Author Pov.
14.00 petang."pffff!uhuk!uhuk!Serius ah!ahahhahha"Gelak Aqila yang jelas suka keadaan sekarang.
"hoi!jagalah sikit kau tu perempuan dengan purdah agi jagalah sikit" Marah Aisya menepuk kuat paha Aqila.
Aqila cemberut lalu mengusap pahanya"apa!nak jaga dari sapa bukan ada sapa sapa pun dak dhia"
Aqila melihat sekeliling kafe yang jelas kosong itu dan hanya ada mereka bertiga.
Dhia yang sedang menghidang air tu terdiam lalu hanya tersengih mengiyakan.
Tergeleng kecil Intan"apalah korang ni,cepatlah bagi korang tips, perkara yang patut buat seram tau tengok Ezekiel camtu"
Aisya dengan Aqila berpandangan satu sama lain lalu menghela nafas.
"Don't know lah Intan,But for sure janganlah pakai tudung lagi depan dia.."
"Apa!jangan pakai!Gila!kang Intan kena makan macam mana!"Ujar Intan terbeliak mata memandang Aisya.
"Pastu kalau dia minta kau nak tolak lah?"Tanya Aqila.
Terdiam Intan"tak tahulah,tapi rasanya tak,tolak dia bermakna cari musuh dengan malaikat cukup lah Intan dengan manusia taknak lah tambah malaikat"
Disaat itu semua terus memandang Aisya secara spontan yang sedang sedut airnya.
Aisya mengangkat kepalanya lalu berkerut dahi"apa?"
"Rasanya antara yang lain Miss je yang pernah jadi musuh dengan malaikat"Ujar Dhia spontan.
Terhenti gerakan Aisya tersentak dia "korang memang ek?suka sangat perli aku"
Tergelak kecil mereka semua manakala Dhia sudah berlari jauh apabila melihat panahan tajam mata Aisya.
"betul kan apa yang Dhia cakap kan?takde yang salah"Ujar Aqila pula lalu tersenyum sinis.
"heem,betul"Kali ini Intan pula menjawap lalu disedut air milonya.
Terdiam Aisya walau dah lama dia still terasa"korang ni sebenarnya marah ke apa dengan aku kalau ya cakap depan depan"
"haah.kau cakap nak majlis tapi bila takde berita pape pun"Balas Aqila.
Intan menganguk laju lalu mengangkat keningnya memandang Aisya.
Terus lega hati Aisya nasib dah tak marah tentang 6 tahun lepas"nah"
Aisya menghulurkan sekeping kad ke Intan dan Aqila lalu dia bangun.
"aku nak kena pergi dah ni my husband dah memanggil,luna dengan twins pun rindu aku"Ujar Aisya lalu bangun bergerak keluar.
Intan dan Aqila memandang satu sama lain lalu membuka kad yang dihulurkan Aisya tadi.
"cantik covernya.kad apa ni?"Komen Aqila.
"betul friendly and estetik gitu"Ujar Intan pula.
Keduanya berdebar selintas mereka terfikir kad apakah itu tapi apakah benar?.
YOU ARE READING
EZEKIEL MYSTERIOUS WIFE(ON GOING)
Romance𝐄𝐳𝐞𝐤𝐢𝐞𝐥 𝐒𝐡𝐚𝐰𝐧 "𝑭𝒐𝒓𝒆𝒗𝒆𝒓 𝑴𝒓𝒔.𝑬𝒛𝒆𝒌𝒊𝒆𝒍 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒃𝒆 𝒀𝒐𝒖..." 𝐈𝐧𝐭𝐚𝐧 𝐒𝐲𝐚𝐳𝐥𝐲𝐚𝐧𝐚 "𝑰'𝒎 𝒏𝒐𝒕 𝒏𝒐𝒓𝒎𝒂𝒍 𝑬𝒛!𝑱𝒖𝒔𝒕 𝒍𝒆𝒕 𝒎𝒆 𝒈𝒐 𝒂𝒍𝒓𝒆𝒂𝒅𝒚" "Ezekiel will only have one wife and that person is her...