İŞ BAŞVURUSU

93 2 3
                                    

1.GÜN
Sabah her zamanki gibi kalktım elimi yüzümü yıkadım bu gün çalışmak için arkadaşımın önerdiği iş yerine gidecektim. Onun için duşa girdim.

**********

Duştan çıktım, saçlarımı kurutup düzleştirici ile düzleştirdim.Üstüme ince, beyaz uzun boyunlu bir bloro giydim ve üstüme de, siyah, kahverengi suveterimi giydim.Altımada siyah yırtmaçlı siyah kotumu giydim.Saçımı arkadan topladım, perçemlerimi düzleştirici ile bir kere daha üstünden geçtim ve perçemlerimi önüme atım.Ve küçük boy siyah çantamı aldım.

Arkadaşım konum yollamıştı, konuma bakarak gittim ve konum beni büsbüyük bir kafenin önüne getirdi. Kafeye girdim, çok kalabalık dı bardı. Oradaki personel alım yazısı gözüme çarpmıştı, burasıydı demeki doğru gelmiştim ama nasıl... Ah bir de bardamı çalışacağım... Tam arkamı dönüp giderken, çebimde 1 liram bile olmadığını hatırladım.

1 HAFTA ÖNCE

Cengiz Aksoy:
Bu işte çalışman lazım. Mine aksi takdirde iş bulamayacaksın, Mine. Mine zaten sen gittiğin her mekandan kapı dışarıya etsinler ama seni beğenmediler değil mi Mine.Ben sana diyorum, git o adamla evlen hayâtını yaşa, hem çalışmak zorunda kalmasın.Biraz söz dinlesen şu an cebinde paran altında vilan olurdu değil mi?

Artık çalışman lazım. Mine bu gidişle, açlıktan öleceğim...Ya o adamla evlen, yada gidip barda fahişe ol. Mine, sen nede olsa seçersin....

Mine Aksoy (iç ses);
Açlıktan öl, hemi adam.Öl bu hayat ikimize fazla. Öl. Yada dur ben öleyim hem senden kurtulururum... Evlendirmek zorundada kalmasın. Direk geberirim. Evlen dediğin adam daha 70 yaşında, Yaşından başından utan Hemi adam..... Allah senin belanı versin, adam......
Hem. Senin gibiler barlarda iş yapanlardan daha iyiler....
Yani galiba, öyledir.

**********

Arkamı tekrar döndüm ve barmenin hemen önündeydim. Resmen boğazımda bir şey düğümlenmişti. "Ben iş başvurusu için gelmiştim."
Barmen kafasını onaylar anlamında salladı.
"Sizi 10 dakika bekleteceğim."
Ela gözlü, hafif kıvırcık saçlı. Benden nerdeyse 1 yada 2 yaş büyüktü.....

Barmen masasının hemen karşısındaki giriş kapısından bir adam girdi ve birden herkezin göz odağı olmuştu adam, arkamı dönmedim. Adam yanıma gelmişti, arkamı döndüm. Adam beni boydan alarak çok dikatli bir şekilde süzdü. Barmande gelmişti. "Siz mi iş başvurusu için gelmiştiniz"yok ya ben öyle boş boş kaktüs gibi durmaya geldim. Salak adam ya....

Kafamı onaylarcasına salladım.
"Ben iş için geldim"
"İsminiz neydi"
"Adım Mine Aksoy"
"Yârın gel işe, Mina hanım."
Gene kafamı salladım.
"Adım Mina değil, Mine"
"Pardon, Mine hanım yarın gel işe başla.....Yarın danışmanla görüş iş belgeni, izin formunu versinler."
Başımı salladım
"Yârın belgeleri alırım"
Bi zahmet der gibi bir bakış attı. Ve girdiği kapıdan tekrar geri gitti.
Sanki ismimi doğru söylesen ölürsün kendini beğenmiş, burnu havada, salak sürtük adam...

Barmen gelen kadın ve erkeklere istediği şarap ve rakı gibi içkiler veriyordu barmen, arada bakıp bizim konuştuklarımızı, dinlemişti.Bana tip, tip bakıyordu sanki ilk defa insan görmüş gibi beni süzdü. Etrafta gözüm dolaştı. Herkez bana bakıp karşısındakiyle gıyabetimi yapıyordu. Belliydi her halinden. Sanki evli bı adamla yatmış sonrada eve girmiş yatığım adamın karısıyla karşılaşmışım gibi bakıyorlardı hepsi. Bu beni rahatsız ediyordu.

Şaşkındım, çünkü bundan önce 4 yer gezmiştim ve hiç biri işe beni 5 dakikada işe almayı bana hiç bir şey söylemediler sadece biz sizi arayacağız dediler ama bu günde 2 kez olmaya başlamıştı her gittim yerde bu cümleyi duymaya başladım artık anlamıştım aslında.Biz sizi arayacağız cümlesi. Biz sizi işe almayacağız hadi başka kapıya. Dediklerini anladım.

Barmen masasının önündeki sandalyelerden birine oturdum. Barmen hemen karşımdaydı, gelen kadın ve erkeklere istekleri şarap, viski ve rakıları servis ederiyordu.Bana bir an odaklanıp bir kere daha beni süzdü, sanki bir şey demek istiyordu ama bir türlü kafasındaki düşüncelerden, benimle konuşamıyordu.

Bir iki dakika sonra barmenin İşleri bitmişti neredeyse bana döndü.
"Burada ki insanlar yeni gördükleri kişilerin hakkında, yargısızca konuşurlar bide bu kişiyi patronla konuşurken görürse daha çok konuşurlar."
Devam etti.
"Bu arada, patronun tanıdığımısın?"
"Ne patronu, ne tanıdığı?" Barmenin yüzündeki şaşkınlığı daha da kafamda soru işareti bıraktı....

"Sen bu hafta iş başvurusu için gellen 5. Kişisin, patron hiç birini işe almadı ama bu haftaki 5. İş için gelen kadını işe aldı yani seni..."
"Ben patronu ilk defa görüyorum"
"Yani tanıdığın değil."
Bu salak barmen kıt beyinlimi yoksa salağa yatıp ağzımdan laf mı aldı....
Sıkıldım ya
"Sen kimsin?"
"Ben...."
Telefonum çalıyor du. Arayan bilinmeyen numarayıdı.

0**********598

Bardan hızlı hızlı yürüyerek çıktım barmende arkamdan bakıyordu bende bardan dışarıya çıktım, dışarıda. Az önce konuştuğum adam vardı.Elinde sigara, diğer elinde telefon biriyle konuşuyordu, karşıya doğru bakıyordu, benim geldiğimi gördü. Bende bi köşeye geçip telefonu kulaklığıma koydum.
"Alo, alo. Kimsiniz."

"Arayan Kapatmıştı Telefonu."

Bölüm Sonu-1

Merak edenler için (Mine'nin kombini)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Merak edenler için (Mine'nin kombini)

Okuduğunuz için teşekkür. Lütfen, bölümde beğenmediğiniz yer olursa yorumlarda belirtirseniz. Benim düzelteceğim bir şeyse seve seve düzeltirim. Bölüme oy verip bana destek olursanız çok sevinirim. Bir dahaki bölüme kadar kendinize iyi bakın.Oruç tutanların, Allah orucunu kabul etsin....💫💓

(Bu bölüm 50 okumayı olursa 2? bölüm gelecek)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Bu bölüm 50 okumayı olursa 2? bölüm gelecek)

Çizgi Studio hesabım;
fatma_betul_kaya978
Fatma Betül Kaya.

EBE SENSİNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin