Selam! Ben geldim. Umarım bölümü beğenirsiniz. Satır arası yorum yapmayı unutmayın!
🍀
3 Gün Sonra;
Genç kadın konağın bahçesine çıkmış gün batımında kahvesini yudumluyordu. Konakta büyük bir hazırlık vardı. İplikçiler akşam yemeğine davetliydiler fakat Şerna ve Civan balayı için şehir dışına çıkmışlardı. Defne de bu yüzden fazla heyecanlı sayılmazdı.
"Hanımım?"
"Efendim?"
"Bejna abla seni çağırıyor. Mutfakta."
Defne kafasını sallamakla yetindi ve kahveden son bir yudum daha aldıktan sonra mutfağa gitti.
"Çi bûye dayê?" (Ne oldu anne")
"Ji bo êvarê mêvanek heye, tu li bexçe qehwe vedixwî. Alîkariya min bike, Xanim Rinde." (Akşama misafir var, sen bahçede kahve içiyorsun. Bana yardım et Rinde Hanım.)
Defne elbisesinin kollarını sıyırıp mutfak önlüğünü giydi.
"Altı üstü bir kahve içtim anne. Burnumdan getiriyorsun."
Bejna soğanı karıştırdığı kaşığı bırakıp kızına döndü.
"İçme mi diyorum sana? Başka zaman iç."
Genç kadın cevap vermeden mutfaktaki masaya yöneldi. Kazan kebabı, tepsi kebabı, içli köfte, etli patlıcan dolması, pilav ve daha neler neler...
"Daye ordu mu doyuracaksın, bunlar ne?"
Defne ocağın başında duran annesine yaklaştı.
"Bu ne?"
"Borani. Ömer çok sever."
Ömer'in gelmeyeceğinden emindi. Masadan bir tane içli köfte aldı ve yemeye başladı.
"Beni niye çağırdın anne?"
"Şıllık."
Defne ağzındaki lokmayı yutup annesine döndü şaşkınlıkla.
"Çi?" (Ne?)
"Ez dibêjim şıllık çêki. Şîrîniya şıllık." (Şıllık yap diyorum. Şıllık tatlısı.)
"Mebesta te ew e. Ez dikim." (Sen onu diyorsun. Yaparım.)
"Tu çi fêm dikî, keça dîn?" (Sen ne anladın deli kız?)
"Guh nedê daye." (Boşver anne.)
Defne tatlı için bir kaba şeker koydu, üzerine su ekleyecekken durdu ve annesine döndü.
"Daye saat 6'ya geliyor tatlı yetişmez. Ben bizim tatlıcıya gidip ordan alayım. Çeşit de fazla olur."
Bejna biraz düşündükten sonra kafasını salladı.
"Tamam, geç kalma."
Defne önlüğü çıkarıp dirseklerine kadar sıyırdığı elbisesinin kollarını eski haline getirdi ve mutfaktan ayrıldı.
"Ayşe!"
"Buyur hanımım?"
Defne'nin seslenişi ile koştur koştur gelen yardımcıya baktı.
"Çantamı getir."
Geldiği hızla genç kadının odasına gitti ve çantasını alıp geri geldi.
"Teşekkürler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARA
Teen FictionDuvara yasladı sırtını çaresiz bir şekilde, ağlıyordu. Bir elinde sigara, diğer elinde sevdiği kadının saçları. Burnuna götürdü kızıl tutamları. "Nasıl yaptın bunu Defne? Nasıl kıydın?"