_مجنون، ايوه مالهاش تفسير تانى.
بس على مين مابقاش ملوك لو ما..
صمتت وقد قطع حديثها دلوفه للغرفه نازعا جاكت بدلته يضعه على كتفه بعدما قام بفتح اول ازرار قميصه، بالبدايه جذبتها طلته ولكنها سرعان ما افاقت على حالها.
لتشير عليه وهى تراه يجلس على الفراش ينزع عنه حذائه بعدها قميصه ، نحت خجلها جانبا من رؤيته له عارى الصدر تسأله بحده وهى تراه يتمدد على الفراش
_انت بتعمل ايه؟ انتى اصلا ازاى تدخل عليا الاوضه كده من غير استذان وتقعد ازاى بالشكل ده؟
يقف من مجلسه يهز رأسه مؤيدا : عندك حق.
فتح سحاب بنطاله يهم بخلعه.
صرخت وهى تلتف إلى الناحيه الاخرى: انت بتعمل ايه يا مجنون؟
_مش انتى قولتى ازاى انام بالبنطلون؟ فعندك حق كده هيتكرمش.
تلتف له سريعا: انا امتى قولت الكلام ده.
ببرود يشير للفراش: من دقيقة لما كنت نايم على السرير.
_انا كان قصدي انت ازاى تدخل الاوضه وكمان تنام على سريرى.
نظر للغرفه من حوله بعفوية ووببراءه لا تليق به: وهنام فين ومافيش غير اوضه وحده فى الشقه وكمان سرير واحد؟!
تقترب من الفراش: اهو بنفسك قولتلها اوضه وسرير واحد فاتفضل يالا بقا على بيتك.
بضحكه يقترب بوجه من وجهها: توتو، بقا فى عروسة تقول لجوزها حبيبها ليله دخلتها روح نام فى حته تانية.
_جوزها ايه وحبيبها ايه؟ انت هتكدب الكنبة وتصدقها! اتفضل انا تعبانه وعايزة انام.
يتمدد على الفراش واضعا يداه معقوده خلف راسه: والله السرير موجود وواسع وتقدرى تنامى فى المكان ال يعجبك.
قالها وهو يمرر يده على الشرشف جانبه.
تنظر له بغيظ تطلق زفير وتخرج من الغرفه وقبل إغلاقه آثار حنقها بتعليقه.
_مش من الذوؤق انك تقفلى الباب بعصبية، بالراحه اقغلى الباب بالراحه وبشويش.
وبعناد تصفع الباب بقوه اهتز لها أركان الغرفة.جلست على كرسى المكتب تجذب خصلات شعرها بيدها تكاد تجن وهى تحدث نفسها بصوت مسموع: انا ايه ال عملته فى نفسى ده؟ كان عقلى فيت لما وافقت على كل الجنان ده! نظرت لباب الغرفة بضيق كورت يدها تدفعها داخل فمها تكتم صراخها وهى تستمع لصوت ضحكاته التى تصل إليها من الغرفة.
**
تم نزول الفصل الخامس واللينك فى المحادثات
أنت تقرأ
المخادعة والمغرور
Romanceأحببتك خذلتني تركتك رجوتنى وجدته فتحدانى قبلت التحدى فعشقنى لتعود انت لى راكعا وانا له واقعه