BU BÖLÜMDEN ÖNCE FİNAL BÖLÜMÜ YAYINLANDI.
T.C.
BAKIRKÖY
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞISoruşturma No: -
Karar No: -KARAR
DAVACI: H.B
MAKTUL-ŞÜPHELİ: Yahya KAHRAMAN, Dursun oğlu, Hacer'den olma, 14/08/1993 doğumlu, Eskişehir ili, İnönü ilçesi, Kümbet mahallesi, - cilt, - aile sıra no, - sıra no'da kayıtlı, Bakırköy'de ikamet eder.
SUÇLAR: Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma ve Bir kişiye karşı insan onuruyla bağdaşmayan ve bedensel veya ruhsal yönden acı çekmesine, algılama veya irade yeteneğinin etkilenmesine, aşağılanmasına yol açacak davranışlar.
SUÇ TARİHİ: 27/05/2023 ve öncesi
SUÇ YERİ: İstanbul ili, Bakırköy ilçesi, Zuhuratbaba Mahallesi
Dr. Tevfik Sağlam Cad. 25/2SORUŞTURMA EVRAKI İNCELENDİ:
Suç tarihinde Jandarma Komutanlığına suç yeri olan Zuhuratbaba Mahallesi Dr. Tevfik Sağlam Cad. 25/2 34147 Bakırköy, İstanbul'da bulunan müstakil evde bir erkeğin zorla tutulduğunun ihbar edilmesi üzerine olay yerine intikal eden Jandarma Komutanlığına bağlı ekipler suç yeri olan evin bodrumunda bir erkek cesedi ve mağdur olduğu düşünülen Miraç DÖNMEZ ile karşılaşmış ve hemen Cumhuriyet Başsavcılığınıza bildirilmek üzere Bakırköy'e tabip olan pratisyen hekim Dr. Ayşe TANRIVERDİ olay yerine intikal ettirilmiş olup, hekim tarafından yapılan ilk muayenede şahıslardan birinin ölmüş olduğu bir diğer şahıs Miraç DÖNMEZ'in darp sonucu yaralı olduğu anlaşılmıştır. Oay yerine Cumhuriyet Başsavcısı Turan KURTULMUŞ'un gidip şahsın ölümünün ve alı konma ihbarının açığa çıkarılması adına olay yerinde gerekli incelemenin yapılması, ölü bulunan şahsın morga ve mağdur olduğu idda edilen Miraç DÖNMEZ'in ifadesi alınmak üzere Bakırköy Adliyesine nakledilmiştir. Buradanda ölü bulunan şahsın kesin ölümünün anlaşılması için Adli Tıp Kurumu Başkanlığı'na gönderilmiştir.
Olay ile ilgili yapılan soruşturmada ihbarda bulunan kişinin aynı ilçede ilkamet eden, devlet hastanesinde doktorluk yapan Raşit oğlu Hasan BİLBAŞAR olduğu anlaşılmıştır. Hasan BİLBAŞAR'ın verdiği ilk ifadede Yahya ARMAN'ın kendisiyle görüşüp evinde bulunan durumu acil bir hastayla ilgilenmesi için para teklif ettiği, konusu geçen evin bodrum katında bileklerinden kollarına kadar keskin bir alet ile yaralanmış olan Miraç DÖNMEZ'in baygın bir şekilde yattığı ve Yahya ARMAN bulundukları odadan ayrıldıktan sonra ondan yardım istediğini söylemiştir. Aynı zamanda Yahya ARMAN'ın kendisine mağdur olduğu düşünülen Miraç DÖNMEZ'in psikolojik hasta olduğunu söylediği ve bunu kimseye anlatmaması için para teklif ettiğinide iddia etmiştir.
Ayrıca Miraç DÖNMEZ'in tanıklığına ek olarak Hasan BİLBAŞAR'ın ifadesiyle ölü bulunan şahsın Yahya ARMAN olduğu teşhis edilmiştir. Şahsın ölüm raporu tanzim edilmiş, bağlı olduğu İstanbul Nüfus Müdürlüğü'ne bir yazıyla bildirilmiştir.
Mağdur olduğuna inanılan Miraç DÖNMEZ ifadesinde üniversite okurken tanıştığı ve yaklaşık iki senelik bir ilişki sürdürdüğü Yahya ARMAN'ın kendisine şiddet uygulaması üzerine onu yedi ve ya sekiz yıl önce terk ettiğini, bir şekilde aynı yerde işe başladıklarını ve Yahya ARMAN'ın taşınmasından kısa bir süre sonra kendisiyle buluşmak istediğini söyleyerek ona telefon açtığını, iş çıkışı buluşmak için sözleştikleri yere giderken saat 8, 9 civarlarında bayıltılıp kaçırıldığını, ayıldığında Yahya ARMAN'ın evinde olduğunu ve onunka tartıştıklarını uzun bir süre alıkonulup, fiziksel ve psikolojik şiddete mağruz kaldığını belirtmiştir. Yahya ARMAN'ın ölümüyle ilgili olarak, aralarında çıkan tartışma sonucu kavga ettiklerini Yahya ARMAN'ın kendisine bıçakla saldırdığını, arbede anında yere düşen bıçakla Yahya ARMAN'ı öldürdüğünü itiraf etmiştir.
Olayla ilgili yapılan araştırmalar sonucunda Miraç DÖNMEZ'in bir trafik kazası sonucu nüfusta ölü görüldüğü ancak yapılan muayeneler sonrası trafik kazasında ölen şahsın aslında Burak ERDOĞAN olduğu anlaşılmıştır. Yahya ARMAN'ın olayla ilgilenen savcı ve diğer kişilere rüşvet vererek hayatını kaybeden şahsı nüfusta Miraç DÖNMEZ olarak gösterdiği soruşturmalar ve verilen ifadeler sonucunda bulunmuştur.
Soruşturmayla ilgili olarak yetkili ve görevli Silivri Ağır Ceza Mahkemesi'ne dava açılmak üzere iddianame düzenlenmesine,
Yetkili ve görevli Silivri Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığı'na itirazı kabil olmak üzere,
CMK 109 v.d ve TCK 95 v.d maddeleri uyarınca kamu adına karar verildi. 19/12/2023TURAN KURTULMUŞ
Cumhuriyet Başsavcısı
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Yokken
Romance[TAMAMLANDI] "Burada olmana ihtiyacım yok." diyebildi zorla bulduğu sesiyele. Boğazıda acımıyordu oysa. Konuşmak istiyordu daha fazla ama kelimeler soluk borusuna diziliyordu teker teker. Ellerini onun omuzlarına koysada ittirecek gücü -bundan önced...