-Kakaolu diyorum sana muzlu değil anlamıyor musun?
- Anladım efendim.
-Anladım? Peki burada ne yazıyor, kutuda muz resmi falan görüyor musun?
- Paranızı geri verebilirim.
- Bana bunu neden sattığını soruyorum.
-Diğerinden kalmamıştı efendim.
-Evden iki kez gelmek zorunda kaldım, al şu lanet sütü kendin iç sersem herif.
Colton saatine baktı ve hızlıca dükkandan çıktı. Saat akşam 17:50 gösteriyordu. Bu diğer herkesin saatinin 18:10 gösterdiği anlamına gelirdi. Colton da herkes gibi cep telefonu kullanmasına rağmen kol saati taşırdı. Son 10 yıldır saatçilerin sayısı o kadar azalmıştı ki kolundaki bozuk saati ayarlatacak birisini aramak çok zor olurdu. Dışarıdan çevrilen bir kurma kolu olmaması sanki saat tamircilerini de gerekli hale getirmek için tasarlanmış gibiydi. Ama görünen saate her zaman 20 dakika ekleyerek doğru zamanı bilebilirdi. Saat düzgün çalıştığı sürece geri kalmış olması ne fark ederdi ki ?
Colton şehrin ana caddesinde karşıda duran kamyonete ulaşmak için hızlı adımlarla yürüyordu. Yoldan akan araçların egzoz gazlarının ne kadar rahatsız edici olduğunu fark etti. Gözlerini kısarak bu rahatsızlığı yüzünde gösterdi ve araçlar arasında geçecek bir fırsat aradı. Esnaf dükkanları önünde yoldan geçenleri izleyen dar pantolon ve yarım maaşlarına mahal olan dar gömlekleri ile yoldan geçenleri süzen 20 yaşlarında gençler bekleşiyorlar. Hem işverene hem de genç kızlara bakımlı görünmek tek amaçları olmasına rağmen ortalama pasaklı bir memurun 1/10 u kadar maaş ile idare etmek zorundalar.
Yukarılarda ışıklı dev reklam panolarında genellikle çikolata reklamı yapan çıplak vücutlu yakışıklı erkekler ve otomobil reklamı yapan koca popolu kadınlar görülüyor. Daha altlarında duran küçük panoda mevcut belediye başkanını gösteren bir ok işareti üzerinde şöyle yazıyor
"Kaliteli halk için kaliteyi siz seçin"
Colton araçların arasından sıyrılıp yolun karşısında bekleyen kamyonete ulaşıyor. Sürücü koltuğunda Sawyer oturuyor. Sawyer, Colton'un yardımcısıdır. O da amiri Colton gibi normalize ekiplerinde çalışıyor. Normalize ekipleri 2035 yılında kurulan bir gizli polis birimidir ve 7 yıldır çalışmaktadır. Bu ekip ekonomiden daralan halkın günah keçisi aradığı bir dönemde kuruldu. Toplumdaki anormal kişiler tüm toplumun kalitesini bozuyordu ve bunlar suçlu değildi. Kimisi çok yaşlı kimisi genç kimisi cahil ve kimisi çok şişman...
Dönemin yönetimi toplumu normalleştirme politikası ile büyük bir kesimin desteğini aldı daha sonra bu işler yedi yıl içinde biraz değişime uğradı.
Sawyer işini çok seven ülkesine bağlı balancia milliyetçisi bir yarcımcıdır. Coltonun iş içinde ve dışında en çok gördüğü kişidir de diyebiliriz. İnsan haklarından devlete bağlılığın erdeminden ve insanlar içindeki gizli iyi yönlerden sıkça bahseder.
Colton araca bindi. "Gidelim de şu sürtüğün derdi neymiş öğrenelim." Dedi
Kamyonet şehir trafiğinin içine daldı ve kırmızı bir aracın ardından tesadüfen aynı yöne doğru sürmeye başaldılar.
Sawyer: Geçen seferki gibi bir planın yoktur umarım.
Colton: Geçen seferki plan değildi. Kaçmaya çalıştı.
-Tekrar yakalayabilirdik.
-Emin olamazsın
-Herkesin içinde kamyonetle üstünden geçtin, şaka mı yapıyorsun.
-Emin olamazsın diyorum. O farenin bir kez gözden kaybolmasına izin verseydik artık çok daha iyi saklanacaktı. Belki yurtdışına kaçardı. Ya da ücra bir mağaraya saklanırdı. Ve devlet sana şu soruyu sorardı. "O fareden kaç para aldın Sawyer?"
O kıt aklında bu soruya verebilecek bir cevap var mı Sawyer?
-Normaller listesi bu ay yine yenilecenek diyolar.
-Evet, kesin bilgi. Düz taban olanlar ölüm listesinden çıkarılacak. Bahse girebiliriz.
-Nereden bilebilirsin?
- Bahis100 coin?
-Bilmen mümkün değil. Liste ülkenin en büyük sırrı gibi korunur açıklanana kadar sadece Normal bakanı ve Başkan bilir.
-200 coin oldu Sawyer?
- Bilemezsin, blöf yapıyorsun.
- Bahsi kabul edersen nereden bildiğimi açıklarım.
-Colton, sen bir kaçıksın
- Anlaştık mı de diyorsun?
- Tamam 200 coin.
- İki yıl önce düz tabanların ayakta çalışması zor olduğu için bunun bir kalitesizlik ve anormallik göstergesi olduğu rapor edildi ve o tarihten beri yirmiden fazla kişiyi sadece ben vurdum. Son ölen düztaban bir kimyager profesördü ülkede Alzheimer hastalığı için en etkili ilacı geliştirdi ve ödül aldı.
Bizi karşısında gördüğünde devletten 2. Bir ödül alacağını düşünerek sevinmişti. Beyninin ortasına 9mm delik açılana kadar...
Sonra ne mi oldu? Geçen ay Başkanın müstakbel gelininin çocuğu düz taban olarak doğdu. Hemen bir hafta önce ise Normal bakanlığına bağlı doktorlar bir bildiri yayımlayarak düz tabanlığın varis riskini azalttığına dair araştırma yaptıklarını açıkladılar. Ve neredeyse düz taban doğmadıkları için şanssız olduklarını söylediler. İşler tam olarak böyle yürür Sawyer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köpeklerin Rüyası
General FictionYıllarca süren açlık savaş ve karanlık günlerin ardından Balancia ülkesi, artık tümüyle halkın istediği şekilde yönetiliyordu. Ama tüm halkın değil tabi ki. Bilirsiniz insanların istekleri birbiriyle çelişir, ve böyle durumlarda basit bir çözüm yolu...