Malam yang sunyi, langit yang dihias dengan bulan dan bintang, merupakan suasana yang indah bagi orang lain.
Namun, tidak bagi si dia yang meratapi nasibnya di dalam sebuah bilik yang tidak kurang cantik dan besarnya. Ramai wanita yang mengimpikan bilik seperti itu.
Tetapi, hal itu tidaklah menarik perhatiannya kerana baginya, bilik itu tidak ubah seperti penjara yang mengurung dirinya.
Ya, dia lah Rose Mellyna binti Jasper Malik. Anak tunggal Dato Jasper Malik bin Ismail dan Datin Roslinda Maxson Binti Abdullah Yasim.
Dia merupakan gadis berumur 23 tahun yang sangat polos, lemah lembut dan ayu di mata orang lain. Perwatakannya mampu membuat semua jejaka yang melihatnya ingin mengambil dirinya sebagai permaisuri hati. Sungguhpun begitu, dia tidak pernah terfikir untuk menjadi permaisuri hati mereka kerana hatinya hanya untuk ahli keluarga sahaja.
Hanya kerana satu insiden, hidupnya bukan lagi miliknya, melainkan si dia. Pelbagai usaha dibuat untuk melarikan diri daripada genggamannya. Tetapi, setiap kali itu tidaklah berjaya sehinggalah dia pasrah dan hampir berputus asa. Mindanya berkata tidak, namun hatinya mengatakan yang sebaliknya. Mampukah si gadis meneruskan kehidupannya bersama si dia?
Di sisi yang lain pula, adanya seorang jejaka berumur 35 tahun yang segak bergaya. Umurnya yang agak tua tidaklah menjatuhkan sahamnya. Ditambah pula tingginya 187cm sangatlah menarik perhatian ramai wanita.
Malahan dirinya juga merupakan pemilik dan pemegang saham terbesar syarikat yang dikenali ramai di serata dunia:Malaysia, Itali, Brunei dan Singapura, iaitu HL Holdings.
Jadi, semakin menjadi-jadi lah para wanita yang tergedik-gedik ingin menjadi pendamping jejaka tersebut.
Pelbagai cara dibuat untuk mengambil hati si jejaka, namun semuanya ditolak mentah olehnya. Boleh dikatakan si jejaka langsung tidak tergugat oleh para wanita tersebut.
Dia terlalu bersikap baran dan dingin dengan orang sekeliling sehingga tiada siapa yang berani bertentangan mata dengannya termasuklah ahli keluarga.
Hanya kerana sebuah pertemuan, dia sudah pun tertarik dengan seorang wanita yang sangat polos, ayu, lemah lembut, dan baik hati. Namun, disebabkan oleh penyakit yang dihidapnya, membuatkan dirinya terlampau obses dengan wanita itu sehingga sanggup menyakitinya demi mendapatkan dirinya.
Hans Lucca Andiago. Nama yang diberi oleh sepasang suami isteri: Hans Addie Andiago bin Andie Andiago, si ayah dan Medina Arkasia binti Mohd Adnan, si ibu.
Dia merupakan abang sulung kepada Hans Lucas Andiago dan Hans Adriana Andiago.
Dirinya bersikap lemah lembut dengan ahli keluarganya, tidak pernah menaikkan suara mahupun menaikkan tangan dengan mereka, macam yang kita selalu sebut, soft spoken.
Tetapi, jika dirinya di luar, dia dianggap sebagai The Devil's King yang digeruni oleh orang ramai. Sisi gelapnya tidak diketahui oleh orang tua kecuali adik-beradiknya.
King's Empire, sebuah pertubuhan gelap yang ditubuh olehnya untuk membanteras segala jenayah di dunia. Mengapakah dia menubuhkan pertubuhan itu, segalanya akan diungkap dalam...
HIS ADDICTION : MRS LUCCA.
MY CHARACTERS :
HERO AND HEROIN
1. Hans Lucca Andiago bin Hans Addie
Andiago
* 35 tahun
* 187 cm
*CEO of HL HOLDINGS
*Abang Hans Lucas dan Hans Adriana2. Rose Mellyna binti Dato Jasper Malik
* 23 tahun
* 163 cm
* Anak tunggal
* Mahasiswi Universiti Swan
* pekerja sambilan SYARIKAT
SMARTIESOTHER CHARACTERS
1. Jaden bin Iskandar
* 23 tahun
*185 cm
* orang kanan Lucca
* Head of Bodyguards
* Anak yatim piatu2. Jasmine Samantha binti Norman
* 23 tahun
* 163 cm
* Anak tunggal
* Mahasiswi Universiti Swan
* pekerja sambilan SYARIKAT
SMARTIES
* Anak yatim piatu3. Hans Lucas Andiago bin Hans Addie
Andiago
* 34 tahun
* 185 cm
* CEO of LA Holdings
* Adik Lucca-Abang Adriana4. Hans Adriana Andiago binti Hans
Hans Addie Andiago
* 25 tahun
* 163 cm
* Mahasiswi Universiti Swan
* Isteri Uzzair Ikhwan bin Kalim
* Ibu Hazel Adwan bin Uzzair Ikhwan5. Uzzair Ikhwan bin Kalim
* 35 tahun
* 187 cm
* Pensyarah Universiti Swan
* Anak tunggal
* Suami Hans Adriana Andiago
*Ayah Hazel Adwan6. Hazel Adwan bin Uzzair Ikhwan
* 5 tahun
* 100 cm
* Anak Adriana dan Uzzair
* Murid Tadika Mesra7. Hans Addie Andiago bin Andie
Andiago
* 60 tahun
* 185 cm
* CEO of ANDIAGO'S
* Suami Medina Arkasia
* Ayah Hans' siblings8. Medina Arkasia binti Mohd Adnan
* 55 tahun
* 165 cm
* Isteri Hans Addie Andiago
* Ibu Hans' siblings
* Kawan baik Datin Roslinda9. Dato Jasper Malik bin Ismail
* 60 tahun
* 185 cm
* CEO of MALIK'S CRAFTY
* Suami Roslinda Maxson
* Ayah Rose Mellyna10. Datin Roslinda Maxson binti Abdullah
Yasim
* 55 tahun
* 165 cm
* Isteri Dato Jasper Malik
*Ibu Rose Mellyna
* Kawan baik Medina Arkasia🌹Addie' family x Jasper's Family🌹
YOU ARE READING
HIS ADDICTION : MRS LUCCA (SOON F.EBOOK)
RomansaAlso known as His Little Wifey 🌹 '𝑨 𝒌𝒊𝒏𝒈 𝒘𝒉𝒐 𝒏𝒆𝒆𝒅𝒔 𝒏𝒐𝒃𝒐𝒅𝒚 𝒆𝒙𝒄𝒆𝒑𝒕 𝒉𝒊𝒔 𝒒𝒖𝒆𝒆𝒏' "Baby.. where are you going? Come here sayang, don't let me get you , or else I'm going crazy. You love it when I'm going crazy right? HAHA...