Genetyka - pręgi

15 2 0
                                    

Kot pręgowany to kot z ciemnym wzorem w paski lub cętki na jaśniejszym tle. Istnieje wiele różnych odmian pręgowanego umaszczenia.

Stara teoria głosiła, że ​​wszystkie wzorce pręgowania są mutacjami w jednym genie pręgowania i podlegają ścisłej hierarchii dominacji. Od pewnego czasu zostało to obalone. Istnieją trzy zidentyfikowane geny, które mają wyraźny wpływ na znaczenia pręgowane, a także kilka innych teoretycznych genów i poligenów.

--------------------------------------------------------------
Gen Agouti
--------------------------------------------------------------

Locus A, Agouti, jest odpowiedzialny za określenie wzorców u wielu różnych ssaków. Czyni to poprzez wpływ na to, czy wytwarzany jest pigment czarny, czy czerwony. U pręgowanego kota kolor tła tworzony jest przez włączanie i wyłączanie tych sygnałów, w wyniku czego włos ma naprzemienne pasma czarnego i czerwonego pigmentu.

Sierść standardowego pręgowanego kota wyglądają mniej więcej tak. U nasady znajduje się ciemny pas, następnie złoty pas zajmujący mniej więcej połowę łodygi włosa, a czubek włosa ma wiele krótszych pasm czarnego i czerwonego pigmentu. To sprawia, że ​​kolor tła wygląda ogólnie jaśniej i ma bardziej czerwonawy lub złoty odcień w porównaniu z pręgami, które są lepiej zabarwione.

 To sprawia, że ​​kolor tła wygląda ogólnie jaśniej i ma bardziej czerwonawy lub złoty odcień w porównaniu z pręgami, które są lepiej zabarwione

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Allel dla braku pręg (a) jest niefunkcjonalną wersją Agouti. Jest recesywny w stosunku do allelu funkcjonalnego (A), co pozwala na ukazanie wzoru pręgowanego. Mogą pojawić się delikatne prążki, które mogą skutkować „duchami", ale włosy pozostają ogólnie w pełni pigmentowane. Na włosie widać pewien stopień blaknięcia w kierunku podstawy, które może mieć różną intensywność i może mieć bardziej brązowy lub szary odcień. To samo blaknięcie występuje w włosach pręgowanych.

Znamy również jedną dodatkową formę agouti, występującą w mieszańcach pochodzących od azjatyckiego kota lamparta. Jest oznaczony jako Apb, od naukowej nazwy azjatyckiego kota lamparta, Prionailurus bengalensis. Powoduje wzór Charcoal kotów Bengalskich - w swojej homozygotycznej formie wytwarza Charcoal Twilight (ApbApb), a w połączeniu z nonagouti wytwarza Charcoal Midnight (Apba)

--------------------------------------------------------------
Pręgi makrelowe
--------------------------------------------------------------

Locus Mc, czasami nazywany po prostu genem Tabby, określa, czy wzorzec podstawowy kota będzie makrelowy czy klasyczny. Tak naprawdę bazowy wzór wszystkich kotów jest klasyczny, który można następnie modyfikować na różne sposoby. Wydaje się, że gen makreli pełni funkcję „usuwania" podstawowego wzoru, pozostawiając pionowe paski, a nie plamisty klasyczny wzór.

--------------------------------------------------------------
Wykrywanie poligenów
--------------------------------------------------------------

Cętki były tradycyjnie identyfikowane jako cecha dominująca w jednym genie, z symbolem Sp. Model ten może być w dalszym ciągu przydatny, ale od tego czasu wykazano, że istnieje spektrum między cętkami a makrelą, której półproduktem jest makrela łamana, i wydaje się, że jest ona zdeterminowana poligenicznie. To mówi nam, że w przeciwieństwie do tradycyjnego modelu, gdzie dwa koty z pełnymi cętkami mogą nosić koty bez cętek, w tym modelu jest bardzo mało prawdopodobne, aby dwa koty z cętkami miały kociaka makrelę.

Wiemy również, że cętki mogą jedynie modyfikować pręgowanie makreli, prawdopodobnie dlatego, że wykorzystują tę samą funkcję „kasowania", co w przypadku makreli. Jeśli kot jest mcmc (klasyczne pręgi), białko potrzebne do wymazywania nie jest produkowane, więc poligeny nie mogą pracować nad tym, aby wymazać go w większym lub innym stopniu. Jednak cętkowane pręgi mogą nadal wydawać się mieć cętki w kształcie kółka. Dzieje się tak, ponieważ klasyczne pręgi są podstawowym wzorcem, z którego się wymazuje

--------------------------------------------------------------
Gen Ticked
--------------------------------------------------------------

Gen Ticked odziedziczył swój symbol Ta po symbolu hipotetycznego genu Tabby. Litera A oznacza agouti, ponieważ wzór ticked charakteryzuje się tym, że większość ciała ma włosy agouti zamiast stałych włosów występujących w pręgach. Jednakże „Agouti pręgowany" to podzbiór, w którym na dowolnym obszarze ciała występuje bardzo niewiele pasków lub w ogóle je widać.

Istnieje pogląd, że agouti pręgowany jest spowodowany homozygotą kota pod względem allelu ticked (TaTa), jednak nie sądzę, aby było to prawdą. Pręgowany agouti występuje wyłącznie u ras starannie wybranych pod kątem wzoru i jego krzyżówek, a gdyby został spowodowany w ten sposób, spodziewalibyśmy się, że będzie rutynowo pojawiać się u każdej rasy z obecnym allelem ticked, w liczbie 25% przy hodowli dowolnych dwóc kotów ticked.

--------------------------------------------------------------
Umaszczenie kotów Bengalskich
--------------------------------------------------------------

Unikalne oznaczenia występujące u kotów bengalskich i ras pokrewnych wydają się wynikać ze wzoru w rodzaju „rozprzestrzeniania się". Szczegóły wzoru charakteryzują się dużą różnorodnością, ale ogólnie wydaje się, że cętkowany jest modyfikowany w rozetowy, a makrela jest modyfikowana w plecioną. Generalnie wzór wydaje się rozpadać na ciągi rozet w kształcie liści.

Dane dotyczące początkowej hodowli bengali wskazują, że w pokoleniach F1 nie stwierdzono rozet, a uzyskano je poprzez hodowlę kotów hybrydowych z „duchami". Nie ma wskazówek, co to dokładnie oznacza, ale zauważalna różnica wskazuje, że modyfikator jest albo niekompletnym dominującym allelem, albo jest wielogenowy. Z pewnością istnieją niezidentyfikowane geny modyfikujące, które decydują o dokładnym rozmiarze i typie rozet.

Zdjęcie od Sparrow's Garden

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Zdjęcie od Sparrow's Garden

--------------------------------------------------------------

Gen Agouti to ASIP, białko sygnalizacyjne agouti. Współpracuje z MC1R (znanym również jako rozszerzenie) i MSH, tworząc wzór prążków spotykany u typowego pręgowanego. ASIP jest odpowiedzialny za wyłączenie czarnego pigmentu, więc gdy jest on w większości lub całkowicie niefunkcjonalny, wszystkie pasma stają się w różnym stopniu czarne.

Gen makreli został zidentyfikowany jako LVRN. Ten sam gen powoduje różnicę między normalnym wzorem geparda a odmianą geparda królewskiego, co jest częścią tego, jak wydedukowano jego funkcję jako „wymazywania" wzoru.

Dokładne miejsce występowania Ticked nie zostało jeszcze zidentyfikowane, chociaż zostało ono umieszczone na obszarze na chromosomie B1.

Cętki zostały zdecydowanie zidentyfikowane jako spektrum powodowane najprawdopodobniej przez poligeny, ale inne wymienione zestawy poligenów są czysto teoretyczne.

☆Przewodnik po świecie wojowników☆Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz