6 PEROMPAK

144 8 8
                                    


Berita sekarang menunjukkan bahawa ada 6 perompak yang sedang berkeliaran mencari mangsanya.

"Berita terkini, terdapat 6 orang perompak yang sudah dibakar kepala seorang mangsa di rumah agamnya. Mangsa bernama Mohammad Syazwin Binti Moksaidi seorang usahawan muda dalam bidang Kosmetik yang telah bekerjasama dengan usahawan terkenal iaitu Nur Sajat telah dibedah siasat di Hospital Alor Gajah untuk pemeriksaan berlanjut. Bahkan sekarang ketua Jabatan Polis Diraja Malaysia di Perak sedang melaksanakan pemeriksaan di kawasan yang berkaitan untuk mencari bukti yang kukuh sekaligus proses pencarian penjenayah dan anak gadis si mangsa iaitu Siti Maria sedang dilaksanakan dengan polis bantuan serta mendapat kerjasama daripada pihak Pihak Bomba. Sekarang masih tiada lagi bukti kukuh yang menyatakan bahawa pemangsa mungkin sengaja membunuh mangsa dengan alasan merompak ataupun mungkin sahaja para perompak ini sudah menargetkannya dari awal dengan merancangkan kematiannya. Sekian berikut Salam Muhammad "

" Wuishh bikin takut sekarang, banyak perompak yang berkeliaran "

" Ya tu betul "

" Semoga sahaja kita tidak terkena musibah itu "

" Hermmm rasanya Malaysia tidak ada harapan sudah bro? "

" Why? "

" Lihatlah jaringan gol bola sepak kita Huwaaaaaaa"

"Shushh jangan difikirkan bro, Allah tu Maha Pemberi Rezeki. Santai seja"

Suasana di restoren Alor Gajah sangat riuh dengan berita 6 perompak yang sudah membunuh usahawan muda itu.

Kelihatan 6 pemuda yang baru sahaja menghampirinya resoten itu hanya berdiam diri. Seolah olah tiada apa apa bagi mereka. Di antara mereka, Zaidi tersenyum sinis mendengar berita itu.

"Mari kita makan" ajak Zulizan dan duduk di kerusi itu.

"Kita betul betul dapat ikan besar bro hahahaha"

"Macam mana kau punya luka, okay ke zul?" tanya Hamidi kepada Zulizan

"Ya okay je" Riyan menatap ke arah luka milik Zulizan

"Macam teruk je ni bro"

"Haah better kau rawat di klinik"

"Taknak ah aku. Giler kau, silap silap nanti kedapatan kita". Mendengar omelan Zulizan membuatkan Zaidi tersenyum sinis.

"Kau takut ke?" Zaidi menangkat keningnya sebelah kiri.

"Taklah cuma kau tahu kan benda tu masih baru, konformlah para sialan tu mencari kita"

"Jangan risau, aku sudah attact sistem keselamatan rumah tu and polis tu sekali"

"Mantap bro" Zaidi menunjukkan ibu jari miliknya kepada Zulkarnain.

"Yerlah kalau kau Taknak sapu,nanti aku bagi kau ubat"

"Okay sayang"

"Ehhh menjijikkan bodowww" Riyan mengumban sudu yang di sediakan di meja itu ke arah Zulizan. Empat yang lain hanya berdiam kan diri sahaja.

"Hahahahaha"

BAKKK!!

Bunyi hentakan meja itu mengejutkan mereka semua.

"Woiiii, kenapa lama sangat pelayan datang ke sini" jerkahan salah seorang di antara mereka yang sejak dari tadi diam iaitu Ashar.

Para pelayan di situ terus takut takut ingin datang ke meja mereka berenam.

"Takpa biar aku yang datang" Kata Melur. Walaupun dalam hatinya dia takut tapi dia cuba berani kan dirinya.

"Ya Sir m-"

GADIS DAMBAAN RAJA IBLIS Where stories live. Discover now