017-tekantekantakdapat
Hi jihye
Jackson ni
Dont forget our date today
Im gonna pick you up right now
❤️Aku baru sahaja bangun dari tidur selepas mendengar notifikasi daripada jackson. Aku tersenyum lalu membalas mesejnya. Sejujurnya aku tak pandai bab couple ni.
Aku terus mengambil tuala dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Selepas itu, aku mengenakan makeup dan outfit untuk keluar bersama jackson.
Aku turun ke bawah dan kelihatan oppa aku sedang workout seorang diri. Sejak dua menjak ni rajin betul dia nak bersenam tapi aku tak pelik sebab dia memang rajin bersenam.
Aku duduk di atas sofa sementara menunggu jackson tiba untuk mengambil aku.
"Oppa, jihye nak keluar jap dengan kawan". Kata aku. Dia terus duduk kerana baru habis buat push-up.
"Boleh je, tapi jangan balik lambat sangat oppa nak cakap something nanti". Balasnya lalu mengemas peralatan senamannya.
Beberapa minit menunggu, jackson text aku yang dia sudah tiba di hadapan rumah. Aku terus keluar dan terus masuk ke dalam keretanya.
"Hi jihye, you looks stunning today". Puji jackson. Wajah aku merona merah selepas mendengar pujiannya.
"Mana ada, saya biasa-biasa je". Balas aku lalu dia terus memandu ke sesuatu tempat iaitu kedai aiskrim.
"Jom turun kita makan aiskrim dulu lagipun cuaca panas hari ini". Katanya. Aku pun terus turun dan mengikutinya masuk ke dalam kedai aiskrim tersebut.
Kami membuat pesanan dan terus makan aiskrim di meja yang telah disediakan.
"Jackson, boleh saya tanya sesuatu?". Soalku.
"Tanya lah". Sahutnya sambil makan aiskrim.
"Kenapa awak tiba-tiba ajak saya date ni? Saya bukan tak suka cuma nak tahu je". Kata aku. Dia terus memandang tepat ke arah mata aku.
"Saje, lagipun saya tengok awak ni different than other girls saya bukan playboy cuma saya pernah lalui relationship yang kurang baik". Balasnya. Aku hanya mengangguk sahaja.
"Saya tahu awak terpinga-pinga and jarak umur kita pun jauh tapi cinta tak mengenal usia kan". Katanya lagi lalu tergelak kecil. Betul juga apa yang dia cakap tu.
Aku bukan tidak mahu mengenalinya tetapi aku ingin tahu personalitinya dahulu sebelum menjalinkan hubungan yang lebih serious.
"Macam tu rupanya, sebenarnya saya tak pernah couple pun masa sekolah sebab saya ada oppa saya and dia agak protective. Kalau pasal lelaki dia memang sangat berjaga-jaga". Kata aku pula.
"Patut lah saya tengok dia asyik perhatikan awak je masa kita berjumpa hari itu". Katanya lagi. Aku hanya tersenyum.
"Jom kita jalan-jalan kat taman tu, kita ambil angin sekejap". Ajak aku lalu kami pergi ke taman. Semasa berjalan angin bertiup dengan sangat kencang dan membuatkan skirt aku terangkat.
Jackson yang perasan keadaan itu terus membuka jacketnya lalu menutup bahagian peha aku supaya tidak ditiup oleh angin. Perbuatannya itu membuatkan jantung aku berdebar-debar.
"A-awak b-buat apa ni". Kata aku sambil tergagap-gagap sebab terkejut. Belum pernah aku jumpa lelaki gentleman macam ni kecuali dalam drama.
"Skirt awak kena tiup angin tadi, lagipun saya tak suka lelaki lain tengok peha awak". Balasnya. Dia terus memegang tanganku dan kami berjalan bersama. Muka aku terus merah bak tomato disebabkan perbuatannya itu.
Kami berjalan di taman itu selama beberapa jam, dia melayan aku dengan baik sekali. Dia pun bercerita juga mengenai kisah hidupnya termasuklah aku sendiri.
Setibanya waktu petang, jackson mengambil keputusan untuk menghantar aku balik ke rumah.
"Jom jihye kita balik, mesti oppa awak risau nanti". Katanya lalu aku pun masuk ke dalam keretanya. Dia memandu sehingga di hadapan rumah aku.
"Dah sampai, awak masuklah dulu, byee jihye thanks for today". Ucapnya.
"You'ee welcome jackson, byee". Balas aku lalu masuk ke dalam rumah selepas dia memandu pergi.
"Oppa jihye dah balik". Kata aku lalu duduk disebelahnya. Kelihatan dia sedang menonton drama.
"Sampai pun fikir tak tahu jalan balik tadi". Usiknya lalu makan keropok. Setahu aku dia memang tak kerja hari ini sebab cuti weekend.
"Heheheb sorry oppa lambat sikit je tadi". Kata aku. Dia membetulkan posisi duduknya.
"By the way, jihye ada cakap pasal kerja kan company oppa ada kerja kosong as model, jihye nak ke?". Katanya. Aku tiba-tiba berasa teruja.
"Nak oppa, bila boleh start kerja?". Balas aku dengan teruja. Dapat lah jumpa jackson selalu.
"Tak pasti, nanti oppa confirm dengan secretary oppa ye". Katanya lalu kami pun sambung menonton drama sehingga habis.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] All Too Well || Kevin Moon
Fiksi Penggemar[ THE BOYZ SERIES] "Just between us, i will remember it all too well"- Kevin Moon- START: 11/1/2024 END: 28/1/2024 STATUS: COMPLETED ✅