BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN
"Ini lah dia buku saya yang bertajuk all too well, berdasarkan kisah sebenar yang saya alami sendiri". Kata aku.
Selepas aku menjadi seorang model yang berjaya, aku membuat keputusan untuk menghasilkan sebuah novel mengenai kisah kehidupan aku sendiri yang bertajuk 'all too well'.
"Boleh saya tahu adakah watak di dalam novel ini benar atau pun hanya rekaan semata-mata?". Soal wartawan itu. Aku hanya tersenyum.
"Ya, watak dalam novel ini semuanya benar, sehingga kini, lelaki yang bernama jackson saya tidak contact dengannya sebab saya dah jumpa my love of my life". Jawab aku lalu memegang tangan kevin.
Akhirnya, aku pun sudah berkahwin dengan seorang lelaki yang aku sayang bernama kevin moon. Kini, aku sudah sarat mengandung. Kandungan aku berusia 6 bulan.
Selepas sesi temu ramah, kawan-kawan aku terus datang ke arah aku.
"Tahniah jihye sebab dah berjaya keluarkan buku, tak tahu lah novel kau ni laku keras". Kata mina yang sudah mendirikan rumah tangga bersama younghoon.
"Thanks korang, kan dalam novel ni ada nama korang so aku bangga lah tulis". Balas aku pula. Tiba-tiba kelihatan oppa dan haerin yang sedang mendukung baby.
"Sorry lambat, aku ada appoinment tadi". Kata haerin yang sedang mendukung anak perempuan sulungnya, lee jeeun.
"Tak apa, comelnya anak buah aunty ni, nanti jeeun pun dapat sepupu jugak". Kata aku lalu mendukung jeeun.
"So macam mana novel? Okay? Oppa tengok macam ramai je tadi datang press conference kamu ni". Kata oppa aku.
"Haah, ramai pula yang berminat baca novel jihye ni, padahal jihye buat untuk suka-suka je". Balas aku pula.
"Its okayy sayang, suka suka ni kan dah jadi kerja, lepasni boleh lah tulis novel lagi". Kata kevin pula. Aku terus mengucup bibirnya.
"Thanks sayang sebab always ada dengan saya". Kata aku. Dia hanya tersenyum.
"You're welcome honey". Balasnya pula.
"Jom lah kita pergi kedai coffee boleh lepak lama-lama". Ajak mina lalu kami pun pergi mencari kedai coffee berdekatan.
Sejak aku berkahwin dengan kevin, aku tidak pernah tahu khabar atau berita mengenai jackson. Aku memang cut off contact dengan dia.
Kevin pula lega sebab perempuan yang selalu kacau dia iaitu sakura pun sudah lama tidak kelihatan. Aku harap dia baik-baik sahaja.
Aku berasa amat bahagia apabila bersama dengan kevin, adakalanya rindu dengan jackson tetapi aku sudah lupakannya. Yang penting kehidupan aku dan anak aku yang bakal lahir nanti.
JACKSON POV
Aku memerhatikan jihye di luar perpustakaan itu tadi sambil membaca bukunya. Nampaknya dia masih mengingati aku lagi.
Aku masih lagi memakai red scarf yang diberikan olehnya semasa kami couple. Sejujurnya, aku masih lagi menyesal sebab tidak menjaga hatinya.
"Jihye, i hope you are happy with your family and friends, i will always praying for your happiness and health". Desis hati aku lalu berjalan keluar dari perpustakaan.
-the end-
YOU ARE READING
[✔️] All Too Well || Kevin Moon
Hayran Kurgu[ THE BOYZ SERIES] "Just between us, i will remember it all too well"- Kevin Moon- START: 11/1/2024 END: 28/1/2024 STATUS: COMPLETED ✅