Selesai saja mandi Afnan terus memakai baju kemeja yang berwarna hitam , alang-alang itu boleh la Afnan pergi makan di restoran sambil-sambil itu boleh lah dia singgah dekat bookstore nak beli buku untuk anak buahnya . Anak buahnya pula suka mewarna dengan membaca !
"Sweetie uncle dah siap dah ni , jom pergi awal sikit nanti kalau lambat pulak kita balik uncle yang kena marah pulak !" ucap Afnan lalu mengambil kunci kereta Audi miliknya .
"Ye uncle Dhia dah siap dah ni !" ujar Dhia sambil memakai tudung bawal yang diikat dibelakangnya.
Lalu Afnan mengeluarkan kereta dari garage . Ha jangan main-main dekat kampung pun ada garage tempat letak kereta tau ! Dhia bergegas masuk ke dalam kereta Audi milik Afnan . Dan mereka terus bergerak ke restoran dan bookstore . Keadaan sunyi lalu Afnan memasang lagu kegemarannya di radio .
"UNCLE !!" Afnan langsung memberhentikan kereta nya , mana tak terkejutnya si Afnan tu tiba-tiba saja anak buah nya menjerit !
"YA ALLAH DHIA ! HUH terkejut uncle janganlah jerit macam itu nak tercabut jantung uncle ni ! kalau uncle mati tadi macam mana ? "
"Hehe.. sorry uncle tapi Dhia nak tanya ni ! uncle dah nak kahwin betul ke ?" tanya Dhia.. ha sudah soalan perangkap ke ni ? Ini mesti ibu dengan kakaknya menyuruh Dhia bertanya !
"Eh sejak bila Dhia tau uncle nak kahwin ? Dhia dah jadi spy ke ? hm ? "
"Mana ada Dhia jadi spy la uncle ! iyla Dhia dah lama nak ada Aunty ini Dhia ada Uncle je lagipun kalau Uncle kahwin bolehlah Dhia ajak Aunty main dengan Dhia , lepastu family kita semakin bertambah !" ucap Dhia amboii ni mesti ajaran mama dia !
"Iyeke Dhia tak jadi spy ? kahwin atau tak kahwin Uncle tetap akan sayangkan Dhia" balas Afnan sambil senyum ke arah Dhia . "Nanti uncle carikan Aunty untuk Dhia tau ! " eh tiba-tiba je si Afnan ni .
"Betul ke ni uncle nak cari Aunty untuk Dhia ? uncle nak kahwin ?"
"Hm.. kahwin itu lambat lagi la sweetie , uncle kawan je dulu dengan Aunty tu ."
"Hm takpe lah uncle , kesian dekat uncle nak carikan Aunty untuk Dhia ! " balas Dhia .
"Aikk.. tadi cakap nak ada Aunty , kenapa cancel pulak ni ? uncle baru nak carikan" ucap Afnan sambil mencari parking kereta , hari cuti kan biasa lah ramai orang !
"Hm.. Dhia nak tapi Dhia takut uncle yang tak dapat nak pikat Aunty yang Dhia suka tu !" ucap Dhia.. ha sudah dia dah ada pilihan Aunty rupanya !
"Aih betul ke ni Dhia ? tapi uncle dah jumpa bakal Aunty Dhia.. dia cantik tau mesti Dhia suka nak dekat Aunty tu , dah jom turun kita makan dulu lepastu kita pergi bookstore okay sweetie ? " balas Afnan .
"Yeayy pergi bookstore ! jom uncle kita makan duluu Dhia dah lapar ni !"
YOU ARE READING
HER HUSBAND -AFNAN DANIEL- {HIATUS}
Romancekarya pertama by @Nnyleaa_ Afnan Daniel X Alisha Dania Aku jumpa dia dengan cara yang tak sengaja eh tersayang dekat author kesayangan pulak! Afnan seorang ulat buku terutama nya dia amat meminati novel , manakala Alisha pulak sudah bertunang denga...