EMW 19.Berangan

8 1 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
2.50 petang.

"Alhamdulillah…"Ucap Ezekiel selesai sahaja makan.

Melihat Ezekiel sudah selesai makan Intan terus mengambil bekas itu lalu meletakkannya kembali dalam plastik.

"Emm next nak buat apa ek?"
Gumam Intan bingung.

"Intan dah solat zuhur?"Tanya Ezekiel melihat raut wajah Intan.

Intan dengan perlahan mengangguk "tak saya abc…eh yelah awak tak mandi lagi kan?and solat.lebih baik mandi dulu"

Intan berpusing menuju beg Ezekiel tidak sampai 5 langkah dia terhenti.
"Err…awak boleh mandi sendiri kan?"

Ezekiel tersenyum sinis"tak kesian dengan husband sendiri ke Intan. Saya ni nak bangun pun susah apatah lagi jalan.Macam mana saya nak mandi?"

Intan terus terkebil kebil lalu dia menelan air liur dan menggaru kepalanya yang tidak gatal pun.

"Err arr so?sayalah kena mandi kan awak"Dengan suara perlahan dan agak bergetar Intan tanya.

Ezekiel mengemam bibir menahan gelak"Heem.Jadi mungkin awak kena cari penutup mata"

"Ha?!apakata saya carikan Andi atau Francis ke untuk tengok awak atau mandi kan awak ha!ha!pandai tak?!"Intan telan air liur lalu berpusing membelakangi Ezekiel.

Melihat wajah Ezekiel buatkan dia rasa tak tenang jantung.lagi lagi bila Ezekiel pun tengok dia semacam.

"Siapa Andi?"Tanya Ezekiel dengan kerutan di dahi.

Intan terus berpusing melihat Ezekiel"hm?Andi?ouh dia doktor yang jaga awak.kenapa?"

Raut wajah Ezekiel berubah"Intan sini."Panggilnya.

Intan bingung tapi tetap menurut dia berjalan mendekati katil Ezekiel lalu melihat dia dengan tertanya tanya.

"Why?...argh!"Tanpa apa apa kata Ezekiel secara spontan menarik Intan duduk di atas paha nya.

Intan terkaku matanya membulat besar melihat Ezekiel terasa darah dia seperti mendidih panas dengan dengusan jantung dia.

"Ez…"Intan cuba bangun tapi tiba tiba tangan Ezekiel melilit pinggang Intan merapat kan kedudukan mereka.

Terdiam terus Intan terlalu shock sampaikan tak tahu nak bagi reaksi macam mana.

Ezekiel merapat kan wajahnya ke telinga Intan sampai ianya berubah merah.Intan jelas dapat rasakan hawa angin di telinga dia.

"I remind you.lyna.macam mana green flag nya saya.But when it come about a man or boy.Akan muncul kata saya tak pernah kenal awak Ezekiel.So please help me for not let you said those words"

Usai berkata begitu Ezekiel terus menolak Intan perlahan lahan di sebelahnya.

Intan masih terkaku lagi lagi dengan rama rama yang terasa berterbangan di perutnya dan hawa panas yang terasa dism sekeliling serta rasa hawa di telinga dia tadi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 03 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

EZEKIEL MYSTERIOUS WIFE(ON GOING)Where stories live. Discover now