Bim
Jag sitter fortfarande lutad mot den mörka tallen som står öde på en liten äng en bit bort från centrala Stockholm när min mobil börjar ringa frenitiskt i det nu störda lugnet runt omkring mig. Jag suckar djupt och en arg känsla väller upp inom mig när jag ser "Katia Mosally" lyser upp skärmen.
Istället för att vara trevlig och börja med ett glatt hej som vanliga människor gör muttrar jag bara ett surt "Vad vill du?"
"Jo jag har en nyhet." Man hör hur Katia sitter i studion för i bakgrunden för jag hör både Oscar och Ogge. Jag himlar irriterat åt dem. Jag hatar dem alla.
"Vad?" Jag pillar ointresserat på ett grönt löv som ligger på marken.
"Jo, Felix ehhm.. Gick med på förslaget!" Hon säger det en aning högt och i bakgrunden hör jag hur både Oscar och Ogge samtidigt som jag skiker "va?!"
"HAN ÄR FUCKING DUM I HUVUDET JAG GÅR INTE MED PÅ DET."
" Jag är ledsen Bim men.. Det går inte att ändra nu. Från och med idag till en viss tid fram över är du "Mrs. Sandman." Felix har red..." Jag lägger på och kastar hårt iväg en liten sten som låg på marken bredvid mig ett antal meter. Jag kommer inte att klara det.Felix
"1 month and thirteen days. I've been togheter with my lovely Bim for more then a month. I know that it is alot of information to smelt and I know that we said that we hate eachother. We acctually did before. But now I love her more then anything, please dont hurt her. Love U honey @ bimbobim .
//Felix❤"
Mina gröna ögon skrollar snabbt egenom min text innan jag drar upp min tumme till pilen som kommer ändra mitt liv. Inget "Single but ready to mingle " mer nudå. Jag drar ett djupt andetag och innan jag hinner klicka på knappen ångrar jag mig runt sjuttioelva gånger att jag gick med på det. Men ändå trycker jag till på skärmen så att bilden läggs ut. Jag ser hur både likes, kommentarer och taggningar i foton. Nervöst knappar jag in på kommentarerna.
"Känns som ett skämt att Felix ljög för oss."
"Åhhhh"
"More then a month? Are you kidding? CONGRAAAAAAAAATS"
"LOOOVE UUU"
Jag ler lite mot kommentarerna innan jag går in på Bim's instagram o tittar runt lite. Sedan trycker jag bara lätt ner mobilen i min ficka pch reser mig upp från sjukhussängen. Om några få minuter ska jag äntligen bli utskriven från detta. Jag har suttit själv i.. Vad det nu är typ en timme på ett vitt urtråkigt rum, utan tv eller ett skit.
Klockan tickar på över dörren och tiden går långsamt som en snigel.
Jag sätter mig ner på den röda, mjuka stolen som finns i rummet och stirrar in i den vita väggen.
"Felix hur mår du?"
--
-
---
--
-
--
---
Omggg vrm e deet? I KNOW I KNOW!
Aja vota gärna!❤ //Happy
YOU ARE READING
Not real love~f.s~
FanfictionBim och Felix. De har alltid hatat varandra. När de börjar lägga upp bilder på varandra så ofta att det blir ett riktigt "bildkrig" börjar många tro att de är tillsammans. När Felix manager Daff råkar säga live att de är ihop.. Måste de sedan låtsas...