Başlangıç-Bölüm 1*

69 4 0
                                    


Selamunaleykümm! Keyifli okumalar💖


"Anneee babam çıktı mı?"

"Çıktı kızım restorana erken gitmesi gerekiyormuş bugün. Çıkışta birlikte döneriz haber et dedi."

"Yaa.. tamam. Bende hazırlanıp çıkayım o zaman."

Düzenli bir ofis çalışanı olmak o kadar zordu ki.. her gün o dolabın karşısına geçip dakikalarca ne giyeceğimi düşünüyordum. Ama geceden kombin yaptığım günler var ya işte o zaman 10 dakikada kapıda bile olabilirim. Neyse daha fazla oyalanırsam geç kalacağım. Kıyafetlerimi seçtim ve giyinip mutfağa geçtim. Annemin babam için hazırladığı kahvaltılıklar masadaydı hala neyse ki. Onlardan da hızlıca bir şeyler atıştırıp evden çıkacaktı-

"Ablaaaa! Abla geç kaldım beni de bırak okula nolur ya!.."

Evet erkek kardeşim hala bir lise öğrencisi ve her zamanki gibi geç kalmış.

"Ahmet bak bugün bende geç kaldım hemen çıkıyorsan bırakırım yoksa üzgünüm.."

"Tamam tamam geldim bak hazırım bende!"

Dedi ağzına sıkıştırdığı ekmekle.

"Anne hadi biz çıkıyoruz Allah'a emanet ol!"

Annem de bizi uğurlamaya gelerek:

"Hadi çocuklar sizde Allah'a emanet olun. Ahmet bak artık geç kalma hocaların arayıp duruyorlar sorun çıkacak sonunda."

"Tamam anne ya hadi görüşürüz."

Kapıyı kapatıp evden ayrılabilmiştik çok şükür. Arabaya binip sürmeye başladım. İlk önce Ahmet'i okuluna bıraktım ardından da ofise geldim.

Girişte bizi karşılayan Esra ablaya:

"Günaydın Esra Abla."

"Günaydın Hatice hanım hoşgeldiniz."

İçeri girdim ve üstümdekileri vestiyere bırakıp odamın olduğu kata çıktım.

Bizim ofisten bahsedecek olursam..

Burası aslında küçük bir ajans. Daha çok kadınlar ve çocuklarla ilgili baskılar, süreli dergiler çıkaran bir ajans. Arkadaşım Merve bu ajansın sahibi. Üniversiteden yakın arkadaşım aynı zamanda. Ajansı açarken bana da onunla çalışmamı teklif etti. Ve bu gerçekten kaçınılmaz bir teklifti çünkü burada sadece kadınların çalışmasını planladığını söyledi(hayaller) Güvenlik olur, baskı işleriyle ilgilenen arkadaşlar olur herkes kadın burada. Ve aslında içeride bir bakıma baya bi özgürüz. İstersek başörtümüzü de çıkarabiliriz. Hatta bazen öyle güzel eğlenceler düzenliyoruz ki iyi ki buranın bir parçasıyım diyorum. Tam olarak 'Helal ortam keyfe kafîdir' sözünün anlamlandığı yer oluyor burası aslında. Ürettiğimiz şeyler de öyle gerçekten faydalı olmaya çalışıyoruz insanlara.

Bense burada derginin reklam kısmıyla daha çok ilgileniyorum. Dergilere verilen reklamlara, derginin pazarlaması gibi şeylere bakıyorum. Henüz küçük bir ofisiz aslında ama ofis binamız biraz büyük. Merve'nin ailesi varlıklı bir aile. Bu binayı böyle kullanmak için izin istemiş babasından. Ofisimizin bulunduğu sokakta baya dolu dolu bi sokak yani ileride bir çok kafe ve Restoran olacağı söyleniyor ama bilmiyorum. Sanırım geleceği güzel.

Asıl işimin güzel yanıysa babamla benim çalıştığım ofis birbirinin çaprazında. Babamsa bir arkadaşının restoran şubesini işletiyor. Babamla arkadaşı böyle bir şeye karar vermişlerdi bende bu dükkanın kiralık olduğunu görünce babama haber verdim. Onlarda düşünüp araştırıp seçenekler arasından burayı seçtiler. Aslında bir çok açıdan iyi oldu genelde birlikte gidip geliyoruz. Hem de ofisimize indirim sağlayan bir restoranımız olmuş oldu. Toplantılarımızı ve görüşmelerimizi eğer beyler de olacaksa orada yapıyoruz. Ofis içerisindeki rahatımızı bozmuyoruz. Her şeyi anlattım kendimi anlatmadım değil mi.. Ben Hatice. Eee başka ne diyeceğim. İnsan konuşmayı da unutuyor bazen biliyor musunuz. 24 yaşındayım. Tasarımcıyım. Taliplerimi bekliyorum falan. Aman! Bu aralar pek beklemiyorum. Allah affetsin. Bazı zamanlar erkeklere karşı güvenim o kadar yok oluyor ki hiç olmasın, kafam rahat olsun daha iyi diyorum. Yani şu anki halimden, yaşam tarzımdan mutluyum çok şükür.


Filistindeki kardeşlerimiz için dua etmeyi unutmayalım..

Bir sonraki bölümde görüşmek üzere 💖

Bİ TANIDIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin