Bab 9

2.5K 196 6
                                    

"Miss me, baby?"
Tiba tiba suara garau yang asing menerjah masuk ke dalam pendengaran mereka.

Kausar tersentak. Kepala dialihkan menghadap pemilik sang suara. Kepala ditoleh.

"Abang Him!!" Ujar Kausar. Mata mula mengalirkan air. Sedih.
Dengan pantas Kausar berlari anak dan memeluk badan sasa Itu.

Belum sempat mahu memeluk badan sasa itu. Dahinya ditonjolkan lembut.

"Auchh, sakitlah abang Him!"

"No, sweetie."

Kausar tersengih. Hehe, kita nak 'ter'peluk pula tadi.

"Automatik. Hehe."
Ujar Kausar sambil menayangkan gigi putih bersih nya.

"Kenapa, abang Him baru balik? Lamanya abang Him duduk Spain."
Ucap Kausar sebelum memuncungkan bibirnya kedepan.

"Sorry, sweetie abang pergi sebab ada ke-"

"Sebab nak cari kekasih hati."

Belum sempat jejaka yang digelar abang Him itu menghabiskan percakapannya, Azzrein memotong laju.

"Acehh, ciee, bang. Ada kekasih hati nampak?" Ucap Kausar seraya mengangkat kedua dua belah keningnya.

"No. Itu bukan tujuan utama abang, ok?"

"Dah kalau jodoh, tak kemana la abang Fahim Arsyad ku."

"Dapat lah kita merasa nasi minyak ya, sayang." Ucap Karl kearah Azzrein.

Habis merah telinga Fahim Arsyad apabila disakat oleh mereka. Fahim Arsyad ialah abang sepupu kepada Kausar. Mereka sangat rapat seperti adik beradik, sejak kecil lagi.

"Apa nama bakal kakak sepupu Kausar tu?" Soal kausar kepada Fahim. Sengaja, hehe.

"N-najwana Natasya."

"Nama pun dah cantik, apalagi tuan punya badan kan? Kalau ada masa bawa la Kausar pergi jumpa kak Najwa. Mesti cantik."

"Insyaallah, kalau ada masa nanti, abang Him ajak Najwa."

"Eh, tiba tiba panggil 'Najwa' pula, biasa nya panggil 'love' kan awak kan?" Ucap Karl seraya mengangkat kedua belah keningnya berkali kali. Mata masih setia merenung kearah Azzrein.

Kausar dan Azzrein hanya tergelak kecil kearah Karl dan Fahim. Seorang suka menyakat, seorang lagi malu malu kucing apabila ditegur. Haish.

*******************************************

"Tak nak."

"Alaa beb, jom lah. I janji nanti i habis je meet and greet kawan kawan i, kita terus balik. Ok?"

Kausar masih diam tidak membalas. Dari tadi Clara memujuknya untuk menemaninya ke 'birthday party' kawannya, malam ini. Tapi Kausar menolak. Bukanya mahu judge atau hate, tapi Kausar pernah juga lihat di mana mana drama, kebiasaannya 'non Muslim' akan membuat 'party' yang mencampurkan jantina. Tidak kisah sama ada lelaki atau perempuan. Kausar sedikit tidak selesa dengan perkara itu. Hehe. Mohon di maafkan, ya.

Sekali lagi, NO HATE ya.
Ini hanya sekadar pemikiran kanak kanak Kausar.
Matang?
Entah.
Mungkin?

"Lagipun you tak payah masuk pun, you duduk tunggu dalam kereta je." Ucap Clara sambil menyakinkan Kausar.

"Kau tak suruh pun, memang aku tak masuk."

"Means, you ikut i lah kan?"

"Nope."

"Ala beb, please-"

"Still no."

*******************************************

Luth Rayyan: His Happiness S2Where stories live. Discover now