Kap. 5

287 9 1
                                    



Felix

Medan jag lär Omar fågeldansen börjar plötsligt min mobil o plinga frenetiskt i min ficka. Som jag visste så hade Bim lagt upp ett nytt foto men när jag lyfter min mobil ser jag inte det kaxiga och nöjda leendet pryda hennes ansikte, istället ärdet förvridet i en äcklad och arg grimas.
- Vad är det? Hennes ögon möter mina innan hon vinkar mig till henne. Hon drar ner mig i soffa och pekar på sin mobil. På den upplysta skärmen ser jag kommentarerna på min senaste bild. " Ifall Bim och Felix är ihop måste vu respekera det, sluta hata på dem" " DE är så söta ihop" "Imorgon använder alla #:en #belix " " Bara jag som shippar Belix?" (Egentligen så är ju detta fint av foooers men då Bim o Felix hatar varandra gillar de inte det så ni fattar;))

- Men vad fan... mumlar jag tyst. Jag älskar verkligen mina foooers men detta var inte riktigt det jag vill skulle hända när jag la ut den första bilden på Bim. Snart är jag inne på instagram o lägger upp en bild där jag berättar att jag o Bim hatar varandra och att det inte är något mellan oss. Då ser jag en kommentar från en liten foooer : " Felix, alla vi respekterar ditt beslut och allt det hatet som ni har fått nu.. Ni förtjänar inte det. Jag kommer alltid att stå på din sida o älska dig så mycket." En ensam tår rullar sakta nerför min kind. Jag går in på henns fp o hittar en bild på henne. Hon kanske är 11-13 år. Jag likar o kommenterar en snäll kommentar.
- Felix vad fan ska vi göra?
- Jag vet inte... men ska på en interjuv på onsdag med Frida så aa tills dess I dont know för asså.. Aa.. Just då ser jag hur Bim börjar nysa och jag får ett allvarligt ögonblick till ja.. Något helt annat.
-
-
-
Dåligt kap sorrrryyyy mah friendoooss men var så glad så ville ba göra ett❤ taaack så mkt Linnlinn1 för alla fina kommentarer, det gjorde min dag❤❤
Och till alla er som löser min novell, o tycker om den: Sprid gärna pp sociala medier o jag älskar er för resten av mitt liv❤ //Happy❤❤❤❤

Not real love~f.s~Where stories live. Discover now