69. Parti

404 60 33
                                    


Lesley Gore - it's my party

"Güney! Yemin ederim mecbur kaldım! Biliyorsun o gün hem sen hem Said birden ortadan kayboldunuz. Sonra Said yaralı bulundu. Hepimiz perişan halde bir yarımız hastanede bir yarımız seni arıyorduk. Rica ettim baktı bir süre. Sonra seni kurtarınca zaten teşekkür edip aldım oğlumu yanıma."

"Bilemiyorum Zahit, o gün tesadüfen karşılaştığım ve artık adını dahi hatırlamadığım eski bir flörtüm için bana etmediğin hakaret kalmadı! Ama sana gelince benden sürekli tolerans bekliyorsun!?

"O gün çok abarttım. Haksızlık ettim sana, farkındayım. Ama biliyorsun bu çocuğun başında güvenilir bir bakıcı olması gerek. Ablam, Said için sürekli hastaneye gidiyor. Babam desen aklı beş karış havada! E biz de çalışıyoruz o saatte. Çok küçük daha başına bir iş gelirse ben ne yaparım?

"Yani kararlısın o kadını bakıcı olarak tutmaya öyle mi?

"En azından güvenilir birini bulana kadar Güney, hatrım için görmezden gelemez misin?

"Zahit, farkında mısın, bir zamanlar nişanlıydın o kadınla, evliliğin eşiğinden döndüğün biriyle sürekli iletişim içinde olacaksın bunu nasıl görmezden geleyim?

"Güney, yemin ederim aramızda asla aşk falan yoktu. Zaten ailemin baskısıyla kabul etmiştim. Mantık evliliği gibi bir şey olacaktı-

"Zahit sen ne anlatıyorsun!? Bu kadın değil mi sikini alamadığı için git kestir deyip nişan atan!? Konuşturma beni daha fazla!

"Tamam, sinirlenme yavrum," dedi Zahit, çileden çıkan sarıya yaklaşıp sarılmak istedi ama Güney onu itip koltuğun köşesine geçti.

"İtme beni bak!

"Siktir ol! gözüm görmesin seni!

"Yavrum sinirlenince çok ateşli oluyon. Damarıma basma, yatırır sikerim seni!

"Zahit, canım sıkkın zaten bulaşma bana!

Esmer adam derin bir iç çekti. Kaşları çatık sevgilisine bir bakış atıp, elini omzuna atıp göğsüne çekti,

"Kurban olduğum asma yüzünü.. söz, şu Boğaçhan'ın doğumgünü partisini hayırlısıyla bir atlatalım ilk işim bu olacak. Hadi topla kendini, hani bana yardım edecektin? Bu oğlumla beraber geçireceğim ilk doğum günü. Çok heyecanlıyım Güney, oğlum 10 yaşına giriyor vay be.. Hadi benim sarı oğlum! Şu saçlara bak aslan yelesi mübarek!

"Off tamam Zahit tamam! Ama eğer-

"Eğer seni rahatsız edecek tek bir şey olsun, bana istediğini yap gıkım çıkarsa şerefsizim!

"Öyle olsun bakalım...

☆ ☆

Sonunda Boğaçhan'ın doğumgünü partisi gelip çatmıştı. Bütün aile son hazırlıkları yaparken Zahit gelen telefonla çekinerek süsleri asan Güney'e baktı,

"Ne oldu?

"Gülten ile kocası yoldaymış, sonuçta annesi, gelme diyemedim."

Güney peki dercesine salladı başını. Yapacak bir şey yoktu. Diğerleri salonun köşesine kurdukları masaya çeşit çeşit hazırladıkları ikramlıkları dizerken, Zahit güzelce giydirdiği oğluyla gelip misafirleri karşılamaya başlamıştı.

Gülten hanım iyice belirgenleşen karnıyla yanında kızkardeşleri ve kocasıyla içeri girer girmez basit bulduğu parti için Zahit'e çemkirmeye başlamıştı. Araya giren Zübeyde hanım ve Zahit'in kuzenleri de ortamdaki gerginliği arttırınca Zahit, Güney ve Boğaçhan'ın üvey babası Fethi bey kadınları zor yatıştırmıştı.

Sonunda sakinlik sağlanmış, pasta üflenmişti. Bu seferde Boğaçhan'ın anne ve baba tarafları önce fotoğraf çekme yarışına girince ortam tekrar gerildi. Tartışma sürerken çalan kapıyı açmaya giden Eren, yanında Reyhan hanımla sırıta sırıta salona girdi ve milleti artık ayırmaktan bıkıp bir köşeye çekilen Güney'e yaklaştı,

"İzle şimdi!

Güney, bir keyifle sırıtan Eren'e sonra da Reyhan hanım içeri girer girmez ters bakışlarını ona diken Gülten hanım ve kızkardeşlerine baktı,

"Senin ne işin var burada ha!? Kıskanç sürtük!

"Gülten benimle doğru konuş!

"Ne doğru konuşucam be! Güya arkadaşım olacaksın! Benim arkamdan Zahit'in peşinde köpek gibi koşmadın mı rezil!?

"Gülten ben sadece Boğaçhan'ın bakıcılığını yapıyorum-

"Hoşşt! Oğlumdan uzak duracaksın kenafir gözlü! Zaten oğlumun başına gelmeyen kalmadı! Zahit bak bu kadını oğluma üvey anne diye getirirsen bir daha yüzünü göremezsin söyleyim!

"Gülten saçmalama! Ayrıca sen değil yedi ceddin gelsin oğlumu görmeme engel olamaz!

"Caaartt! Abilerimin korkusundan eve kapandığınız günleri çabuk unuttunuz bakıyorum!?

"Yalana bak hele! Siz bizu gorunce altiniza siçaydiniz korkidan gulten cadisi dellendurme benu ha!?

"Sen dellensen ne olur be!? Evde kalmış kız kurusu Zübeyde!!

"Neee bana haa!? Şimdu kim elumden alacak senu!!?

"Ablamıza dokunanı yakarız! Ayağınızı denk alın!

"Ay güleyimde boşa gitmesin asıl siz ayağınızı denk alın! Dedi Gözde

"Sizden korkan sizin gibi olsun lan!

"Gel de gününü göstereyim o zaman Ayşe cadısı!

"Gözde! Tomris abla yapmayın durun!

Zahit ve Fethi'nin başarısız kavgayı ayırma girişimini bir köşede izledi sadece Güney, onca yaptıkları hazırlık, herşey havada uçuşuyordu şu an.

"Ne demiştin," dedi Eren keyifle Güney'e yaklaşıp, "ablalarımı ilişkimize dahil ediyorum öyle mi?

Güney dönüp hamile haliyle Zahit'in eski nişanlısı Reyhan'ın saçlarını yolan Gülten'e bir bakış attı, gitmek için hamle yaptığı sırada genç oğlan kolundan tuttu,

"Bana haksızlık yaptığını eninde sonunda anlayacaksın!

Sarışın genç bir sinirle kolunu çekip uzaklaştı 3. Dünya savaşı gibi ortamdan. Odasının kapısını açar açmaz daha beter bir görüntüyle karşılaştı.

Bütün eşyaları çocukların elinde geziyordu! İtalya'dan aldığı takılar, Fransa'dan aldığı servet değerindeki parfümler... yatağının üzerinde kola dolu bardaklarla zıplayan çocuklar..

Kapıyı üzerlerine kapatıp evi terk etti...


GÜNEY | GELENEK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin