EMW 7.Tips kahwin

10 2 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
3.00 petang.

Di sebuah kedai kek ada seorang perempuan berpurdah sedang termenung memandang cawannya.

Intan menguis menguis airnya mengunakan stro matanya kosong memandang air.

"Intan!"Jerit Aqila lalu menepuk kuat bahu Intan dari belakang.

Intan terhinjut bahu berpusing kebelakang memandang cemberut Aqila"qila!~ucap lah salam!"

Aqila dan Aisya berjalan lalu duduk di depan Intan.

"ye.ye.assalammualaikum~puas?"Sindir Aqila sambil mengangkat kening.

Tergeleng kecil Intan lalu hanya menghela nafas pasrah.

Aisya berkerut dahi"kau nikan dah jadi mak orang pun still macam orang gila"

Aqila melongo"hey elok siki.."

"hiks..hikss"Bunyi isakan bayi yang ada dalam dukungan Aqila tiba tiba berbunyi.

"alo~alo~anak mama shuhhhss~"Pujuk Aqila sambil mendodoikan bayi di dalam dukungannya.

Sesaat kemudian bayi itu mulai perlahan tertidur kembali di dalam dukungannya.

Aisya tergeleng kepala lalu memandang bayinya yang tertidur tenang di dalam troller bayi.

"bahaya lah anak qila.Cuba tengok anak Aisya tenang je~tenang hidup mak dia"Ujar Intan memandang bayi yang duduk di dalam troller.

Aqila menjeling Intan"Aku haraplah anak kau nanti lagi buas dari anak aku baru kau rasa"

Aqila meletakkan anak nya perlahan lahan di dalam trollernya.

"tapikan orang cakap bayi yang active ni lagi ok"Sambung Intan kembali.

"Mmm..kome tengok je si luna ni nampak ok tapi dalam dia masyallah buasnya hanya nampak di rumah lagi lagi kalau tengah gaduh dengan abang dia"Kata Aisya.

Tergelak kecil Intan dengan Aqila mendengar kata kata Aisya"Baru aku ingat waktu dia gaduh dengan Vic haritu budak lain pukul pukul je tapi anak kau pakai pistol!"

"Aku pun stress diorang dua tu macam monster tahu tak yang peliknya kalau bunuh satu sama lain boleh jangan orang lain yang bunuh"Luah Aisya sambil menghela nafas.

"ha.baru aku ingat kes tu betul ke haritu yang kau kena panggil sebab Vic komakan budak dekat sekolah dia?"Tanya Aqila,Intan turut memandang penuh tanda tanya.

Aisya lagi sekali menghela nafas lalu mengangguk perlahan"DIa pergi tumbuk budak tu sebab goda Rin katanya"

Aisya berdehem sebelum memimik kata Vic"Rin just milik abang khai mana boleh orang goda dia"

Lagi sekali Aqila dengan Intan terkekeh"Apa benda lah budak tu tak habis habis si abang khai dia tu.Handsome sangat ke?kau pun sya taknak kenalkan"

Aisya mengeleng"tak pelah kalian kagak perlu tahu.Apa apa jelah.jangan lupakan niat asal kita datang sini"memandang Intan.

EZEKIEL MYSTERIOUS WIFE(ON GOING)Where stories live. Discover now