Daff
" Du skojar va? Frågar jag andlöst även om jag vet att Ogge inte ljuger."
"Även om jag velat så gör jag inte det, jag måste gå. Vi ses"
Förstummad möter jag Fridas blick.
"Jag håller i interjuven då"
Frida nickar och börjar sedan ändra lite i sitt manus.
"Sätt dig" En tjej i tjugo års åldern puttar ner mig i en stol. Snabbt applicerar hon ett puder i mitt ansikte. Hon granskar sedan mitt ansikte innan hon skyndar iväg.
" Om fem Daff" ropar Frida till mig. Jag rättar till mitt hår en aning innan jag stälker mig vid inspelnings podiet. Snart så kommer Frida och ger mig ett snabbt ögonkast innan hon börjar prata in i kameran.
"Hej hej allihopa. Jag är Frida Söderlund och idag så skulle jag ju egentligen ha en interjuv med självaste Felix Sandman om bilderna han har lagt ut pp den där tjejen.. Ehh.. " Frida tittar ner i sitt manus och letar efter namnet. "Ehhh.. Ja Bim.Men inatt hände det en sak med Felix och nu är då "Daff" Kjellström här! Kameran zoomas nu ut i bild så också jag syns.
"Hejhej!" Jag vinkar in i kameran.
"Sååå Daff. Vem är det som Felix har lagt ut bilder på?"
" Joo det är Bim, hans klasskompis sedan ettan."
" Hon har ju också lagt ut bilder på Felix?"
"Mmm?"
" Varför gör dem det?"
" Det... Vet jag faktiskt inte" Svarar jag nervöst.
" Nu till frågan alla har väntat på.. Felix har ju sagt att de inte är ihop.. Är dem de?"
Jag sväljer nervöst och tittar på Frida och sedan in i kameran.
" Felix och Bim är tillsammans, ja. "
" Tack så mycket Daff! Hejdå alla!Bim
Mina ögon väcks sakta av det starka solljuset. Två dagar kvar till skolavslutning. Jag suckar nöjt och drar ut laddaren till min mobil. Jag flämtar till av förskräckelse då jag ser att mobilen visar klockslaget "08:10". Jag börjar om femton minuter. Snabbt rusar jag in på toaletten och sköljer mitt ansikte snabbt i kallt vatten. Mina ögon är svullna efter min korta sömn. Igår satt jag länge och skypade med min intenetkompis Alicia från "France". Jag glufsar i mig en skål med flingor innan mamma hinner stoppq mig i dörröpningen.
"Ska du åka till skolan i det där?" Hon tittar menande på min klädsel. Ett par pyjamas shorts och ett linne med snobben på.
" Men åååååhhh" Sucjar jag högt innan jag rusar upp för trappan för den andra gången.
-"Jag kör dig ropar" mamma skrattandes innan ytterdörren smäller igen. Jag drar sedan snabbt på mig ett par svarta shorts och vit blus. Jag drar sedan på ett litet lager läppglans innan jag rusar ner igen.
"Varför väckte du inte mig?" Frågar jag mamma irriterat när jag slänger upp bildörren och dunsar ner
"Var det inte du som sa att du tyckte att jag var jättejobbig när jag väckte dig och att du hellre hade alarm?" Mamma höjer frågandes på ögonbrynen och jag hummar något till svar.
"Tack för skjutsen!" Jag smäller ännu en gång igen bildörren innan jag rusar in i den höga skolbyggnaden.
"... Och det är därför.." Alla blickar vänds till mig. Väldigt många konstiga blickar.
"Hej Bim, du kom?"
"Försov mig, förlåt" hasplar jag ur mig.
Min lärare, Bengt, nickar förstpende mot mig.
"Du kan sätta dig bredvid Bem." Hela mitt hjärta isar till av att höra hennes namn. Hon hånler mot mig och motvilligt slår bag mig ner bredvid henne.
" Tänk att Felix ville vara ihop med dig?"
Jag stirrar på henne som svar.
"Vi är absolut inte ihop."
" Duvet att Daff sa det i en interjuv?"
Jag drar upp min mobil ur fickan. Den är sönderbombad med följare, kommentarer pch tweets. Vad har hänt?
-
Hoppas att ni tycker om det. Puzzz
YOU ARE READING
Not real love~f.s~
FanfictionBim och Felix. De har alltid hatat varandra. När de börjar lägga upp bilder på varandra så ofta att det blir ett riktigt "bildkrig" börjar många tro att de är tillsammans. När Felix manager Daff råkar säga live att de är ihop.. Måste de sedan låtsas...