Bab 2
"Mommy!"
Gadis kecil itu berlari mendapatkan ibunya. Ditarik anaknya kedalam pelukan.
"Hai anak mommy! Did you miss me?"
"Mich you sho Mushh mommy!"
("Miss you so much mommy")
Pipi kiri dan kanan milik anaknya dikucup penuh kasih sayang."Auni naughty tak dengan tokmmy?"
"Tak. Tokmmy kata Auni goodgirl."
"Really? Baiknya princess mommy ni.." kata Kausar kepada Auni. Iya. Nur Ayuni Adreena. Dia diketahui mengandung seminggu selepas diceraikan. Walaupun muka Auni lebih seiras dan mirip seperti Luth Rayyan tetapi Kausar tetap menyayangi anaknya. Tidak pernah sedikit pun dia membuka cerita tentang Luth Rayyan kepada Auni.
"Hai princess! Did you miss your beautiful aunty?" Clara menyoal sambil tangan dilambaikan.
Ceria muka Auni apabila mendengar suara aunty kesayangannya. Dia lebih menyukai Clara daripada Qaleesha dan Mikaeyla. Kesian..
"Antyy!!" Auni melepaskan pelukannya dengan Kausar dan dengan pantas memeluk Clara.
Kausar gambira melihat Auni ceria. Kausar tersenyum nipis.
"Aunty ada beli toys untuk Auni tauu. Close your eyes first. And.. Open. Tadaa!!"
Gembira wajah Auni apabila melihat banyak mainan kegemarannya. Sesekali Clara tersenyum manis sambil melihat Auni bermain dengan mainannya.
Tak sia sia dia belikan untuk Auni. Dapat juga dia melihat Auni tersenyum riang."Kausar.. lama balik?"
"Assalamualaikum umi.. tak lama mana pun dalam lima belas minit macam tu.." ucap kausar sambil menyalam tangan ibunya, Puan Fatima.
"Waalaikumussalam. Lahh.. kenapa tak bagitahu umi. Degil la. Umi ingat dengan siapa la Auni gelak tadi. Risau umi." Ujar Puan Fatima seraya mengosokkan dadanya tenang. Risau member. Buatnya Auni gelak sorang-sorang tak ke nanya tu? Ghisauuu.
"Hehehe.. sorry umi.. Baba mana?"
Leher dipanjangkan sambil mencari kelibat Bapanya."Hmm, baba tu biasalah dengan kerjanya di office tu."
"Tak balik lagi?"
Puan Fatima menggeleng.
"Belum.""Umi. Qal dengan Aeyla tak boleh nak datang malam ni. Ada makan-makan katanya. Kalau tak datang takut tujuh keturunan kens kutuk nanti.. Dia orang kirim salam."
"Assalamualaikum.. Haish, macam-macam la dia orang tu..
Tujuh keturunan pun diungkitnya. Tak lain tak bukan, si Qal la tu.""Haah umi.. tahu-tahu je Kann umi. Entah-entah umi ada kuasa takk? Manalah tahu umi bersubahat dengan thanos."
"Macam-macam la kamu ni. Ni dah makan ke belum ni?"
"Belum lagi. Hehehe." Kausar tersengih seperti kerang busuk. Eh! Kerang wangi la.
"Oh, ya. Kausar datang sini dengan Clara umi. Dia baru balik petang tadi dari Itali. Rindu katanya. Urusan keluarga dekat sana pun dah selesai."
"Iya ke. Alhamdullilah. Ha, mana dianya?" Tercari-cari Pun Fatima kelibat seketul Clara.
"Ada dekat ruang tamu tu ha. Tengah layan si Auni tu." Maklumlah dah lama tak jumpa kan? rindu lah tu..
***************************************
"IHH TAK SHABORR NYE AKUU!!"
Clara memandang Qaleesha atas hingga bawah dengan pandangan pelik sambil membuat flip hair. Gaya minah minah diva gitu. Acehh.
"Sejak bilee kawan you ni berniat sangat nak belajar ni? Tak sabar class start bagai?" Pelik juga tiba-tiba si Qaleesha ni semangat semacam nak belajar. Tak pernah dibuat dia.
"Kau ingat tak pasal Sir Luth Rayyan tu?" Mikaeyla menyoal.
"Oh. About That! Lahh.. dia ajar class kita ke?"
"Yup. Tapi sementara je. Ganti Sir Haziq."
"Berapa lama?"
"One week."
Clara mengangguk tanda faham sambil tangan masih membuat flip hair. Hei minah ni. Tak habis-habis mendivanya...
Qaleesha yang tak habis-habis meroyan mahu start class awal tiba-tiba senyap. Dia baru perasan akan sesuatu.
"Dah pahal tetiba diam? Dah tahu yang kau meroyan tu bukan jodoh kau ke?" Mikaeyla melontarkan pertanyaan yang minta kaki. Bibir sudah siap melakarkan senyum sinis. Bibir dijongket.
"Kepala hotak kau. Tak ada maknanya. Aku diam sebab baru perasan something.."
"Apa dia?" - Mikaeyla
"What?" - ClaraSerentak Mikaeyla dan Clara bertanya. Mereka memandang antara satu sama lain.
"Sama lah kita!" - Mikaeyla
"Sama lah kita!" - Clara"Again?!" - Clara
Clara menutup mulut. Tidak sangka dia akan bercakap serentak bersama Mikaeyla di situasi seperti ini. Hehe."Eh! Sudah!" Qaleesha meleraikan jejak syahdu antara Mikaeyla dan Clara sebelum mereka lebih kelaut. Merepek dah ni. Menyempat ye.
"Kau orang perasan something tak?"
"Ap-" - Mikaeyla
"Wh-" - Clara"Tak payah jawab!!" Bidas Qaleesha. Dia tak mahu terulang perkara yang sama. Dah serik.
Nanti kalau layan jejak syahdu dia orang sampai tujuh keturunan pun tak habis."Kau orang perasan tak yang kita duduk sini bertiga. Kita helok je sembang menyembang kat sini. Tapi, Kausar?! Where she?"
"Ohh kau tanya dia ke? Aku ingat apa la tadi.." Mikaeyla bersuara.
"Entah. Ingat urgent sangat tadi. Kausar ada dekat tempat parking. Semalam kan Kausar dengan i tidur rumah umi sebab dah lewat sangat. So time nak pergi u pagi tadi, Auni nak ikut Kausar pergi u sekali. And sebab tu lah sekarang Kausar masih ada kat tempat parking. Tengah pujuk Auni. Puas i pujuk dengan toys tadi tapi dia tetap taknak. Kausar suruh i pergi dulu sebab risau kalau i lambat because of she." Terang Clara panjang lebar. Puas dia pujuk Auni dengan toys yang dibeli semalam, tapi apakan daya? Auni is Auni. Sekali pakai je toys yang ada kalau nak pujuk. Hmm. Auni, Auni nasib princess aunty kalau tak dah lama aunty mengamok.
***************************************
"Mommy nak pergi mana tu?"
"Mommy nak pergi u sayang."
"U? Ape tu? Mommy nak pergi work ke?" Ucap Auni seraya memeluk anak patung tigernya.
"Iya. Pergi work. Jangan naughty naughty tau. Kesian tokmmy nak jaga Auni." Kausar mencuit hidung anaknya. Pipi lembut anaknya dikucup sayang.
"Nak ikut mommy boleh?"
Tanya Auni selepas melepaskan tawa kecil apabila Kausar mengucup lembut pipinya."Boleh, tapi Auni boleh ikut hantar mommy je, ok?"
"Ok mommy! Thank yu so mush."
***************************************
Air mata serasa mahu jatuh ke pipi lembutnya. Perlahan-lahan air mata itu turun tatkala ibunya mula jauh darinya.
"M-mommy.."
Kausar meneh ke belakang tatkala mendengar suara yang sangat dikenalinya. Suara anaknya.
"Ye sayang kenapa?"
"Nanti Auni yinduu.."
Kausar mengucup lembut pipi anaknya.
"Auni jangan naughty naughty tau.. Nanti lepas habis work mommy jumpa Auni lagi. Assalamualaikum anak mommy."
"Walaikumshalam mommy.. baii Auni sayang mommy!"
YOU ARE READING
Luth Rayyan: His Happiness S2
عاطفية"Izinkan abang betulkan semula mahligai kita yang runtuh." - Luth Rayyan "Kau sendiri yang hancurkan mahligai tu." - Adreena Kausar "Forgive me sayang." - Luth Rayyan "Never." - Adreena Kausar ❌Plagiat ❌Copy ✅Share ✅Vote ✅Comment...