-1-

287 29 9
                                    

Multimedya: Esila

Ya hadi ama bir insan alarm zil sesini horozun ötüşünü koyar mı ? Evet ben yaptım dün akşam yatmadan önce alarm kurarken zil sesini rast gele seçmiştim ve acısını sabah sabah fazlasıyla çekiyorum. Bugün resmen 12. sınıf olduğum ilk gün.  Alarmı kapattım ve elimi yüzümü yıkamaya gittim. Annem ve babam bankada çalışıyorlar bu sebeple ben uyanmadan işe gitmişler. Ben tek çocuğum bir miktar yalnızım tabi bunu kimseyle paylaşmıyorum. Ben  bir miktar içine kapanık birisiyim ama fazla değil.

Kendime güzel bir kaşarlı omlet yaptım yanında da çay içtim. Masayı topladıktan sonra hazırlanmaya gittim.

''Hadi bakalım Esila yine şu formayı giyme vakti'' diye kendi kendime konuşarak beyaz gömleğimi altıma da siyah pileli eteğimi giydim. Eteğim dizimin biraz üstündeydi ama bence normaldi diğer kızların kisini düşünecek olursam. Kahverengi saçlarımı biraz dalgalandırdım. Yeşil gözlerim için de siyah kalem çektim ve hazırdım. Okula giderken kalem haricinde bir şey kullanmazdım genelde.Çantamı alıp evden çıktım.

Okula vardığımda bahçeye girip etrafa göz gezdirdim. Yine her şey aynıydı. Devlet lisesiydi ve biraz disiplinde eksik vardı bence. Gerçi ben hiç dikkat çekmeyen kesime giriyordum ama bir şeyler kulağıma geliyordu tabi. En yakın arkadaşım Maya' yı görünce hemen ona doğru koştum ve sıkıca sarıldım. O  kahverengi saçlara ve kahve gözlere sahipti. Güzel bir kızdı hele de kalbi çok daha güzeldi. Özlemiştim onu.

''Kızım neden teksin?'' diye sordum.

''Seni bekledim.''  kol kola girip bir banka oturduk. Müdürün sesiyle sıraya geçtik. Her zamanki konuşmalardan sonra sınıfa girdik. Biz her zamanki sohbetimize dalmıştık ki hoca sınıfa girdi. Girmese de olurdu tabi. Allah tan hoca serbest bırakmıştı sonuçta ilk gün.

Zil çalınca Mayayla bahçeye çıktık. Bizim sınıfın erkekleri yine bir kaç kız ayarlamışlar sohbet ediyorlar. Ne kadar yılışık bunlar içlerine düşecekler neredeyse erkeklerin diye düşünmeden edemedim. Ben hiç bir zaman böyle olmadım sevgilim bile olmadı ki. Biraz sert de davranıyorum tabi erkeklere bunun da etkisi olmalı. Ama hak ediyorlar onlarda.

''Esila Cihatların çetesinden Muratla çıkmaya başladım.'' Mayanın heyecanlı sesiyle ona döndüm ve gözlerimi kocaman açarak ona baktım. Ciddi olamazdı. Okulun popi aynı zamanda 2 günde bir kız değiştiren kötü, kavgacı tiplerdi onlar. Motor kullanırlardı,  çoğu kişi onlardan tırsardı. Duyduğuma göre baya geniş kitleye İstanbul da falan adları yayılmış. Çıkışlarda grupça barlara gidip içki içip  kafa buluyorlarmış. Tabi kızlarla da kafa bulduklarını atlamamak gerekir.  Aileleri hakkında tek bildiğim onların izinden gitmeleri. Babaları kötü adamlarmış ve her türlü mafyalık varmış. Benim umurumda değil zaten korkmam da asla ama ne yalan söyleyeyim bazen tırsıyorum.

Ele başları Cihat. Duygusuz, sert bakışları var. Kaslı vücudu yeşil gözleri ve kirli sakallarıyla birleşince daha da korkutucu oluyor. Bir yıl sınıfta kaldığı için bizden büyük tabi maddi gücü ünü olduğu için de kurallar umurunda değil sıklıkla okuldan kaçıyorlar. Ve şimdi en yakın arkadaşım bana o gruptan biriyle çıktığını söylüyor.

''Ne! Saçmalama çıkıyorum da ne demek delirdin mi sen? Kafayı mı yedin?'' sesimi o kadar çok yükseltmişim ki bütün bakışlar bize döndü.

''Esila bir bağırma ya anlatacağım.''

''Neyi anlatacaksın? Hepsinin amaçları belli bir kaç güne seni de  başından atacağını biliyorsun, kız koleksiyonu yaptıklarını biliyorsun hangi kafadasın hayla?''

