⚠️ Uwaga, wiem że tytuł brzmi dziwnie, ale nie miałam na myśli żadnej faworyzacji czy wywyższania alterhumanów względem innych ludzi. Zapraszam do czytania.
Czy therianie są alterhumanami? Jak najbardziej! Wszyscy: therianie, otherkini i inni zaliczają się do alterhumanów. Ale najpierw- czym jest alterhumanizm?
✯ Alterhuman to termin określający jednostki, których tożsamość wykracza poza to, co tradycyjnie uważa się za „ludzkie". Alterczłowiek może identyfikować się jako nie-człowiek lub może identyfikować się jako człowiek w sposób odmienny od tego, co jest społecznie powszechne. Słowo „alterczłowiek" może być używane jako termin ogólny dla różnych tożsamości.
Alterludzie są opisani jako różniący się od „powszechnej społecznej koncepcji ludzkości". Zdefiniowano to następująco:
✯ Alterhumanie są osobami czującymi się niepołączeni z ludzkim ciałem i reprezentowani przez niego, a przez swoje własne doświadczenia itd.
Podkreślam jednak, że nikt, kto kieruje się tymi kryteriami, nie ma obowiązku czuć się reprezentowany przez to określenie; na przykład niektórzy wyznawcy duchowości opartej na reinkarnacji mogą nie uważać się za alterludzi, mimo że mają duchowe lub nadprzyrodzone uzasadnienie swojego człowieczeństwa.
Alterhumanie nie są jednak w żaden sposób połączeni ze społecznością LGBT ani z00filią.
W rezultacie świat alterczłowieka obejmuje szeroką gamę doświadczeń, z których niektóre mają ze sobą bardzo niewiele lub nawet nic wspólnego. Tożsamości te mogą być nieludzkie, ludzkie, dobrowolne lub mimowolne. Mogą opierać się na duchowości, psychologii lub innych podstawach. Później zasugerowano „nietypowe doświadczenia tożsamości gatunkowej, ucieleśnienia, tożsamości narracyjnej i mitologii osobistej" jako kategorie obejmujące większość typów alterludzkości.
W dzisiejszym świecie, w miarę postępu technologicznego i eksploracji ludzkiego potencjału, pojęcie alterhumanii zyskuje na znaczeniu. Alterhumanie to jednostki, które wykraczają poza tradycyjne granice ludzkiego doświadczenia i posiadają niezwykłe umiejętności czy cechy. To grupa ludzi, którzy stanowią fascynujący punkt styku między ludzkością a możliwościami, które kształtują nowe horyzonty. Takimi ludźmi są m.im therianie i otherkini.
Jednym z głównych aspektów alterhumanii jest rozwój technologii i jej wpływ na poprawę ludzkich zdolności. Wraz z postępem w dziedzinie nanotechnologii, bioinżynierii i sztucznej inteligencji, ludzie zdobywają nowe umiejętności, które dawniej wydawały się jedynie science fiction. Dzięki wszczepom cybernetycznym czy modyfikacjom genetycznym, alterhumani zyskują możliwość doskonalenia swoich zdolności fizycznych i umysłowych.
Kolejnym obszarem, który definiuje alterhumanów, jest dążenie do rozwinięcia zdolności psychicznych i parapsychologicznych. Istnieje grupa ludzi, którzy wierzą, że poprzez medytację, trening umysłu czy inne praktyki, można osiągnąć wyjątkowe zdolności, takie jak telepatia, telekineza czy precyzyjna intuicja. To idee, które budzą kontrowersje, ale jednocześnie otwierają nowe perspektywy zrozumienia potencjału ludzkiego umysłu.
Alterhumanie to także ci, którzy angażują się w zaawansowane formy rozwoju duchowego. Osoby praktykujące zaawansowane techniki medytacyjne, poszukujące głębokiej samoświadomości i rozwijające zdolności duchowe, wchodzą w sferę alterhumanii poprzez transcendentne doświadczenia i związki z rzeczywistością, które przekraczają zwyczajne pojmowanie świata.
Warto również zaznaczyć, że alterhumanie niekoniecznie muszą odwoływać się do technologii czy zdolności paranormalnych. Są to także ludzie, którzy wykazują niezwykłą siłę charakteru i wytrwałość w dążeniu do celów. Ci, którzy potrafią przekształcać trudności w możliwości, a przeciwności losu w siłę do przekraczania własnych ograniczeń.
Podsumowując, alterhumanie stanowią fascynującą grupę jednostek, które poszukują nowych dróg rozwoju, wykraczając poza konwencjonalne granice ludzkiej egzystencji. Czy to poprzez technologiczne doskonałości, zdolności psychiczne czy wyjątkową siłę charakteru, alterhumanie inspirują do refleksji nad potencjałem ludzkości i tym, co może jeszcze czekać nas w przyszłości.
CZYTASZ
Niezbędnik każdego theriana
SpiritualWitam wszystkich therian! Jeśli jesteście tu i to czytacie, oznacza to że albo jesteście początkującymi therianami i chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, albo - podobnie jak ja - jesteście już therianami starszymi i bardziej doświadczonymi. C...