Elin
Ik loop de school binnen en word gelijk begroet. "Heyy" zegt Liz blij tegen me. "Hii waarom zo blij?" vraag ik lachend aan haar. "Weet niet gewoon zenuwachtig" zegt ze met een grote glimlach. Ik grinnik even, en we praten even verder totdat me telefoon afgaat. 'Koentjee' staat er in grote letters op me scherm. Ik neem vragend op. "Heyy wat is er?" zeg ik verbaasd. "Je bent die kaartjes vergeten" zegt Milo schreeuwend snel voordat Koen kan antwoord. "Omg nee! Helemaal vergeten, en nu?" vraag ik in paniek. "No stress we komen ze zo brengen na school" zegt hij gerustellend. "Ohh isgoed" zeg ik terug. "Doeii kleintje" hoor ik Milo zeggen. "Miel ik ben niet klein of jij bent gewoon groot" zucht ik. Gelijk kijk ik verschrikt naar Liz of ze me heeft gehoord maar zie dat ze druk aan het praten is. Opgelucht zucht ik. "Ben je er nog?" hoor ik. "Oh ja sorry" zeg ik snel. "Heyy kom je zo naar de les" vraagt Liz aan me die bij me is komen staan samen met Fairouz en Tessa. Tessa heb ik gister ook even gesproken tijdens de pauze, ze is best aardig. "Ja ik kom zo" zeg ik terug. "Sorry Koen ik moet ophangen, les begint zo" zeg ik tegen hem. "Maakt niet uit! Veel plezier nog" zegt hij grinnikend. "Doei ginger en doe de groeten aan Miel goed?" zeg ik terug. "Zal ik doen. Tot vanmiddag, laat je weten wanneer je klaar bent?" zegt hij nog snel voordat we ophangen. "Komt goed" zeg ik en hang op. Ik loop mee met Liz, Fairouz en Tessa naar de kluisjes. "Wie zijn Koen en Miel?" vraagt ze. Ik blijf verschrikt staan. Ik dacht dat ze het niet hadden gehoord. "N-niemand" zeg ik zacht. Ze knikt even twijfelend maar loopt dan door. Ik zucht even.Niet veel later zitten we weer in de laatste les. "Van de Graaf zou jij ook even willen opletten?" vraagt de docent geïrriteerd. "Sorry mevrouw" zeg ik en schrijf verder. Ik kan me niet zo goed concentreren vandaag. Ik weet niet waardoor het komt maar het is heel vervelend. "Pak jullie agenda nog even dan schrijven het huiswerk nog even" zegt de docent. We schrijven het huiswerk erin en dan gaat de bel. We rennen bijna het lokaal uit. Ik pak snel me telefoon en app Koen dat ik klaar ben. "Liz?" vraag ik zacht. "Ja?" vraagt ze terug. "Ik heb nog iets voor je maar ben vergeten mee te nemen. Mn ouders komen het zo brengen zou je even willen wachten?" vraag ik. "Isgoed" zegt ze en lopen door naar de kluisjes en daarna naar buiten. Ik zie de auto van Milo al en loop er snel naartoe, terwijl ik een teken geef aan Liz dat ze even moet blijven staan. "Heyy" zeg ik blij. "Heyy hier zijn ze. Schiet wel op want we moeten zo al door" zegt Koen snel en duwt het kaartje ik me hand. Ik glimlach en knik en loop terug naar Liz. "Alsjeblieft" zeg ik zacht en geef hem. "Omg dankje!" zegt ze blij. "Maar waarom krijg ik dit en waar haal je deze vandaan? Ik keek gister nog en toen waren ze uitverkocht" verteld ze. "Zie je vanavond" zeg ik mysterieus terug. We lachen nog even en nemen dan afscheid. Ik loop weer terug naar de auto en stap achter in. "Ze was er blij mee" zeg ik met een lach. Ik pak me gordel en maar hem vast. "We zagen het" zeggen Milo en Koen tegelijk. "Oh" zeg ik lachend. "Geeft niet we zijn blij dat je een vriendin zo snel hebt gemaakt" zegt Milo. Ik glimlach dankbaar en dan rijden naar huis. Er staat al een busje klaar voor het huis, waarschijnlijk zodat we allemaal in een keer mee kunnen in plaats van met 2 auto's. "Kom" zegt Koen en trekt me mee de bus in. Ik grinnik even maar loop wel mee. Ik ga alvast in de bus zitten en zie dat Raoul er ook al is dus ik ga naast hem zitten. "Hoe was het op school?" vraagt hij aan me. "Saai" zeg ik lachend terug. Het was wel te verwachten. "Welke vakken had je?" vraagt hij door. "Nederlands, Frans en economie" zeg ik zuchtend. Rob en Matthy komen nu ook de auto in. "Papa?" vraag ik terwijl ik achterom kijk om ze te zien. Koen gaat namelijk rijden met Milo ernaast. Ik en Raoul zitten dus in het midden. "Ja?" vraagt hij terwijl hij zijn gordel omdoet. "Morgen heb ik gym" begin ik. Ik twijfel even of ik het echt moet vragen. "Hebben we nog een T-shirt met lange mouwen?" vraag ik zacht. "Oh ja tuurlijk, ik heb nog wel als we thuis zijn moeten we even passen" glimlacht hij. "Maar hoezo eigenlijk?" vraagt hij nog. Dit had ik eigenlijk wel aan zien komen. "Dan is het warmer" verzin ik snel. Rob knikt ongelovig. Ik draai me om en pak even me telefoon. Ik ga naar snapchat en stuur even snel een foto. Ik maak een foto van buiten zodat je de andere niet ziet. Al snel krijg ik een snap terug van Liz. 'Waar ga je naartoe? ' staat er bij. Ik zie dat ze ook in de auto zit. Ze is natuurlijk ook onderweg naar het concert. 'Dat kan ik ook aan jou vragen ;D' stuur ik terug om haar te plagen.
Liz: zeg gewoon waar je naartoe gaat :(
U: Weet niet zie je straks misschien ;)
Liz: Ik haat jou
U: Oh dat wist ik nog niet...
U: Maar ik hou ook van jou hoor
Liz: Nou ik ga maar weer want ik ben errr
U: Veel plezier!
JE LEEST
Adopted by the Bankzitters
ФанфикElin, een 13 jarig meisje woont al sinds haar 7e in een weeshuis. Ze is vroeger mishandeld en is bang voor sommige aanrakingen door haar verleden. Haar zelfvertrouwen is ver achteruit gegaan. Omdat ze word gepest door haar uiterlijk en hoe ze eruit...