2. zatoulaný míč

2 0 0
                                    

Palec přitisknu na mléčné sklo a rozmáčknu tak octomilku, která doposud zmateně pobíhala sem a tam, poletovala všude možně, zase si sedala na okno, lezla po stěně, křečkovala mi kolem hlavy, a zbytek jejího rozmáčklého torza rozmáznu na parapet. 

    Po titěrných křidélkách, tělíčku a hlavičce toho otravného, marného tvora tak nezbude pouhý titěrný mastný flíček. 

    Hlavu položím na založené ruce, škvírami okenic táhne chlad, venku mží, je slyšet kapky deště a tajícího sněhu tříštící se o dlážděný chodník vedoucí podél tělocvičny. Mléčné sklo se mlží s každým mým výdechem. 

    Někde napravo ode mne vrazí basketbalový míč do zdi a já nadskočím, rychle se vzchopím z chvilkového zasnění a ocitnu se tak plivnutý přímo v centru reality. Kde už není jen mrtvolka octomilky a rozmazaný pohled do dvora, nýbrž celý svět.

    Za mnou se ozve několik otrávených, nerudných hlasů. Vzhlédnu, míč se odrazí od stěny a dokutálí blíže ke mně. Seskočím z lavičky a chci jej zvednout a hodit nazpět skupině popuzenců stojících opodál, ale to už se objeví jeden z těch nevraživců přímo u mě. 

    „Nesahej na něj," napomene mne, když se skloním pro balón. Narovnám se tedy a nevěřícně na dotyčného zahledím. Párkrát zamrkám, snažím se vyčíst cokoli z chlapcovy tváře. Snažím se uvěřit tomu, co právě řekl. 

    Znovu se skloním pro balón. Skupinka kluků, která musela přerušit hru už nedočkavě pošlapuje na místě, několik z nich si založilo ruce na prsou nebo si je zapřelo v bok. Zírají na nás, ale nemohli slyšet nic z toho, co mi chlapec před chvílí řekl. Zdá se, jako by to snad ani nikdy nevyslovil, dokud nepromluví znovu: „Říkám ti, nešahej na to." Zní mírně zlostně, tak se míče raději vzdám a nechám ho jen tak ležet mi u nohou. 

    „Ustup," oznámí a bradu přitom pozvedne vzhůru. Učiním tak pár kroků vzad, přičemž z něj ani na moment nespustím oči. Až když jsem evidentně v bezpečné vzdálenosti od něj, přijde k míči, skloní se pro něj a dodribluje s ním zpět do hřiště, kde s ostatními rozehraje novou hru.

NedotknutelnýKde žijí příběhy. Začni objevovat