(Lyssna gärna på Can't hold us - Macklemore & Ryan Lewis när ni läser detta kapitlet för en extra feeling:))
Felix"Är du fucking dum i huvudet eller?" Jag stirrar på Katia med arga ögon.
"Det är ert enda val om du inte vill få hat som hjärtekrossare." Hon rycker på axlarna och mina ögon dras till Bim. Hon har inte sagt ett ord utan sitter bara och stirrar tomt framför sig i luften.
"VI KAN INTE LÅTSAS VARA IHOP! JAG HATAR HENNE!" Gormar jag till slut med full hals åt alla i rummet. Bim rycker till och bara tittar på mig ned sina gröna ögon.
"Detta är ditt fel." Hon mimar meningen med hårt sammanbitna käkar. Hennes långa orange-röda hår sitter uppe på huvudet i en lös knut. Hon reser sig hastigt upp från sin plaststol hon sitter på och ställer sig vid dörren med handen på handtaget.
"Fattar ni inte att mitt liv är över eller? Min bästa vän har lämnat mig, jag får hatkommentarer i skolan pratar alla bakom min rygg. Jag hatar er allihop." Och med det sagt öppnar hon dörren pch kliver ut.Bim
Asså fan ta alla dem där idioterna. Vara uhop med Felix Sandman? Även om det skulle vara på låtsas så aldrig i livet. Eller... Får jag pengar för det?
Jag slår undan tanken. Aldrig i livet. Jag drar upp min skolväska över axeln och styr min a steg mot ett litet café. Nu kan nog bara en nybakad kanelbulle och ett glas jordgubbsaft hjälpa.
"OMG DET ÄR BIM, FELIX FLICKVÄN!"
Du måste skoja med mig.
Snälla säg att du gör det.
Framför mig står två tjejer med flåsandes andetag.
"Får vi ta en bild med dig?" Jag nickar lite stumt mot dem med en arg känsla inom mig. Jag ville ju inte ha det såhär? Efter att ha tagit några bilder nästan springer jag mot cafét.
"Öh en kanelbulle och ett glad jordgubbsaft.. Tack." Jag pressar fram ett leende till den kvinnliga kassörskan. Hon ser bekymrat på mig innan hon ger mig det jag beställde och tar emot pengarna. När jag öntligen satt mig ner är det som om allt brister. Min syn blir suddig och jag torkar mina tårar med en servett jag fick med. Med en klump i halsen dricker jag långsamt min röda saft. Sedan reser jag mig upp och går. Ifrån min kannelbulle. Felix. Katias plan. Mitt liv. Världen. Allt.
-
-//Happy♥
YOU ARE READING
Not real love~f.s~
FanfictionBim och Felix. De har alltid hatat varandra. När de börjar lägga upp bilder på varandra så ofta att det blir ett riktigt "bildkrig" börjar många tro att de är tillsammans. När Felix manager Daff råkar säga live att de är ihop.. Måste de sedan låtsas...