Di sebuah pondok kecil terlihat seorang lelaki yang duduk di atas kerusi pondok kantin itu. Pemikirannya jauh melayang sekarang.
"Oiiii" lamunannya tersentak akibat bahunya di tepuk perlahan seseorang.
"Huh waalaikummussalam ya akhi"Salleh menjeling tajam ke arah gerangan itu. Kelihatan seorang pemuda menghampirinya.
Aizat yang tadi mengejutkannya tertawa perlahan.
" Kau kenapa leh? " tanya Aizat sambil memakan keropok snek ikan yang dibeli oleh Samad.
"Aku-"
"Heyyy geyysss lihat apa aku bawa HAHAHAHAHA" cakapan Salleh terhenti apabila Zamir datang bersama Mad Khan dengan dua beg plastik besar di kedua belah tangannya.
"Fuhh Assalamualaikum warohmatullah Wabarokatuh ya akhi sekalian"
"Hermmm ya Waalaikummussalam Sila duduk" kata Aizat.
Seorang lagi datang sambil berlari ke arah pondok mereka. Putera memegang lututnya sambil tercungap cungap.
"Huh, akuu- ehh aku duduk di mana?" tanya Putera.
"Duduk lah di lantai" tunjuk Zamir
"Ehhh mana aci"
"Yerlah duduk lah sini" Mad Khan mengesot ke sebelah sedikit di bangku tempat duduknya dan Putera pun duduk di sebelahnya.
"Makasih sayang mmuahh" Kata Putera sambil tersenyum manis ke arah Mad Khan. Terserlah ketampanan Putera. Mad Khan hanya meangguk sambil minum coco cola yang dia beli sendiri..
"Wahh dari mana korang dapat semua ni".
"Dari syurga" Jawaban itu membuatkan Aizat menjeling tajam ke arah Zamir.
"Leh, kenapa diam je ni?" tanya Mad Khan membuatkan Salleh melihat ke arahnya.
"A. Aku" Salleh tertunduk ke bawah. Kenapa Mad Khan sentiasa baik terhadapnya?
"Don't think about it" mendengar itu membuatkan mereka semua melihat ke arah Mad Khan.
"What is going on?" tanya Putera
"Dunno" Gelengan daripada Aizat.
Salleh ingin beranjak pergi dari situ namun dia ditegah oleh Putera.
"Heyy what happened to you? Why you being like this bro since two days?" tanya Putera.
Salleh melepaskan perlahan tangan Putera yang berada di dilengannya dan beranjak pergi dari situ.
"Kenapa si Salleh jadi begini bro?" tanya Zamir.
Mad Khan tidak menjawab dan bangun mengikuti ke arah Salleh yang semakin jauh dari pondok mereka.
Salleh duduk di pondok yang tersembunyi bersebelahan dengan surau. Dia menghela nafasnya.
Mad Khan datang menghampirinya dan duduk bersebelahan dengannya. Salleh memandang ke arahnya. Mad Khan sangatlah tampan dengan wajah yang berkacukan Palestine Malay. Hidung yang mancung, mata bewarna kelabu dan mulut yang bewarna pink asli.
BUKKK!!
BUKK!!
BUKK!!
"Sudahlah bro nanti dia mati pula" Kata Anas kepada Zakaria. Zakaria menghentikan tumbukannya.
"Lihat kita ada anggota baru, aku dengar dia sangatlah kuat. Sehinggakan dia mampu tumpaskan 5 orang dalam sekelip mata bro" Kata Riss. Zakaria melihat ke arahnya
"What your name?" tanya Zakaria kepada seorang jejaka tampan asli Melayu di hadapannya.
"Call me Salleh"
YOU ARE READING
GADIS DAMBAAN RAJA IBLIS
Horror(FANTASY + HORROR) IDEA DAN HAK CIPTA MILIK SI PENGKARYA Si gadis bernama LATHEA AMMARA AZ-ZAHRA Mempunyai adik bongsu bernama LATHEA LILY ARLETHA. Namun disebabkan sang adik yang sentiasa diberikan perhatian oleh ibu dan bapa jadi Ammara sentiasa...