Kap. 12

233 4 1
                                    

Felix

Allt detta med Bim. Varför påverkas jag så hårt. Mina gröna ögon flackar återigen runt i det nu tomma vita rummet. Från det öppna fönstret hör jag hur fåglarna kvittrar. Långsamt sjunker jag tillbaka ner i den mjuka kudden.
Om vi går med på Katias förslag skulle vi fortsätta lägga upp fula bilder på varandra, låtsas vara ihop i ett tag och sedan skulle jag göra slut så att Bim inte skulle få rollen som "tjejen som krossade Felix Sandmans hjärta." Enda problemet med denna idén är att jag och Bim fullkomligt hatar varandra. Jag tror att det var i ettan, på lågstadiet som vi började hata varandra riktigt, riktigt mycket. Well hon har alltid varit lika idiotisk. Tyst suckar jag och öppnar ännu en gång min mobil i brist på saker att göra.
Jag går in på instagram och tittar igenom mitt flöde. Belix, belix, belix. Just nu gillar jag nog "Foscar" mer, ja jag är inte en "foscar- lover".
Jag släcker ner min mobil så collaget med mig o Bim inte längre syns.
Varför var Daff en sådan idiot och sa utan en aning att jag och bimbot Bim var ihop. Jag orkar inte med honom just nu faktiskt. Vad har jag gjort för att få detta? Jag var nöjd med mitt liv precis som det var men nejnej inte får man vara det.
"Felix?" Jag drar bort min blick från den släckta skärmen mot dörröppningen där jag hörde den göteborgska rösten.
"Omar? "
"Felix du gråter." Han rusar fram till mig och,kastar sig i min famn.
"Du med Omar." Skrattar jag mellan tårarna jag inte ens visste fanns.
"Jag trodde du åkte till Göteborg igår?"
Jag får inget svar utan Omar kommer in på ett annat ämne.
"Jag hörde det där om Bim. Att ni är ihop alltså."
Jag suckar högljutt och viftar lite med handen.
"Det är ett rykte. Men vår idiot till manager gjorde så att jag nu har en flickvän som jag hatar. Whio!"
"Felix jag tror Daff var stressad och inte menade att säga det men.."
"Men?" Jag kollar in i hans mörka bruna ögon.
" Hata mig inte nu men jag tycker att du och Bim borde låtsas att vara ihop en liten stund. För att om ni "gör slut" nu, kan det hända att alla börjar undra och det tar aldrig slut. Fattar du?" Förstummad sitter stirrar jag på Omar. Han har faktiskt rätt. Jag nickar kort mot hobom innan jag slår på mobilen och går in på Crewts chatt.

Jag
16.46
Ok. Jag går med på det

Läst 16.47
-
-
-
Ännu ett kapitel. Vad tycks om det nya omslaget? Kommentera och vota gärna!❤ //Happy

Not real love~f.s~Where stories live. Discover now