16

14 4 15
                                    

Aku baru sahaja bangun pagi dan ternampak jackson masih tidur lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru sahaja bangun pagi dan ternampak jackson masih tidur lagi. Aku terus membuka langsir dan matahari memancar masuk ke dalam bilik.

"Pukul berapa ni?". Tanya jackson yang sudah mamai. Aku hanya tersenyum.

"Lapan kot, bangun lah cepat nak pergi kerja ni". Kata aku lalu masuk ke dalam bilik air dan membersihkan diri. Nasib masuk kerja pukul 9 ada lah masa nak bersiap.

Selepas bersiap, kami terus ke tempat kerja sebab tak sempat nak sarapan. Maklumlah bangun lewat kan.

Aku terus masuk ke dalam office dan terus duduk di tempat aku. Nasib sempat thumb print tadi. Kalau tak kena penalti. Aku membuka laptop dan melihat gambar phostohoot semalam.

"Lambat eh awak hari ini". Kata ryujin. Aku hanya tersenyum.

"Hari ini terlajak tidur pulak". Balas aku dan kami pun membuat kerja seperti biasa.

 Balas aku dan kami pun membuat kerja seperti biasa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JACKSON POV

Aku sedang melakukan kerja yang tergendala dengan keadaan perut aku yang lapar. Maklumlah bangun lambat pagi tadi. Jihye pula tak reti nak masak.

"Haih". Aku mengeluh. Apalah nasib dapat girlfriend tak reti masak. Sejujurnya aku ingin dia memasak untuk aku.

"Hi jackson, boleh saya masuk?". Kata irene yang sedang mengetuk pintu. Entah kenapa aku suka dia di sini.

"Masuk lah". Balas aku dan dia pun masuk ke dalam bilik aku. Dia mengambil tempat duduk di hadapan aku.

"Saya tengok awak murung je tadi, kenapa?". Soalnya. Aku terus memandang mukanya.

"Actually saya lapar tu yang agak moody sikit". Jawab aku.

"Girlfriend awak tak masak ke?". Katanya lagi. Aku hanya menggeleng.

"Tak, sebab dia tak pandai masak". Balas aku.

"Kalau macam tu saya ada masak breakfast ni, makan lah". Katanya lalu memberikan tupperware makanan kepada aku.

Aku membuka penutup tupperware tersebut kelihatan ada nasi goreng kimchi bersama telur mata.

Aku menikmati juadah tersebut dan terkejut. Sedap betul masakannya. Jauh betul beza dia dengan jihye.

"Sedap lah awak masak irene". Puji aku. Dia hanya tersenyum melihat aku menikmati masakannya.

"Glad you like it, tapi saya nak mintak tolong boleh?". Katanya lalu memegang tangan kiri aku. Kali ini aku tidak menolaknya.

"Apa dia?". Balas aku ringkas.

"Jom kita keluar malam ni, tak kesah lah pasal girlfriend awak tu cuma saya nak tolong release stress awak je". Kata irene. Aku hanya terdiam. Aku tidak pernah keluar dengan perempuan lain selain jihye.

"Kalau awak cakap macam tu, boleh je". Balas aku. Entah kenapa aku suka lepak dengannya.

SEOUL

JUYEON & HAERIN POV

"Sayang, bangun lah dah lewat sangat ni". Kata haerin lalu memakai pakaiannya. Disebabkan hari ini cuti jadi kami melakukan sesuatu hingga larut pagi. Sejak jihye pindah Busan, juyeon meminta haerin untuk tinggal bersamanya.

"Five minutes, kiss me baby". Pintanya. Haerin hanya mengeluh melihat teman lelakinya itu. Haerin terus mengucup bibir juyeon lembut.

"Okay dah bangun". Kata juyeon dengan bersemangat. Selepas itu, kami terus turun makan bersama-sama.

"You know sayang, i really worried about jihye". Kata juyeon yang sedang menikmati makanannya.

"Kenapa awak risau? Kan jihye selamat dengan jackson". Balas haerin. Dia hanya menunjukkan reaksi risaunya.

"I dont know, saya rasa jackson akan buat sesuatu yang tak elok dekat jihye macam curang tapi tak tahu lah". Kata juyeon. Haerin hanya mengangguk sahaja.

"Dont worry, she will be alright". Balas haerin lalu memegang tangannya.

END  JUYEON & HAERIN POV

END  JUYEON & HAERIN POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Goodbye everyone". Ucap pekerja yang lain lalu kami pun balik, seperti biasa aku akan pergi ke lobi.

Semasa berjalan, aku mendapat mesej dari jackson yang dia tidak boleh menghantar aku kerana ada meeting dengan director.

"Ryujin, boleh saya tumpang awak balik hari ini?". Pinta aku.

"Boleh jihye, nanti awak tunjuk rumah kat mana". Balas ryujin lalu kami pun balik ke rumah. Entah kenapa timbul perasaan pelik apabila jackson menghantar text itu.

+++

To he continue...

[✔️] All Too Well || Kevin MoonWhere stories live. Discover now