✯ JAK ODKRYĆ SWÓJ THERIOTYP? ✯

231 18 15
                                    

W tym rozdziale pomoc odnajdą therianie mający problem z odnalezieniem swojego theriotypu. Zacznijmy od początku. Oto kilka kroków, które mogą Wam pomóc:

1) Skupcie się. Z jakim zwierzęciem najbardziej się utożsamiacie? Może macie przypadłości jakiegoś konkretnego zwierzęcia? Syczycie jak kot, kopiecie jak pies a może ryjecie w ziemi jak dzik? (dobra, tego nie było).
Refleksja nad uczuciami jest najważniejsza w tym całym procesie. Zastanówcie się, czy od zawsze czujecie silne powiązania z jakimś konkretnym zwierzęciem. Spróbujcie zidentyfikować, czy są pewne cechy, instynkty czy preferencje, które przypominają zachowania danego gatunku. W każdym razie zastanówcie się, to chociaż częściowo wam pomoże.

2) Spróbujcie medytacji. Może podczas przepływających przez wasz umysł myśli zobaczyliście się „w skórze" tego konkretnego zwierzęcia? Przeanalizujcie to.

3) Postarajcie się scharakteryzować siebie. Może charakteryzuje was brawurowa odwaga, albo introwertyzm? Albo waszą ulubioną czynnością od zawsze było wchodzenie na drzewa? W grupie jesteście przywódcą, czy szarą myszką? Odpowiedzi na te pytania na pewno pomogą Wam odkryć Wasz theriotyp!

4) Badanie symboliki. Przeglądajcie różne kultury i wierzenia związane ze zwierzętami. Czy jakieś z nich wydają Wam się szczególnie bliskie? Czy macie senne doświadczenia związane z konkretnym zwierzęciem?

5) Analiza marzeń sennych. Odpowiedzi na pytania o to, które zwierzęta pojawiają się w Waszych snach, mogą dostarczyć wskazówek. Marzenia senne często mają symboliczne znaczenie.

6) Zrozumienie instynktów. Spróbujcie zidentyfikować swoje instynkty i preferencje. Czy odczuwacie silne powiązania z określonymi elementami środowiska, nawykami czy sytuacjami?

7) Rozmowa z innymi. Dołączcie do społeczności otherkin lub therian, aby dzielić się swoimi doświadczeniami i rozmawiać z ludźmi, którzy przechodzą przez podobny proces. To może pomóc w lepszym zrozumieniu siebie.

8) Akceptacja i elastyczność. Bądźcie otwarci na to, że Wasze początkowe odkrycia mogą ulec zmianie w miarę, jak pogłębiacie swoją świadomość. Akceptujcie swoje uczucia, a także zdajcie sobie sprawę, że to bardzo subiektywny proces. Pamiętajcie że Wasz theriotyp być może nie będzie zwierzęciem, które lubicie. Często widuje się użalających nad sobą therianie z theriotypami szczura lub kreta. Spróbujcie docenić to, co w sobie ujrzycie!

9) Dajcie sobie czas! Jednym odkrycie theriotypu przychodzi łatwo, inni potrzebują do tego sporo czasu. Nic na siłę! 

Pamiętajcie, że to indywidualny i subiektywny proces. Nie ma jednoznacznych reguł ani testów na theriotyp. Ważne jest, abyście szukali odpowiedzi z poszanowaniem dla swojego własnego doświadczenia.

Powodzenia w odkrywaniu swojego własnego theriotypu, oraz szczególne pozdrowienia dla tych therian, którzy już go odnaleźli!

Niezbędnik każdego therianaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz