C-6 Move on

15 0 0
                                    

Keesokkan harinya,Mia pergi ke kelas dengan fikirannya melayang entah kemana. "Patut ke aku move on?" Mia bertanya kepada dirinya sendiri. Tiba-tiba ada suara yang menegurnya "Mia". Mia terkejut akan terdengar suara itu lalu memandang kebelakang.

Mata Mia membulat apabila dia melihat seorang lelaki yang amat dia kenal iaitu Harraz. "Awak buat apa kat sini?" Mia tanya. "Gi kelas aku le". Wah! bukan main dia panggil 'aku'!.

"Tapi course awak dengan course saya kan lain,awak course kejuteraan dan saya course art." balas Mia. Harraz hanya memandang Mia dengan pandangan pelik. "Dah tu?" "bangunan kejuteraan jauh daripada course art."

"Oh aku just jenguk girlfriend aku" Mia terdengar bila Harraz menyebut 'girlfriend' di hadapannya.
"...Saya pergi dulu,Assalamualaikum" Mia pergi meninggalkan Harraz di belakang.

Mia berjalan kearah dewan belajar dan duduk di tempat duduk nya. Mia termenung jauh sehingga Laila menyahut namanya pun tak dengar. "Woiii Miaaaa!" Laila nyahut. "Mia Zulaikha!".

Mia tersedar daripada mimpi itu. Mia memandang kearah Laila dan balas "Apa Tengku Laila Arabella?". "Kau dah pahal asyik termenung je kau" Tanya Laila.

"Takde le...tadi aku jumpa abang kau,depan dewan tadi...aku tanya dia buat apa kat depan tadi... dia cakap gi kelas dia tapi kau tau lah kan gi kelas dia astu aku cakap lah bangunan course dia tu jauh tiba-tiba dia cakap dia nak gi jenguk girlfriend dia..."

Laila terdiam apabila dia dapat tahu abang kesayangan dia tu ada girlfriend dan itu bukan Mia. "bertabahlah Mia,aku tau perasaan kau cam mane" Laila memujuk Mia agar dia dapat bertenang.

"Penat wey aku ni dah le crush kat dia dalam 2 tahun..." "sabar le,ni ujian bagi orang kuat menghadapi" Mia terdiam.

Tiba-tiba,Harraz memasuki kedalam dewan itu dan apa lagi...semua perempuan itu pun menjerit nama Harraz. Mia hanya menjeling kearah Harraz lalu berpaling kearah berlawanan Harraz.

Mia terkejut apabila muka Harraz berada betul2 di hadapannya. Harammm!

"Jauh sikit!" Mia mengambil jarak yang sedikit jauh Dari muka Harraz. "Kau nak apa ha datang sini?" Tanya Mia

Apa yang Harraz Balas akan membuat hati Mia terus retak! "Aku tengah cari girlfriend Aku,Kau Ada nampak dia?"

"Tak,Aku pun tak tahu yang mana satu"
Mia memandang arah berlawanan dengan Harraz lagi. "Dah le tu gi balik ke kelas kau,buat semak je kau."

Harraz memandang kearah Mia dengan mukanya yang nampak pelik akan perangai Mia. "Kau dah kenapa tiba-tiba Nak halau Aku? Mia hanya menjeling ke Harraz.

"Kalau Kau kesini nak jumpa awek Kau,dia kat sana bukan sini now go!"

Lepas habis kelasnya,Mia mengemas barangnya dan terus keluar dari situ.Mia berjalan kearah kafe tiba-tiba dia ternampak Harraz bersama aweknya. Mia hanya pandang mereka berdua lalu masuk ke dalam kafe itu.

Harraz perasan akan kehadiran Mia disitu tetapi Harraz tidak peduli. Dia hanya memandang teman wanitanya dengan penuh cinta.

Mia hanya membeli makanan untuk dia makan di biliknya.Setelah selesai dia membeli,dia berjalan keluar dari kafe itu.Alangkah terkejutnya, dia bertembung dengan Harraz.

"Kau buat apa kat sini? Bukan tadi kau dengan gf kau ke?" Tanya Mia. "Gf aku dah balik dulu dan aku plan nak beli makanan. Aku tak sangka lak jumpa kau kat sini" Balas Harraz.

"Oh,dah le aku gi assalamualaikum." Mia berjalan melepasi Harraz dan menuju ke rumah sewanya. Harraz hanya memandang Mia sambil tersenyum kecil.

Mia sudah sampai di rumah sewanya dan Mia naik ke biliknya.Setelah buat apa yang patut,Mia turun ke bawah untuk masak makanan yang baru dia beli tiba-tiba...

Seseorang tekan bel loceng "kejap²!" Mia ambil tudung sarungnya dan memakainya lalu membuka pintu itu. Mata Mia membulat apabila dia melihat Harraz berada dihadapan pintunya. "Kau!"

Right Love,Wrong Time(OG)Where stories live. Discover now