03

26 4 12
                                    

"Kita nak ke mana ni?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kita nak ke mana ni?". Soal oppa yang masih focus dengan pemanduannya.

"Kita pergi secret recipe lah, boleh order kek". Cadang aku dan dia terus memandu ke secret recipe.

Semasa dalam perjalanan, aku melihat oppa asyik memerhatikan haerin sahaja tetapi haerin hanya bermain dengan telefonnya. Aku hanya menggelengkan kepala. Mesti ada something happen ni.

Setibanya di secret recipe, kami terus masuk ke dalam restoran tersebut. Pelayan itu membawa kami ke meja untuk empat orang.

"Haa korang nak order apa?". Tanya mina yang sedang membelek-belek menu tersebut.

"Bagi saya spaghetti aglio olio and orange juice". Pesan haerin.

"Saya nak grill chicken and hot caramel macchiato". Pesan mina pula.

"Bagi saya vietnamese beef noodle soup and watermelon juice, oppa nak apa?". Tanya aku kepadanya.

"Give me caesar salad and ice americano also four slice of chocolate indulgance". Pesan oppa aku. Aku terkejut kerana dia pesan salad. Dia memang rajin workout tapi dia jarang makan salad.

"Alright, please wait a moment sementara kami siapkan pesanan". Kata pelayan itu lalu mengambil menu dan berlalu pergi.

"Congrats jihye and others sebab dah habis sekolah". Ucap oppa aku.

"Thanks sebab belanja jugak juyeon oppa". Ucap haerin pula. Dia hanya tersenyum.

"No worries korang kan kawan-kawan jihye so yeahh oppa dah anggap korang semua macam adik sendiri". Balas oppa. Selepas itu, makanan kami semua sampai.

"Cheers untuk graduation kita semua". Kata mina lalu kami melakukan 'toast' dengan gelas kami. Maklumlah nak minum wine tak cukup umur lagi hehe.

Selepas makan, tiba-tiba perut aku rasa sakit. Ni mesti bedal makanan banyak sangat tadi.

"Aku nak pergi tandas lah jap". Kata aku lalu terus ke tandas diikuti oleh mina manakala oppa aku pun pergi ke kaunter untuk bayar.

 Kata aku lalu terus ke tandas diikuti oleh mina manakala oppa aku pun pergi ke kaunter untuk bayar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JUYEON POV

Selepas bayar, aku ternampak haerin sedang mengambil angin di luar restoran. Aku terus pergi ke arahnya.

"Udara malam ni best kan". Kata aku. Dia memalingkan wajahnya ke arahku.

"Haah, best sangat". Balasnya ringkas. Aku terus ke kereta dan mengambil sejambak bunga lalu membawanya secara senyap-senyap.

"Haerin, i wanna say something". Kata aku yang mula memberanikan diri.

"What is it?". Sahutnya ringkas.

"Actually i've fall in love with you since you rapat dengan jihye, whenever i see you i feel very happy, i feel wanna make you mine, so will you be my girlfriend?". Kata aku lalu memberikan sejambak bunga kepadanya.

"Ermm if you said so then yess because i do love you too". Balasnya. Aku berasa sangat lega lalu mengucup bibirnya lembut.

"Better kita rahsiakan relationship kita daripada jihye and mina". Cadang haerin. Aku hanya setuju sahaja lalu menyimpan semula bunga itu.

 Aku hanya setuju sahaja lalu menyimpan semula bunga itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haa dah siap lega akhirnya". Kata aku lalu keluar dari restoran bersama mina.

"Tulah banyak pula makan kek tadi". Kata mina lalu tergelak kecil.

"Jom kita balik". Ajak haerin lalu oppa pun menghantar mereka berdua ke rumah masing-masing.

Setibanya di rumah, aku terus masuk ke dalam bilik dan baring. Tiba-tiba aku teringat akan seorang lelaki yang bekerja di company oppa aku tu.

"Haih handsomenya dia, kalau aku tanya oppa mesti dia fikir aku ni busy body, padahal aku curious je". Desis hati aku lalu tertidur.

Aku harap aku akan berjumpa dengan lelaki itu lagi.

+++

To be continue...

[✔️] All Too Well || Kevin MoonWhere stories live. Discover now