1 : Shoot

388 22 4
                                    

"Queen, they are all here. You may go and meet them now." kata si dia apabila alat pendengarnya berbunyi mengatakan bahawa Inspektor Osman dari Polis Diraja Malaysia telah pun sampai di markas mereka.

Mereka merupakan ahli sebuah persatuan yang dikenali sebagai RAJ yang bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia. Mereka akan hadir membantu polis Malaysia apabila kes jenayah yang sangat berat berlaku dalam negara.

Ini bukanlah kali pertama Inspektor Osman bertemu dengan mereka, atau lebih tepat lagi bekerjasama dengan RAJ dalam misi menangkap penjenayah di negara ini.

Boleh dikatakan hampir semua kes jenayah yang berat melibatkan bantuan RAJ hanya kerana kehebatan yang ada dalam diri setiap ahli persatuan itu.

"Welcome here again, Inspector Osman. So what's the mission this time?" tanya Queen apabila sudah bertemu empat mata dengan pegawai polis tersebut.

Gayanya sangat elegant sambil menindihkan kaki kiri pada kaki kanannya. Beliau sangatlah tahu apa hajat pegawai polis itu jika berada di markasnya.

"Well, you know me so well Queen. Kalini ada kes di mana perogol bersiri yang berleluasa di luar sana sudah berani membunuh mangsanya. Macam yang korang dah tengok di kaca televisyen. Dia dah berani bunuh dan bakar mangsanya untuk hilangkan semua bukti. Jadi agak susah untuk kami nak detect siapa suspect sebab kebanyakan mangsanya adalah anak yatim piatu. Maksudnya boleh dikatakan semua anak yatim piatu ni takde musuh pun selepas disiasat."

"Then how do you even know that the rapist only target orphans while you said he already destroy the possible evidences?"

"Sebab setiap kali pembunuhan berlaku, ade je pusat anak yatim yang melaporkan kes hilang budak perempuan. And this time we found out that all the girls who were missing are all the victims of this case. Pembunuh tu ada bagi hints yang kesemua mangsanya adalah datang dari pusat anak yatim tertentu. That's why we know it." jelas Inspektor Osman apabila ditanya oleh Queen.

Terketar-ketir juga dia nak menjawab sebab Queen tidak menunjukkan apa-apa reaksi apabila berbincang dengannya.

Walaupun bukan kali pertama berjumpa, dia tetap merasakan orang di hadapannya ini mempunyai auranya tersendiri sehingga dia yang pegawai polis pun boleh rasa takut dengannya.

Sudahlah Queen ni memakai mask, walaupun hanya suara yang didengar namun tetap memberi rasa seram sejuk sekiranya berada dekat dengan nya.

Identiti Queen juga tidak diketahui oleh sesiapa kecuali seseorang.

Well, she's a queen who doesn't need anyone to recognise her.

She's a queen. A queen who rules the whole kingdom with her mask on.

"Okay then, give all the information you have and send it to my assistant. We will settle it asap." ujar Queen sebelum bangun daripada tempat duduknya.

"Sure, hope to hear a good news from you." balas Inspektor Osman sebelum dia pun bangun daripada duduknya dan beredar dari markas itu.

"Let's finish it as soon as we can. Sometimes it's really annoying kalau asyik nak settlekan kes jenayah je. Bosan juga aku asyik tengok muka Inspektor Osman tu." kata Queen kepada orang kanannya.

HIS ADDICTION : MRS LUCCA (SOON F.EBOOK)Where stories live. Discover now