#15

272 5 0
                                    

Elin
Ik wordt wakker met twee zachte, warme armen om me heen. Zachtjes probeer ik uit haar greep te komen, terwijl de herinneringen van gister langzaam weer in mijn hoofd komen. Het kaartje licht nog op mijn bureau. Dat Matt het überhaupt heeft onthouden vindt al heel bijzonder. "Goedemorgen" hoor ik zachtjes achter me. Ik draai me om en zie dat Liz wakker is geworden. "Goodmorning" zeg ik en loop terug naar het bed, om te knuffelen. "Hoelaat is het?" mompelt ze en begraaft haar gezicht in mijn nek, als ik naast haar ben gaan liggen. Ik pak mijn telefoon op van het nachtkasje en kijk er even op. "Half zeven" beantwoord ik haar vraag. Ze knikt zachtjes en drukt zichzelf nog dichter tegen me aan. Ik sla me armen om haar heen. "We moeten er zo uit, laatste weekje en dan vakantie" zeg ik tegen haar en laat haar los om weer uit bed te gaan. Ze schud gelijk haar hoofd. Gister mochten we nog een dagje thuis blijven om onze eerste kerst goed samen te vieren, maar vandaag moeten we dan toch echt naar school. Toch krijg ik het voor elkaar om uit bed te gaan en te douchen. Ik kleed me snel aan, zodat Liz kan douchen. De boeken voor vandaag doe ik in onze tassen en neem die mee naar beneden. Ik maak alvast ontbijt voor ons en zet het op tafel terwijl ik wacht totdat Liz komt. Na ongeveer tien minuutjes is ze er al en eten ons eten op. Ik een bakje yoghurt en Liz een boterham. Later hoop ik dat ook weer te kunnen, gewoon alles kunnen eten wat ik wil zonder erover na te denken. "Gaat het?" hoor ik iemand vragen. Snel knik ik en neem een hapje uit mijn bakje. Ze glimlacht even en stopt het laatste stukje brood in haar mond.

"Tot vanmiddag" zeggen Matthy en Robbie tegen ons als ze ons afzetten bij school. Ik schenk ze allebei een glimlach en samen met Liz lopen we het laatste stukje naar school. "Wat hebben we vandaag?" vraagt ze. "Frans, D&O en bio" echt de 3 rot vakken op een dag doen. Nou opzich is D&O wel oké, je mag gewoon je eigen ding een beetje doen. Als we school binnenkomen staan Fairouz en Tessa al te wachten. "Heyy" roepen ze enthousiast. "Hi" zeg ik terug. Het is ook wel een tijdje geleden dat we hun hebben gezien. "Hoe gaat het" vraagt Fairouz. Ik knik. "Gaat wel" zeg ik en kijk naar Liz. Ze geeft me een kort glimlachje. "Zullen we alvast naar de kluis?" stelt Liz voor. Iedereen stemt in en lopen we naar boven. Eenmaal boven stoppen we alles in onze kluis. "Ik ga even naar de wc" zegt Liz. Ze kijkt me aan als teken dat ik mee moet lopen. "Ik ga ook nog even" zeg ik en we lopen naar de wc. "Wat is er?" vraag ik gelijk als we er zijn. "Ik- wij uh" stottert ze. "Hey het is oké, wat is er?" zeg ik nu bezorgd. "We moeten het nog zeggen tegen Tessa en Fairouz" fluistert ze. Even kijk ik verbaasd maar dan valt het kwartje. "Ze accepteren ons vast wel" zeg ik zacht terug en trek haar in een knuffel. "Maar wat als ze dat niet doen?" ze begint te snikken. Ik trek ons samen in een wc hokje en ga op de wc zitten met Liz op mijn schoot. Langzaam wieg ik ons een beetje om Liz rustig te krijgen. "Als ze ons niet accepteren dan zijn ze geen echte vriendinnen. En anders gaan ze maar weg, ik blijf bij je" stel ik haar gerust. "Voor altijd?" snikt ze nog een beetje. Ik knik "Voor altijd, beloofd" zeg ik zacht en geef haar een kusje. Precies dan gaat ook de bel. "Zie ik er een beetje oké uit?" vraagt ze snel. "Je ziet er altijd goed uit, maar ja" mompel ik en scan haar gezicht. Ze grinnikt even en geeft mij ook een kus, voordat we opstaan en naar het lokaal lopen. "Ja meiden net op tijd ga snel zitten" zeg de docent geïrriteerd. We lopen snel naar onze plek, naast elkaar, en de les begint.

