09

21 4 16
                                    

"Oppa, malam ni kan jackson ajak keluar dinner, boleh tak nak pergi?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Oppa, malam ni kan jackson ajak keluar dinner, boleh tak nak pergi?". Pinta aku dengan suara yang agak manja.

"Dinner? Berdua?". Katanya lagi. Aku hanya mengangguk laju.

"Hmm since dia pun boleh dipercayai masa kerja so oppa bagi". Balasnya. Aku berasa sangat gembira lalu memeluknya.

"Saranghae oppa". Kata aku lalu mengucup pipinya. Dia hanya buat muka menyampah.

"Time ni je lah nak saranghae, waktu lain tak adanya". Perli dia. Aku hanya tergelak lalu masuk ke dalam bilik untuk bersiap.

Aku melihat di wardrobe aku dan meneliti baju yang ada. Aku rasa nak pakai red dress since warna merah warna favourite aku.

Aku mengambil dress yang berwarna merah yang agak bertutup.

Aku mengambil dress yang berwarna merah yang agak bertutup

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sesuai lah baju ni". Desis hati aku lalu turun ke bawah. Kelihatan oppa sedang tersengih seorang diri.

"Oppa, jihye nampak cantik tak?". Kata aku. Dia terus melihat dress yang aku pakai.

"Cantik sangat". Tiba-tiba kedengaran jackson sudah sampai di hadapan rumah.

"Jihye pergi dulu, annyeong oppa". Ucap aku lalu keluar dari rumah. Kelihatan jackson sangat handsome dengan tuxedo dia.

"Annyeong". Balasnya lalu dia pun sambung bermain telefon dan tengok drama.

Jackson terus memandu dan membawa aku ke restoran fine dining. Sejujurnya oppa pun tak pernah membawa aku makan ke restoran seperti ini.

"Dah sampai". Katanya lalu keluar dan membuka pintu kereta aku. Aku terus memegang tangannya dan kami berjalan bersama-sama.

"Hi, saya ada booking table for two person". Kata jackson kepada pelayan itu. Aku hanya kaku disisinya.

"Awak tahu tak oppa tak pernah saya bawak ke restoran macam ni". Kata aku yang melihat keadaan sekeliling.

"Really? Then you are very lucky one". Balasnya lalu kami pun bergerak mengikut pelayan itu ke meja.

Kami duduk berhadapan antara satu sama lain dan diberi menu.

"Alright sir what do you want to order?". Tanya pelayan itu. Jackson masih membelek-belek menu tersebut.

"I'm having steak with mashed potatoes and a cup of champagne". Pesannya.

"Good choice sir, how about you miss?". Kata pelayan itu lagi.

"Spaghetti meatball and orange juice, i cant drink any alcohol yet". Kata aku. Maklumlah aku ni masih belum boleh minum. Dia hanya mengambil menu kami dan pergi.

"Cantik lah tempat ni jackson, saya suka". Kata aku dengan sangat teruja.

"Glad you like it jihye, nanti lepas dinner saya nak bagitahu awak sesuatu tau". Kata jackson. Aku hanya curious. Apa lah yang dia nak bagitahu tu.

"Okay". Balas aku dan makanan kami pun sampai.

Selepas makan, jackson pergi ke kaunter untuk membayar lalu aku pun menunggunya di luar restoran.

Beberapa minit kemudian, aku terkejut melihat jackson membawa sejambak bunga yang sangat cantik.

Beberapa minit kemudian, aku terkejut melihat jackson membawa sejambak bunga yang sangat cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Here your flower baby". Katanya. Aku terkejut melihatnya. Apa yang berlaku ni?

"Jackson w-what happened?". Balas aku yang masih terkejut.

"You know what sayang, i love you for real. Since our first met i really fall in love with you. Actually, saya risau sangat if awak tak terima saya because im way too older than you. But i dont care because i love you. Lee jihye will you be my girlfriend?". Katanya. Aku hanya terpaku mendengar kata-katanya itu.

"Yes, i will jackson and i love you too because you are one in a million". Balas aku lalu mengambil bunga itu. Dia pun terus mengucup bibirku lembut.

"Jom, saya hantar awak balik rumah". Katanya lalu kami pun masuk ke dalam kereta.

Semasa dalam perjalanan, ada satu persoalan yang timbul.

"Awak, macam mana kalau oppa tahu yang saya couple dengan awak?". Kata aku. Dia agak protective.

"Just be honest with him and slow talk with him saya pasti dia akan terima". Katanya untuk meyakinkan aku.

Setibanya di rumah, aku terus masuk ke dalam dan oppa sedang tidur di atas sofa sambil mengigau.

"Hae, i love you so much i miss you and i need you". Tak betul ke apa mamat ni siap sebut nama bestie aku.

"Oppa wake up, kenapa tidur kat sini?". Kejut aku. Dia segera bangun.

"Lahh dah balik ke? Sorry oppa tak perasan". Balasnya sambil menggosok matanya.

"Oppa ni mimpi apa sampai sebut nama haerin siap cakap i love you lagi, oppa suka dia eh?". Usik aku. Dia hanya mencuit lengan aku.

"Mimpi je kan, bukan oppa couple dengan dia betul-betul pun". Balasnya. Dia melihat aku membawa sejambak bunga ros.

"Wahh dapat bunga, mesti dah couple dengan jackson ni". Teka oppa aku. Macam mana dia tahu ni?

"Actually yess, dia confess kat jihye first, oppa tak marah kan". Kata aku.

"Of course not, jihye dah besar sekarang. Lagipun jackson tu baik. Anyway i wanna go sleep good night". Kata oppa lalu masuk ke dalam biliknya.

"Good night oppa". Balas aku dan masuk ke dalam bilik.

+++

To be continue...

[✔️] All Too Well || Kevin MoonWhere stories live. Discover now