''Ya bana sert davranmıyor nazik davranıyor. Geçen hafta komşularla Taksime gitmiştik. Onlar bir kafeye girmişti ben de bir arkadaşımla telefonda konuşarak caddede ilerliyordum. Telefonu çantama geri koyarken bir motor bileğime çarptı. Filmlerdeki gibi oldu ama Murattı. İlk başlarda bağırdı falan sonra ben acıdan ağlayınca hastaneye gittik. Sonra da telefonda konuştuk ve teklif etti işte. Etkilendim.''

''Sen delirmişsin. Etkilenebilirsin tıpkı bütün kızların o guruptan etkilendiği gibi. Ama bence yol yakınken dön bu yoldan birtanem. Bağırdığım için özür dilerim ama üzülmeni istemiyorum. Onlar kızlarla öpüşmekten fazlasını yapıyorlar biliyorsun bunu.''

''Merak etme o raddeye gelmem. Öyle bir şey olursa ayrılırım şimdi zamana bırakacağım biraz.'' Daha fazla üstüne gitmek istemedim umarım yol yakınken anlardı.

Gün derslerle geçerken öğle molası geldi. Tabi çoğunluk bahçede ama ben henüz bir şey yemediğim için   kantine indim. Maya da Muratın çağırdığını söyledi beni ekti tabi. Koridorda ilerlerken omzuma fena bir şekilde çarpılmasıyla inledim. Bana çarpana baktım ve Cihat ın olduğunu,  yanında bir kaç kişiyle beraber geçtiğini gördüm. Bunları görenler hemen yol açıyor. Tabi ben biraz engel teşkil ettiğim için omuz attı. Kim olduğu umurumda bile değildi şuan.Tepem atınca babamı bile tanımazdım.

''Düzgün yürüsüne be omzumu kırdın lan'' diye bağırdım arkasından. Duraksadılar ve hepsi anında arkasını döndü. Cihat yanındakileri durdurdu ve benim yanıma ağır adımlarla gelmeye başladı. Omzum hayla çok acıyordu kırıcaktı nerdeyse hayvan. Onu bakışlarımla öldürebilirdim şuan. Tabi bu mümkün olsaydı.

''Bir şey mi dedin?'' diye tehditkar bir şekilde bakarak tam önümde durdu. Bütün herkesin fısıldaştığını duyuyordum ve umurumda değildi ben bunlara pabuç bırakacak değildim.

''Evet dedim anlama kıtlığın mı var? Hayvan gibi çarptın omzumu ezdin birde havalı bir şekilde yürümeye devam ediyorsun. Sen..'' sözlerim duvara birden yapışmamla son buldu çünkü sırtım fena acımıştı moraracağına emindim. Ama hiç bozuntuya vermeden tekrar ona odaklandım. Çok yakınıma dibime girdi duvarla arasında kaldım, çok güzel. Duvara yumruk atıp dişlerinin arasından tıslamaya başladı.

''Sen bana hangi cesaretle bağırırsın, söversin lan!'' tamam yeşil gözlerinden neredeyse ateş çıkacaktı ve biraz tırstım kabul ediyorum ama geri adım atmak yok inadım inat.Ufak bir kahkaha attım

''Sen kimsin ki de ben senden çekincem? Millete ayılığın söker ama bana sökmez oğlum'' kolumun birini tuttu ve öyle bir sıkmaya başladı ki gözyaşlarımı zor tutuyordum. Ama hayır birileri benim üzerimde egemenlik kuramazdı.

''Bırak kolumu'' diye tıslarken ona nefretle baktım. Ya o bakışlarıyla ve gücüyle beni öldürecekti ya da ben sadece bakışlarımla onu öldürecektim.

''Özür dile lan! Yoksa bu okulda ve dışarıda başına bela olurum kaşınma.'' Asla özür dilemem.

''Asla'' diye tısladım. Sanki biraz daha yakınıma girebilirmiş gibi kendini bana yasladı. Alayla güldü

''Madem öyle benim oyuncağım olmaya hazır ol. Şimdi kaybol yine görüşeceğiz.''  beni yere fırlattı. Resmen fırlattı yere düştüm ve onlar giderken arkalarından bakmaya devam ettim. Fazla mı ileri gitmiştim?  Ne yapabilir ki ? Of güya yemek için geldim ilk günden fazlasıyla doydum ama yinede enerji lazım diye düşünerek herkes bana bakarken ben umursamazca yemeğimi alıp orada yedim.

Kahvemi alıp bahçeye çıktım ve bir yere oturdum.




SESSİZ ÇIĞLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin