Author Pov.
11.28 malam.Terkebil kebil Intan dia menggigit bibir lalu menunduk"errr pasti awak pelik kan yelah awak kan nak isteri lembut maaflah"
Tersenyum kecil Ezekiel dia mengusap perlahan kepala Intan "sapa cakap saya terima isteri saya apa adanya lagipun lagi senang kalau macam ni tak lah risau sangat kalau awak jangan sorang sorang kan"
Berkerut dahi Intan"selalunya suami orang lain berharap wife dia lemah awak dengan husband member saya memang pelik ek berharap isteri kuat kalau suami orang lain nak isteri lemah baru diorang boleh lindungi"
"Isteri orang lain?Saya bukan macam orang lain memenuhi kebuntuhan egois sendiri"Jawap Ezekiel sambil tergeleng perlahan.
Mengecil mata Intan lalu dia memandang Ezekiel mencari kata kata penipuan di matanya yang ada hanya jujur.
Tercebik Intan"Cis...like I Will believe that"Sinisnya.
Berkerut Ezekiel dia memandang pelik Intan"intan ok.macam kena rasuk hantu je…"
Intan terdiam dia menelan air liurnya lalu mengangkat kepala sambil tersenyum kecil.
"Maksud awak hahahha nak cakap apa dalam badan saya ni ada roh lain ahahah kelakar Ez"Ujar Intan sambil tergelak kecil.
Ezekiel berkerut dahi pelik tetapi dia dengan lekas menggeleng kepala "Ok...Jom balik dah lewat ni?"
Intan mengangguk laju sambil tersenyum dia bangun lalu mengikut langkah Ezekiel dari belakang.
Dan lagi sekali Ezekiel memandang bingung Intan membuatkan Intan pelik"tak pakai purdah ke?"
Terkebil kebil Intan"Ouh!Eh jap saya lupa"Dengan laju dia berlari mencapai purdahnya lalu pakai.
Ezekiel mengangguk faham dengan langkah ragu dia bingung terasa macam bukan Intan je ke dia yang over maybe sebab persekitaran hospital mental.
Ezekiel memasuki kawasan perkarangan parking kereta, kawasan parking kereta hospital.
Ezekiel menilik Intan yang ada disebelahnya lalu menghela nafas dan tarik.
"Intan..."Panggilannya.
"Hm!"Intan dengan laju mengangkat kepala dengan kening terangkat dia memandang Ezekiel.
Manakala Ezekiel menelan air liur yang memang terasa payau lalu menarik nafas "Emm soal pagi tadi..."
Intan berkerut dahi memandang bingung Ezekiel "pagi tadi?Ada apa?Em maaflah saya lupa ada apa apa jadi ke?"
Ezekiel terdiam dia memandang bingung Intan"Awak betul betul lupa??"
Intan terkebil kebil terasa dengus jantungnya makin laju"Heem... sejujurnya tadi saya termakan ubat patient saya tanpa disengajakan saya hilang ingatan but just untuk harini"
YOU ARE READING
EZEKIEL MYSTERIOUS WIFE(ON GOING)
Romance𝐄𝐳𝐞𝐤𝐢𝐞𝐥 𝐒𝐡𝐚𝐰𝐧 "𝑭𝒐𝒓𝒆𝒗𝒆𝒓 𝑴𝒓𝒔.𝑬𝒛𝒆𝒌𝒊𝒆𝒍 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒃𝒆 𝒀𝒐𝒖..." 𝐈𝐧𝐭𝐚𝐧 𝐒𝐲𝐚𝐳𝐥𝐲𝐚𝐧𝐚 "𝑰'𝒎 𝒏𝒐𝒕 𝒏𝒐𝒓𝒎𝒂𝒍 𝑬𝒛!𝑱𝒖𝒔𝒕 𝒍𝒆𝒕 𝒎𝒆 𝒈𝒐 𝒂𝒍𝒓𝒆𝒂𝒅𝒚" "Ezekiel will only have one wife and that person is her...