"Bacım! Ne edersin ana!" Bağırış seslerini duyup otağa koşarak giren Mehmet Bey yerde yüzü gözü kan içinde kalan gardaşına yaklaştı.
"Çıkasın Mehmet gardaşına ana sözü dinlemeyi öğretirim." Sadet alev saçan gözlerle konuştu.
"Asıl sen çıkasın ana! Bacımın halini görmez misin o anlamıştır hatasını! Bacım bana bakasın! Eyi misin?" Gonca'nın patlamış dudağından akan kanı tek hamlede sildi Mehmet.
"Eyiyim abi..." Gözlerinden düşen yaşlara daha fazlası eklenirdi imdi. Abisine dayanarak yerden kalktı.
"Dediklerimi iyi belleyesin Gonca yoksa olacaklardan ben sorumlu olmam." Sadet kızına son kelamını edip otağdan hışımla çıktı.
Mehmet Bey, Goncayı sedirin üstüne yavaşça oturttu. Bir kaba su koyup bulduğu temiz bez ile bacısının yaralarını temizleyeme başladı. Anası onu fazlasıyla hırpalamıştı.
"Ağlamayasın bacım, anlatasın. Anlatasın ki abeyin sana şifa olsun." Yavaş ve acıtmamaya çalışarak temizledi abisi yaralarını. Ona hiç kıyamazdı.
Gonca konuşmuyor sadece ağlıyordu. Mehmet yaraları temizlemeyi bitirince elindeki bezi bir kenara koydu. Gardaşına sarılıp göz yaşlarını sildi.
"Aladdinle ilgili midir?" Gonca yasaklı bir kelam duymuş gibi abisinin kollarından uzaklaştı. Göz yaşını silip uzaklara bakmaya elleriyle oynamaya başladı.
"Onla ilgilidir belli. Anlatasın bacım."
"Ağabey..."
" Sen benim bu dünyadaki en değerli varlığımsın Gonca. Benim senden senin benden başka kimin var. Senin gönlün birine düşecek ben anlamayacağım... Kızmayacağım anlatasın."
"Anama bildiğim halde Aladdin'in nereye gideceğini demedim. Ona ihanet edemedim abi. Anam anladı sonrası malumun." Gonca kafasını yerden kaldırıp abisine bakamadı.
"O bilir mi? "
"Bilmez, nasıl derim sana anam istedi diye yaklaştım. Güvenine ihanet edip Osman Beyin Karacelasun'un yanına gideceğini dedim diye. Benden cevap bekler... Bunca şeyden sonra nasıl derim." Gözlerindeki yaşları silerek konuştu.
"Neyin cevabını bekler Gonca!" Gardaşını bir başkası ile paylaşma düşüncesi onu sinirlendirirdi lakin gönlünü daha fazla kıramazdı da. Sakinliğini korumaya çalıştı.
"Bana açıldı ağabey. Sevdalıyım dedi ama ben ona diyemedim." Gonca, abisinin yüzüne yardım istercesine bakıyordu.
"Tasa etmeyesin gardaşım gönlünü ferah tutasın. Anamala ben konuşacağım bir daha sana el kaldıramayacak. O Aladdin denen Osmanoğlunu severim madem senin de gönlün vardır arkanızdayım."
"Sağolasın ağaey." Gonca abisine sıkıca sarıldı. Şimdi çok daha güçlü hissediyordu.
"Şifacıdan merhem istemek lazım gelir bacım, kaşın da kanar. Ah ana ah!"
________________
"Fitnat Gonca'ya hayırlı bir kısmet bulmak lazım gelir. Her yere haber salasın."
Fitnat emri aldığı gibi otağdan çıktı. Herkesin dilinde dün gece otağda yaşanan gürültü vardı. Dedikodular başını almış osmanoğlu sarayına kadar gitmişti. Hal böyle olunca kısmet haberinin yayılması uzun sürmedi.
"Duydun mu? Yakup Beyin kızı Gonca'ya er kişi ararlarmış." Kazanın başında çorbayı karıştırırken konuştu hatun.
"He ya duydum dün gece Sadet Hatun kızı dövmüş diye de duydum. Pazar inlemiş seslerinden." Başka bir hatun karşılık verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kısa Hikayeler (Algon)
FanfictionHer bölüm birbirinden farklı konuları içermektedir.