"sumpah lah?! Dh Cari kat kedai?" "Dh! Tapi takde" muka Laila dah cuak "macam mana Ni weyy?! Dah le dlm tu Ada info² penting!"
"Ha! Aduii Kau nii! Kenapa lah Kau cuai sangat?" "Aku tau Aku cuai!"
"Kau Kata dalam phone Kau,Ada info penting Kan? Info apa?" "Info pasal crush Aku hehe" Laila membuat senyuman kerang busuk tu lagi
"Kau Ni Kan! Sia-sia je Aku tanya mana phone Kau! Ish!" "APA yang penting selain daripada crush Kita?" Wah! Ini sudah mencabar kesabaran Mia Zulaikha Ni!
"Habis tu?! Maklumat bank Kau?Password Kau? Gambar family Kau? Semua tu Tak penting?! Mia dah mula membebel tentang perangai sahabat nya.
"Wooo! Oke² sudah!" Laila mahu Mia berhenti tapi Mia tidak mendengarnya dan teruskan membebel. "Mia...boleh berhenti Tak?" Walaupun suara Tengku Harraz terdengar lembut tapi terselit sebuah amaran untuknya.
Mia terdiam setelah mendengar suara Tengku itu. Dia Tahu yang kesabaran Tengku pun mula hilang sedikit demi sedikit.
"Umm ok..Aku pergi Cari sendiri...bye!" "E-eh?! Laila! Tunggu!" Mia mengejar Laila kerana Tak mau duduk bersama Tengku
"Seram wey kalau tengok Tengku cam gitu" "jangan cakap Kau sorang,Aku un same" Laila setuju
"Abg Kau tu Jenis cold-blooded eh? Diam semacam je" Mia bertanya "haah memang gitu,Haih...taktau apa masalah dia? Kejap² nak emo"
"Oh yeke? Paham..."
Laila dengan Mia sambung mencari phone milik Laila. Dalam 20 Minit,baru jumpa
"Finally! Jumpa jugak! Tu lee lain kali tengok! Jangan leka sangat!" Mia memberi amaran
"Iyo Iyo le kak Miaa!" Laila bercakap
"Wey Abang Kau tu memang macam gadis melayu terakhir eh? Diam semacam"
"Woii Abang Aku memang gitu! HAHA Kau Ni pun" Laila ketawa terbahak-bahak sementara pipi Mia berasa panas
"Tak lah ye sakat Aku!" Mia menyuruh Laila berhenti
"Dah² jum gi ke Abang Aku" Laila mengajak Mia
"Kau sure? Abang kau tu macam tak reda lagi je kemarahan dia tu. Seram Aku"
"Abang aku ok je,dah² jom" Laila Jalan ke Abangnya dan Mia hanya mengikutinya. Redha jelah
.........................||♠♪♠||........................
Tengku Harraz hanya bermain phone di bawah pokok. Mia rasa ragu² untuk mengajak Harraz makan.
"T-Tengku... Laila ajak makan..."
Flashback:
"Mia! Pergi panggil kan abang aku!" Laila menyuruhnya "Tak mau aku! Maunya nanti aku kena hadap muka dia tu! Dah lah seram!"
"Gi le! Kau nak abang aku kelaparan ke?" "Takde le sampai gitu sekali" Mia berkata
"Dh tu? Tolong le"
Flashback end
"Hm? Kau ajak Aku Makan ke? Tengku akhirnya bersuara. "Y-ye Tengku"
"Oh ok" Tengku berjalan ke arah adiknya.Mia terdengar perempuan yang lalu lalang membisik bersama kawannya sambil menunjuk ke arah Harraz. Gedik!
Mia membuat muka geli dan duduk di sebelah Laila. "Wey Laila,Abang Kau tu memang banyak peminat eh?" Mia bisik kepada Laila
"Haah,Abang Aku tu sebenarnya still student as senior kat kite punye universiti,dia ambik arts major tapi tu le tak guna jugak kalau ayah Aku dah assign dia untuk take over the company"
"Ouhh patut le..." Mia terpikir.
[~3 Hari berlalu~]
Mia berjalan seperti biasa,Tiba-tiba ada sekumpulan perempuan menjerit sekuat hati. Mia apa lagi,diorang terus berjalan laju kearah perempuan² tersebut.
"Apa yang terjadi?!" Mia tanya pada salah sorang perempuan disitu. "Takde pape cuma..Tengku Harraz dah Sampai uni je" perempuan itu membalas. "Lah tu je?? Aku ingatkan apa le" Mia Balas sambil Jalan,jauh Daripada perempuan² tersebut.
.......................||♠♪♠||..............................
Mia duduk didalam Dewan belajar sambil menunggu kawannya masuk juga."Aduii mana Laila Ni?? Lambat nok!"
Tiba² Mia ternampak Tengku Harraz berjalan masuk kedalam Dewan tersebut. "Ehh?!"
YOU ARE READING
Right Love,Wrong Time(OG)
Romance•••••••••••••☆𝓣𝓮𝓷𝓰𝓴𝓾 𝓗𝓪𝓻𝓻𝓪𝔃 𝓐𝓵𝓮𝔁𝓪𝓷𝓭𝓮𝓻♡𝓜𝓲𝓪 𝓩𝓾𝓵𝓪𝓲𝓴𝓱𝓪☆••••••••••••••• Pertemuan pertama mereka berdua agak rumit kerana lelaki yang dicintai oleh sang wanita itu sudah mempunyai teman wanita "Kalau Kau kesini nak jumpa a...