De bel gaat en we hebben pauze. Met z'n vieren lopen we naar de kantine. "Wij gaan eten halen, iets voor jullie?" hoor ik Tessa vragen. Ik schudt mijn hoofd. "Nee dankje". "Een broodje is goed voor mij" zegt Liz. Ze steekt haar duim op en samen lopen ze even weg. Gelukkig is de rij niet heel lang. Terwijl Tessa en Fairouz weg zijn zoeken wij een vrij tafeltje, het verbaasd me dat het niet zo druk is. "Waar is iedereen" mompelt Liz, die dus hetzelfde als mij dacht. Ik haal mijn schouders op. "Misschien weten een van de meiden het" zeg ik terug als ik aan de tafel ga zitten. Liz gaat naast me zitten en samen we wachten we totdat de andere terug zijn. "Vangen!" hoor ik iemand roepen. Ik grinnik even als ik het broodje voorbij zie vliegen en Liz hem netjes vangt. "Zozo" mompel ik. Ze kijkt me met een grijns aan. "Haal die domme grijns van je gezicht" zeg ik en kijk haar echt in haar ogen. "Gekke staarwedstrijd" onderbreekt Tessa ons. We lachen even en beginnen dan aan ons broodje. Ik pak water uit mijn tas en drink er een beetje uit. "Mag ik ook ben die van mij vergeten" hoor ik van mijn rechterkant komen. Ik draai mijn hoofd en zie Liz met puppyogen van mij naar de fles en weer terug kijken. "Mhmm... Vooruit" beslis ik en geef mijn fles aan haar. "Gadver" hoor ik de andere zeggen. "Wat? Zo vies is het toch ook weer niet" zeg ik verbaasd terug. "Beetje gay" mompelt Fairouz. Ik verstijf een beetje en ik voel naast me Liz ook. "Ik- nee- uhh" probeer ik te zeggen maar wordt onderbroken door iemand die ineens heel hard begint te lachen. We kijken de kant op waar het geluid vandaan kwam. Ik zie iedereen een beetje met elkaar smoezen en naar mij wijzen. Ineens begint iedereen allemaal dingen te roepen. "Dikke!". "Lelijkerd!". "Gay!". "Sl*t". Ik krijg tranen in mijn ogen. Zie je wel, niemand mag mij. Zonder dat ik het merk begin ik aan mijn arm te krabben. Ik wordt in iemand armen getrokken, die van Liz. "Krijg de k*nk*r!" hoor ik iemand keihard schreeuwen. Nu begin in wel te huilen, terwijl er nog meer woorden naar me geroepen worden. "Rob komt ons halen" zegt Liz en wrijft rondjes over mijn rug. "Kom we gaan weg" zeggen de andere en we lopen zo snel mogelijk naar buiten. Eenmaal buiten wordt ik langzaam een beetje rustig. Liz trekt me nog een een knuffel. "Weer een beetje oké?" vraagt ze zacht. Ik haal mijn schouders op en begin weer te krabben. Helaas wordt ik al snel gestopt die mijn handen vastpakt. "Stop alsjeblieft" fluistert Liz. Ik snik en schud mijn hoofd. "Dat kan ik niet" mompel ik en kijk naar beneden. Ik wordt weer in een knuffel getrokken. "Maar uhh- jullie?" hoor ik Tessa ineens vragen. We trekken uit de knuffel en kijk haar aan. "Wat is er met ons?" vraag ik zacht. "Nou ja, jullie zijn best cute samen" mompelt ze. Ik kijk Liz aan en probeer een glimlach te onderdrukken.

*Toet toet* horen we. We draaien ons om en zien de auto staan. Ik zwaai zwakjes naar Rob toe. Hij heeft volgens mij door dat er iets is want hij komt gelijk de auto uit. "Wat is er gebeurd" vraagt hij bezorgd. Hij trekt me in een knuffel terwijl ik geluidloos begin te huilen. Ik hoor dat Liz alles kort even samenvat. "Maar lieffie, je weet toch dat alles wat hun zeggen niet waar is?" zegt Rob zachtjes tegen me. Ik schud mijn hoofd. "Ze hebben gelijk! Ik ben dik en lelijk" schreeuw ik half en Rob drukt me nog dichter tegen hem aan. "Wij gaan naar huis" zegt hij tegen mij. "Ga je mee of blijf je hier?" hij kijkt naar Liz. "Ik blijf wel hier maar stuur alsjeblieft een berichtje hoe het gaat." zegt ze. "Tuurlijk doe ik dat" zegt Rob en hij tilt me op naar de auto.

Adopted by the BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu