EMW 9.Makan malam Ezekiel

17 2 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
5.00 petang.

"sadaqaallahulazim..."Intan menutup alquran itu lalu diletakkan kembali diatas meja.

Dia mulai membuka telekung nya lalu menyangkut nya.

"hmmm...sapa yang ada kat bawah tu ek?Si Ez tu pula tak bagi turun.dia betul betul marah ke ek?"

Bisik hatinya perlahan dia termemung memikirkan apa yang berlaku disebabkan apa yang dia lakukan hari ini.

Intan mendekati katilnya terlihat Ton yang sedang tertidur nyenyak diatas katil tu.

TOK!TOK!

Kepala Intan terangkat dia dengan laju bangun menghampiri pintu sebelum membuka pintu dia sempat mencapai purdahnya untuk dipakai.

Senyuman Intan melebar dia terus membuka pintu itu tapi sesaat kemudian senyumannya terus meluntur.

"Tok Na..Tok buat apa kat sini?Bukannya Tok cuti ke?"Tanya Intan dengan suara sayu.

Wanita tua yang ditanya itu hanya tersenyum kecil"Ez minta Tok datang harini bawa makanan untuk Intan katanya Intan tak dapat masak kan?"

Intan menghela nafas dia melepaskan purdahnya dan dengan selamba melempar kehujung sudut bilik.

"apa intan buat?...Tok tengok Ezekiel macam marah je?Lagi satu dengan ramai kat bawah tu.Tok perasan juga pasu dekat rumah ni macam menghilang?"Tanya wanita tua itu lalu melangkah masuk bilik Intan.

Intan sekali lagi menghela nafas lalu berlari menghempas badan ke katil.

"tad..."

"Allah!!Intan!! bangun! ada ular!!"Jerit Tok Na kelam kabut dia berlari menarik Intan dari katilnya.

"Allah Tok!takpa ni haiwan peliharaan Intan,Ton namanya"Ucap Intan lalu mengusap perlahan tangan Tok Na yang keriput itu.

"ha?peliharaan?Allah...Intan ni nampak je lembut tapi eksotic semacam"Keluh Tok Na lalu mengusap jantungnya.

Tok Na memandang ular itu sebelum bergedik ngilu melihat ular menggelikan tu.

Tergelak kecil Intan melihat gelagat Tok Na.

Tok Na yang melihat itu menepuk lengan Intan"Kalakor nah hang,tengok aku semput mati kat sini hang yang nangih"

"aduhhh Tok main main mati mana aci..."Kekeh Intan.

Walaupun baru sahaja seminggu menjadi isteri kepada Ezekiel tapi dia sangat cepat rapat dengan bibi rumah ni,Tok Na yang kadang kedah kadang Kl.

Tok Na menjeling Intan"hang nilah aku sekeh kang,dok cite kat aku hang buat apa sampai Ezekiel maroh tu?"

Terdiam Intan dia menghembus nafas tak tahu ke arah mana keluh ke stress.

Tok Na sedari tadi berdiri mulai melabuh kan pinggulanya ke atas katil Intan sambil mengusap tangannya.

EZEKIEL MYSTERIOUS WIFE(ON GOING)Where stories live. Discover now