مراد : طمني يا دكتور العملية نجحت إبني عامل إيه ..
الدكتور بإبتسامة : الحمدلله العملية نجحت لكن هيبقى تحت الملاحظة أربعه وعشرين ساعة مش هتقدروا تشوفوه النهاردة تقدروا تروحوا وترجعوا بكرة ..
هناء بدموع : الحمدلله ..
بيجاد بدموع : الحمد لله ربنا استجاب لدعواتنا ..
مراد : بيجاد اتصل بسرعة كلم البنات وطمنهم عدى وقت طويل أنا خايف مرات أخوك يحصلها حاجة ..
كريم : ياااااه كأنه كان حمل واتشال من على قلبي كنت هموت من الخوف عليه كنت خايف إن العملية ماتنجحش ..
هناء : الحمدلله يارب ..
***********************بسمة بقلق : ماما الوقت إتأخر ولسه محدش كلمنا علشان يطمنا على حالة علي استر يارب صوتها اتخنق ودموعها نزلوا ..
جميلة : اهدي يابنتي علشان اللي في بطنك ..
بسمة : نور كلمي بيجاد ..
لارا : كفاية تمثيل بقى إنتي اخذت كل حاجة وخطتك نجحت بتعيطي ليه دلوقتي ..
نور بعصبية : إنتي تقصدي إيه إنتي مش شايفه حالتها كل اللي بتفكري فيه الفلوس وبس ..
مايا بغيظ : خذت كل الأملاك وكمان خذت مني علي ..
وقبل ما تكمل كلامها نزل قلم قوي على وشها من بسمة
بسمة بعصبية : علي ملكي أنا وبس ولو اتكلمتي عني مرة ثانية أنا هندمك أنا مش زيك طماعه وبجري ورى الفلوس ..
رؤيا : إحنا كنا مستحملينكم بس علشان بابا لكن لحد هنا وكفاية لو قربتوا من بسمة أنا اللي هقفلكم ..رن تلفون نور كلهم جريوا ناحيتها
بسمة بلهفه : مين اللي بيتصل نور ردي بسرعة شوفي يمكن يكون بابا ..نور : ده بيجاد اللي بيتصل ممكن تهدوا ..
بسمة : ردي بسرعه مستنيه إيه ..
نور : الو بيجاد طمنا علي كويس العملية نجحت ..بجاد : طيب اهدي علي كويس والعملية نجحت الحمدلله ..
بسمة : عايزه أكلمه أو حتى أسمع صوته علشان خاطري ..
بيجاد : هو لسه تحت الملاحظة الزيارة ممنوعه إحنا مشينا من المستشفى وهنرجع بكرة الصبح ..
بسمة بدموع : إزاي قدرتوا تسبوه لوحده وهو بالحالة دي كنتوا أخذتوني معاكم كنت هبقى معاه ..
بيجاد :اهدي يابسمة علي كويس وهو نايم لسه تحت تأثير المخدر لما يفوق هنروحله وأخليه يكلمك ..
بسمة : تمام أبقى طمني عليه ..بيجاد قفل معاهم بسمة قعدت تبكي
رؤيا : بتعيطي ليه علي كويس والعملية نجحت والصبح هتتكلمي معاه ..بسمة : دي دموع الفرح الحمدلله يارب أنا هطلع أصلي ركعتين شكر لله ..
نور : ماشي ياحبيبتي وبعدها نامي شوية ..
كل واحدة فيهم طلعت لأوضتها
*********************
أنت تقرأ
هائمًا في بحور الدُجًى(جاري تعديل السرد)
General Fictionبعدما فقد الأمل و البسمة في حياته لم يكن يتوقع أن ترجع له بسمته