Kendime geldiğimde birkaç dakika beynim bomboş gibiydi. Sonrasında olanları hatırlayıp şok olarak gözlerimi açtım ve etrafıma baktım. Bir odanın içindeydik. Evet içindey'dik'. Evca tam karşımda uyuyordu. Gidip onu uyandırmak için sarsmaya başladım. Birkaç dakika sonra uyandı. Hemen neler olduğunu sordum. "Evca neler oldu neredeyiz" gibi soruları sıraladım. "Talia tehlikedeyiz hemde çok büyük" dedi. "Gittin ve geri dönmedin seni aramak için güvenliğe gittim ama kameralara bakacakken sanırım birşeyle beni bayılttı, anlamıyorum neden? " dedim. "Neden olacak.. Birisi biliyor ve bunun sadece kendisine ait olmasını istiyor. " dedi. "Neyin kendisinde olmasını istiyor, bu kazıda değerli şeyler bulmadık bile Evca, kim neden bunu istesin? " dedim. Evca kafasını salladı ve "aylardır araştırdığım 'Ay geçidi'ni istiyorlar Evca. Onu bulmuştum haklıymışım! Bu tarihin seyrini değiştirecek bir bulgu! Sana bahsettiğim şeyleri hatırlıyor musun? İşte bunu bilen birisi daha vardı ve bizim bulacağımızdan korktu. Ve şuan ne olacak bilmiyorum. "dedi.Şok olmuştum. Rüya falan mıydı?. " P-peki ne yapacağız şimdi? " dedim. "düşünelim, kim olabilir" dedi. Önce buradan kurtulmaya çalışmak daha mantıklı gibiydi. "tamam sen bunu düşün, bende çıkış yolu bulmaya çalışayım, tamam mı?"dedim. "tamam Talia" dedi ve etrafıma bakınmaya başladım. Çok şey yoktu odada.İki sandalye ve bir eski masadan ibaretti. Boyaları dökülmüş eski bir odaydı(Resimdeki).Karşıdaki eski masanın önüne gittim.Etrafına baktım.Sonra da eğilip masanın altına baktım. Genelde olur olmaz yerlerden birşeyler çıkacağını düşünürdüm.Ama hayır, yoktu. o sırada Evca"aklıma hiç kimse gelmiyor. Bunu tanımadığımız biri yaptı, henüz tanımadığımız "dedi.Tam birşey söylecektim ki dışarıdan sesler gelmeye başladı. Bir adam sesi " içeride kimse var mı? " diye yüksek sesle seslendi. Evcayla birbirimize bakıp "Evet, buradayızz! " diye bağırdık. Dışarıda birkaç kişi vardı anlaşılan. "Polis burada, sizi oradan çıkaracağız, kaç kişisiniz? " dedi Polis olduğunu söyleyen adam. "iki kişiyiz" dedim. "Tamam, şimdi kapıyı açacağız" dediler. Beklemeye başladık. Kapının kilidini vurma gibi sesler geliyordu. Kapının önünde üç kadar kişi var gibiydi. Sonra Umay'ın sesini duydum. Biraz sonra sanırım kapının önüne gelmişti"neredeler içerdeler mi emin misiniz Talia'da yanında mı? "diyordu endişeli bir şekilde. Karmaşanın sürmemesi için kapıya biraz yaklaşıp " Umay buradayız ve iyiyiz merak etme "dedim. Evca " neler döndüğünü anlamak için sabırsızlanıyorum.. "dedi ve iç çekti. Kollarımı bağladım ve odanın içinde tur atarak beklemeye devam ettim. Sonunda bir sesle kapı açıldı. Muhtemelen kilidi kırmışlardı. Kapı açılınca zayıf ve uzun , mavi üniformalı bir polis " sonunda, hadi gelin" dedi. Evca ve ben hemen dışarı çıktık. Çıktığımız gibi polisin yanındaki iki kişinin arasından Umay, "meraktan öldüm Allah'ın sarsukları" diye boynumuza atladı. Evca gülüp sarılırken yandan bana sessizce"Sarsuk ne demek be? "dedi . Bende bilmem anlamında dudak büktüm. Arkada Lily ve Khalid de merakla bize bakıyordu.Sonra yanımıza polis gelerek " duygusal kavuşmanızı bölmek istemem ama, burada neler olduğunu konusunda sizi ifadeye almam gerek"dedi.Umay Evca ve ben ayrıldık ve Evca hemen "neler olduğunu söyleyeyim, o güvenlik bozuntusu bizim çalışmamızı baltalamak için ikimizide buraya getirdi" diye hiddetli bir şekilde konuştu.O sırada Lily şaşırarak "Nasıl olur, az evvel güvenlikte Karşıdaki boş depodan çıkartıldı,o da sizinle beraber kapatılmış" dedi. Evca şaşırarak bana baktı.Cidden burada ne dönüyordu böyle.Biz bunları düşünürken polis araya girerek " Emniyete geçelim isterseniz" diyerek eliyle yok gösterdi. Evca bana baktı ve gözleriyle gitmemizi işaret etti. Kafa salladım ve önde polis arkada biz ve tabiki bizim arkamızda da Umay polis arabasına doğru yürümeye başladık. Evca'nın gözleri güvenliği arıyor gibiydi ama bulamadı. O adamı bende bir bulursam..Polis arabasına bindik ve merkeze doğru yola çıktık.Bu olayın altından ne çıkacaktı bilmiyordum ama aylar önceki hislerimde haklıydım, bu iş diğerleri gibi olmayacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ay Işığı Gölgeleri
Science FictionAlanında başarılı arkeologlar olan Evca ve Talia'nın hayatları, karşılarına çıkan bir işle tamamen değişecektir.Kazı sırasında Antik Ay geçidi bulan iki arkadaş, bu sayede evren değiştirmeyi başarır ancak kendi evrenlerine geçiş yolunu kaybederler...