CATISMA A ȘAISPREZECEA

61 0 0
                                    

PSAMUL 109

Un psalm al lui David.

1. Zis-a Domnul Domnului Meu : " Șezi de-a dreapta Mea, până ce voi pune pe vrăjmașii Tăi așternut picioarelor Tale ".
2. Toiagul puterii Tale Ți-l va trimite Domnul din Sion, zicând : " Stăpânește în mijlocul vrăjmașilor Tăi.
3. Cu Tine este poporul Tău în ziua puterii Tale, întru strălucirile sfinților Tăi din pântece mai înainte de luceafăr Te-am născut ".
4. Juratu-S-a Domnul și nu-I va părea rău : " Tu ești preot în veac, după rânduiala lui Melchisedec ".
5. Domnul este de-a dreapta Ta; sfărâmat-a în ziua mâniei Sale împărați.
6. Judeca-va între neamuri; va umple totul de ruini; va zdrobi capetele multora pe pământ.
7. Din pârâu pe cale va bea; pentru aceasta va înălța capul.

PSAMUL 110

Aliluia.

1. Lăuda-Te-voi, Doamne, cu toată inima mea, în sfatul celor drepți și în adunare.
2. Mari sunt lucrurile Domnului și potrivite tuturor voilor Lui.
3. Laudă și măreție este lucrul Lui și dreptatea Lui rămâne în veacul veacului.
4. Pomenire a făcut de minunile Sale. Milostiv și îndurat este Domnul.
5. Hrană a dat celor ce se tem de Dânsul; aduceți-vă aminte în veac de legământul Lui.
6. Tăria lucrurilor Sale a vestit-o poporului Său, ca să le dea lor moștenirea neamurilor.
7. Lucrurile mâinilor Lui, adevăr și judecată. Adevărate sunt toate poruncile Lui,
8. Întărite în veacul veacului, făcute în adevăr și dreptate.
9. Izbăvire a trimis poporului Său, poruncit-a în veac legământul Său; sfânt și înfricoșător este numele Lui.
10. Începutul înțelepciunii este frica de Domnul; înțelegere bună este tuturor celor ce o fac pe ea. Lauda Lui rămâne în veacul veacului.

PSAMUL 111

Aliluia.

1. Fericit bărbatul care se teme de Domnul; întru poruncile Lui va voi foarte.
2. Puternică va fi pe pământ seminția Lui; neamul drepților se va binecuvânta.
3. Slavă și bogăție în casa lui și dreptatea lui rămâne în veacul veacului.
4. Răsărit-a în întuneric lumină drepților, Cel milostiv, îndurat și drept.
5. Bun este bărbatul care se îndură și împrumută; își rânduiește vorbele sale cu judecată, că în veac nu se va clinti;
6. Întru pomenire veșnică va fi dreptul; de vorbire de rău nu se va teme.
7. Gata este inima lui a nădăjdui în Domnul; întărită este inima lui, nu se va teme, până ce va ajunge să disprețuiască pe vrăjmașii săi.
8. Risipit-a, dat-a săracilor; dreptatea lui rămâne în veacul veacului.
9. Puterea lui se va înălța întru slavă.
10. Păcătosul va vedea și se va mânia, va scrâșni din dinți și se va topi. Pofta păcătoșilor va pieri.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Doamne miluiește, Doamne miluiește, Doamne miluiește,
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

PSAMUL 112

Aliluia.

1. Lăudați, tineri, pe Domnul, lăudați numele Domnului.
2. Fie numele Domnului binecuvântat de acum și până în veac.
3. De la răsăritul soarelui până la apus, lăudat este numele Domnului.
4. Înalt este peste toate neamurile Domnul, peste ceruri este slava Lui.
5. Cine este ca Domnul Dumnezeul nostru, Cel ce locuiește întru cele înalte
6. Și spre cele smerite privește, în cer și pe pământ ?
7. Cel ce scoate din pulbere pe cel sărac și ridică din gunoi pe cel sărman,
8. Ca să-l așeze cu cei mari, cu cei mari ai poporului său.
9. Cel ce face să locuiască cea stearpă" în casă, ca o mamă ce se bucură de fii.

PSALTIREA Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum