Jak już wiemy, therianie to subkultura internetowa, w której uczestnicy identyfikują się jako zwierzęta, zarówno pod względem duchowym, jak i psychicznym. Choć dla wielu jest to forma samowiedzy i samorozwoju, spotyka się również z licznym hejtem i niezrozumieniem ze strony społeczeństwa.
Osoby identyfikujące się jako therianie doświadczają swojej tożsamości w sposób, który łączy ich z określonym gatunkiem zwierzęcia. To może obejmować przekonanie o posiadaniu cech charakterystycznych dla danego zwierzęcia, czy też poczucie więzi duchowej z nim. Mimo że dla wielu jest to źródło wsparcia i samopoznania, spotykają się z negatywnymi reakcjami w internecie i życiu codziennym. Therianie z powodu złośliwości bądź niezrozumienia przez niektórych ludzi często są wyzywani od furasów i osób z chorobami o podłożu psychicznym.
Hejt skierowany wobec therian może wynikać z braku zrozumienia dla tego specyficznego sposobu identyfikacji. Społeczeństwo często reaguje z nieufnością i nieakceptacją wobec tego, co uważane jest za nietypowe, a wręcz „dziwne" dla innych (therianie po prostu dla niektórych uchodzą za dziwaków, którzy mają urojenia. Hejterom wydaje się, że therianie nie otrzymują miłości i uwagi ze strony rodziny). Jednakże, istotne jest, aby pamiętać, że różnorodność tożsamości i wyrażania samego siebie jest ważnym elementem współczesnego społeczeństwa. Nie można się zrażać hejtem, a należy być z siebie dumnym.
Ważne jest, aby zrozumieć takich ludzi oraz przeciwdziałać hejtowi poprzez edukację i zwiększenie świadomości na temat theriantopii. Kształcenie społeczeństwa na temat tej subkultury może pomóc w zrozumieniu, że identyfikacja jako therian nie oznacza niezdrowego zachowania czy szkodzenia innym w jakikolwiek sposób. Również wspieranie otwartości na różnorodność tożsamości może przyczynić się do zmniejszenia niechęci wobec therian.
Ważne jest, aby tworzyć przestrzeń do dialogu i wzajemnego zrozumienia między therianami a resztą społeczeństwa. Wspólne wysiłki na rzecz tolerancji i akceptacji mogą przyczynić się do stworzenia bardziej zintegrowanej i wspierającej społeczności online i offline.
Podsumowując, therianie, choć mogą być traktowani z hejtem, jest to forma tożsamości dla wielu ludzi. Edukacja i otwartość na dialog są kluczowe, aby przeciwdziałać niezrozumieniu i wspierać różnorodność tożsamości w społeczeństwie. Jeśli kiedykolwiek byliście hejtowani, nie bójcie się! Róbcie swoje i nie przejmujcie się tym, pomagajcie ludziom zrozumieć wasze zachowania i tłumaczcie im wszystko. Jeśli są dojrzali, zrozumieją!
Nie wstydźcie się być therianami z powodu ludzi! Żeby być therianem trzeba się urodzić, taka wyjątkowość to powód do dumy!
PS. Jeśli wam się spodobało, zostawiajcie gwiazdki. Was to nie zaboli, a mi pomoże. Damy radę dobić 1# w „therian"?
CZYTASZ
Niezbędnik każdego theriana
SpiritualWitam wszystkich therian! Jeśli jesteście tu i to czytacie, oznacza to że albo jesteście początkującymi therianami i chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, albo - podobnie jak ja - jesteście już therianami starszymi i bardziej doświadczonymi. C...