"Jihye, how dare you raise your voice at me?!! What the hell wrong with you?!!". Marahnya pula. Hati aku berasa geram dan marah.
"Kenapa awak tepis tangan saya jackson?!! Saya cuma nak perhatian awak and awak tepis tangan saya!!! Sampai hati awakk". Balas aku pula. Air mata aku mula mengalir dengan deras.
"Awak tak nampak ke saya tengah berborak dengan kawan saya? Takkan saya nak kena layan awak sepanjang masa!!!". Katanya. Aku hanya menangis.
"Kawan-kawan saya baik dengan awak and why cant you be nice to them in front of me?!! Be matured jihye!!!". Katanya lagi. Adakah aku tidak cukup matang untuk dia?
"You're friends are older than me, macam mana saya nak biasakan diri kalau macam ni? They dont know how i feel and share the same feel as me". Balas aku. Dia terus memelukku erat.
"Im sorry sebab tepis tangan awak tadi I just wanna have fun with my friends thats it". Jackson mula melembutkan suara cuba untuk memujukku.
"Please jackson, i dont want". Balas aku yang ingin melepaskan pelukannya tetapi dia memelukku lagi.
"Maafkan saya jihye, saya tak sengaja tepis tangan awak tinggikan suara depan awak saya cuma tertekan je". Katanya lagi. Hati aku lembut untuk memaafkannya.
"Im sorry too because saya yang mulakan pergaduhan ni dulu". Balas aku. Dia terus mengucup dahiku.
"Its okayy honey, lets have a rest, esok kerja". Katanya. Kami pun masuk ke bilik masing-masing. Aku mahu melupakan kejadian tadi. Entah kenapa aku tiba-tiba meninggikan suara ke arahnya.
KEESOKAN HARINYA
Aku bangun dari katil selepas mendengar alarm dari telefon aku. Hari ini agak sibuk sebab setahu aku ada photoshoot hari ini.
Aku terus mengambil tuala dan membersihkan diri. Aku bau sesuatu yang sedap juga di dapur. Mesti jackson sedang memasak.
Selepas mandi, aku terus bersiap-siap dan turun ke dapur. Kelihatan jackson sedang menghidangkan sarapan.
"Sayang, mari makan i wanna say sorry for last night". Katanya. Dia membawa aku ke tempat duduk.
Aku duduk dihadapannya. Sarapan hari ini ialah american breakfast. Tanpa berfikir panjang aku terus menikmati juadah tersebut.
"Sedap lah baby, sepatutnya saya yang kena pujuk awak". Kata aku yang masih serba salah.
"Its okayy saya tahu awak merajuk semalam". Balasnya. Kami pun menikmati sarapan sambil berborak.
Selepas itu, kami terus bergerak ke syarikat. Aku disambut oleh ryujin hari ini. Dia yang banyak membantu aku di sini.
"Hi jihye, jom pergi set awak tahu kan hari ini ada shooting?". Katanya. Aku hanya mengangguk.
Aku dah tahu sebab group whatsapp semalam. Nasib diaorang ingatkan aku.
"Tahu, jom kita pergi sama-sama". Balas aku dan kami pun bergerak ke set.
Setibanya di sana, aku nampak semua orang sedang sibuk set up untuk photoshoot hari ini. Aku terus ke bilik persalinan untuk memilih outfit. Nasib puan choi dah banyak ajar aku semasa bekerja di seoul.
Disebabkan hari ini concept summer, aku pun memilih outfit yang sesuai.
"Aku rasa baju ni yang paling sesuai". Desis hati aku dan terus memakai baju serta berdandan.
Selepas siap semuanya, aku pun terus mulakan photoshoot sehingga larut petang.
JACKSON POV
"Tok tok tok"
"Masuk". Kata aku yang sedang menyiapkan kerja. Hari ini aku agak sibuk berbanding dengan hari-hari yang lain.
"Maafkan saya encik jackson, personal assistant encik sudah sampai". Kata cik kim.
"Annyeonghaseyo encik jackson, nama saya bae joohyun you can call me irene". Kata seorang perempuan yang bernama irene memperkenalkan dirinya.
"My name is jackson nice to meet you". Balas aku. Entah kenapa ada perasaan aneh apabila aku melihat wajahnya.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] All Too Well || Kevin Moon
Fanfiction[ THE BOYZ SERIES] "Just between us, i will remember it all too well"- Kevin Moon- START: 11/1/2024 END: 28/1/2024 STATUS: COMPLETED ✅