Aku bangun pagi dan pergi ke bilik air untuk membersihkan diri. Hari ini merupakan hari pertama aku menjadi single semula. Selalu aku bahan orang bila putus cinta, and now aku yang kena sendiri.
Aku mengenakan makeup nipis dan simple outfit untuk keluar bersama-sama dengan haerin dan mina. Katanya diaorang nak tolong aku release tension.
Aku turun ke bawah kelihatan oppa sudah bersedia untuk pergi kerja. Nasib hari ini shift haerin cepat habis so boleh lepak dekat mall dia.
"Oppa, dah nak pergi kerja ke?". Tanya aku. Dia sedang memakai jam tangan lalu membetulkan rambutnya.
"Yee, kenapa jihye?". Balas oppa yang mengambil beg dia.
"Nak pergi healing dengan mina and haerin dekat mall haerin kerja itu, boleh tak?". Pinta aku. Dia mula berfikir sebentar.
"Boleh je, okayy lah oppa kena pergi kerja, byee". Ucapnya lalu pergi kerja. Aku pula menunggu haerin untuk mengambil aku di rumah.
DING DONG
Loceng rumah aku berbunyi menandakan haerin sudah tiba di rumah. Aku terus membuka pintu kelihatan dia berada di dalam kereta. Aku terus masuk ke dalam keretanya.
"Wahh cantiknya kau harini". Puji mina. Aku tersenyum malu.
"Mana ada aku biasa-biasa je lah". Balas aku. Haerin pula terus memandu ke mall yang dia kerja. Setahu aku dia baru sahaja habis kerja, tetapi dia balik lah takkan nak berjalan pakai baju kerja.
Setibanya di sana, kami pun terus berjalan di sekitar mall. Bak kata haerin aku kena focus kat diri aku.
"Girls, aku rasa nak pergi bath and body works lah, body mist aku dah habis". Kata aku.
"Okay, Lepasni kita pergi karaoke". Kata mina pula. Kami semua bersetuju dan terus ke bath and body works dahulu.
Di sana, aku membeli beberapa botol body mist dan losen sebab dah habis. Lagipun ada promotion boleh beli banyak sedikit.
Selepas shopping, kami pun pergi ke karaoke. Kami mengambil keputusan untuk memilih large room selama tiga jam.
"Aku nak nyanyi dulu lah". Kata haerin dengan teruja. Aku mengakui bahawa dia memang pandai menyanyi, dulu masa sekolah dia selalu buat persembahan.
Haerin memilih lagu penyanyi kegemarannya, taylor swift yang bertajuk all too well.
Semasa tiba di bahagian chorus, entah kenapa liriknya kena dengan situasi aku sekarang.
"Maybe we got lost in translation, maybe i ask for too much but maybe this thing was a masterpiece, till were tore it all up, running scared i was there i remembered it all too well."
"Heyy you called me up again just break me like a promise, so casually cruel in the name of being honest, im a crumpled up piece of paper lying here, cause i remembered it all all all."
Entah kenapa lirik itu sangat kena dengan situasi aku sekarang. Aku terus mengelap air mata dan bertekad untuk move on dari hubungan aku ini.
Selepas karaoke, kami mengambil keputusan untuk pergi makan di sukiya iaitu restoran kegemaran kami bertiga.
Semasa dalam perjalanan, aku tidak sengaja terlanggar seorang lelaki. Aku terus memandang mukanya, comelnya.
"Maaf sebab terlanggar awak". Kata aku dengan rasa serba salah.
"Tak apa, awak okayy?". Tanya dia dengan penuh caring. Dia ni better daripada jackson.
"Okay je". Balas aku ringkas lalu menunjukkan senyuman manis ke arahnya.
"Ehh kevin kau buat apa kat sini?." Soal haerin. Ohh kevin ke namanya? Nice.
"Aku kerja lah apa lagi, aku dah jadi barista kat sini sekarang." Balas kevin.
"Kau ni jihye jalan tengok depan lah kesian kevin ni dah lambat pergi kerja". Kata mina lalu merangkul bahu aku.
"Okay lah aku pergi dulu, got to go, byee girls and jihye". Katanya lalu pergi dari pandangan kami. Entah kenapa ada perasaan aneh apabila melihatnya. Kami pun pergi ke restoran sukiya.
Aku baru sahaja tiba di tempat kerja aku. Sebenarnya aku bekerja sebagai seorang barista di cafe ini.
Aku teringat akan wanita yang aku terlanggar tadi, jihye rupanya nama dia. Rasanya tu macam adik juyeon.
"Comel betul lah dia tadi". Desis hati aku lalu sambung bekerja.
YOU ARE READING
[✔️] All Too Well || Kevin Moon
Fanfiction[ THE BOYZ SERIES] "Just between us, i will remember it all too well"- Kevin Moon- START: 11/1/2024 END: 28/1/2024 STATUS: COMPLETED ✅