiește,
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

PSALMUL 4 :

Un psalm al lui David; mai-marelui cântăreților, pentru instrumente cu coarde

1. Când Te-am chemat, m-ai auzit, Dumnezeul dreptății mele ! Întru necaz m-ai desfătat ! Milostivește-Te spre mine și ascultă rugăciunea mea .
2. Fiii oamenilor, până când grei la inimă ? Pentru ce iubiți deșertăciunea și căutați minciuna ?
3. Să știți că minunat a făcut Domnul pe cel cuvios al Său; Domnul mă va auzi când voi striga către Dânsul.
4. Mâniați-vă, dar nu greșiți; de cele ce ziceți în inimile voastre, în așternuturile voastre vă căiți.
5. Jertfiți jertfa dreptății și nădăjduiți în Domnul.
6. Mulți zic : " Cine ne va arăta nouă cele bune ? ". Dar însemnatu-s-a peste noi lumina feței Tale, Doamne !
7. Dat-ai veselie în inima mea, mai mare decât veselia pentru rodul lor de grâu, de vin și de untdelemn ce s-a înmulțit.
8. Cu pace, așa mă voi culca și voi adormi, că Tu, Doamne, îndeosebi întru nădejde m-ai așezat.

PSALTIREA Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum