اقتباس الفصل السابع وتم نزول اللينك بالمحادثات
اقترب بوجه من جبهتها يطبع قبله رقيقه أعلاها اغمضت على اثرها عينيها تزامنا مع همسه الدافئ
"حقك عليا"
تراخى جسدها لتمسك بياقه قميصه كطوق نجاه تدفن رأسها فى تجويف رقبته لتحاوطها ذراعه بتلقائيه يتمسك بها ومع تلك الدمعه الساقطه على صدره مرر يده على طول.ظهرها بحنية يهدئها بصمت.
أطلقت تنهيده طويلة لفحت انفاسها رقبته ليغمض عينيه يطوقها بكلتا ذراعيه يشتد فى ضمها له مع كل كلمه تخرج منها وذاك القرب عندما استقرت برأسها أعلى يساره بدأت وكأنها تخاطب قلبه لتصيبه سهام كلماتها بالأعماق.
_انا طول عمرى وحيدة، الدنيا بتخبط فيا، عشت كتير من وانا ست سنين من بعد وفاة بابا الرجل الوحيد ال لحد دلوقت معرفتش الأمان يعنى ايه الا معاه ومن بعده أمى ال ماتت ومن وانا عندى عشر سنين من بعدها محستش بالأمان غير دلوقت.
رفعت رأسها تنظر له وأثر شهقاتها لا يزال بصوتها المهتز المرتعش من البكاء وبصدق : شكرا يا جلال.
يهم بالحديث لتضع اصبعها على فاهه تمنعه من الكلام.
_شكرا على كل ال حصل انهاردة بداية من وجود العملاء ولو كنت نجحت انهاردة فى الاتفاقيات فده كله بسببك انتى وعلى الرغم من خوفى وتوترى وجودك جنبى طمئنى وادانى ثقه وحسيت انى مش لوحدى.
انا كنت كل ما ارفع عينى واشوفك كنت بشوف اهتمامك وخوفك ...وبابتسامه صغيرة تابعت...وابتسامتك ال مقدرتش تخبيها مع كل عقد بتفق عليه.
تنهدت ولا تزال تنظر لعمق عينيه: خلتنى اخرج افضل ما عندى وتانى مرة لما دافعت عنى قدام سارة، كمان كان فيك تدافع عن نفسك او تسكت سارة بأي طريقة لكن انت محولتش تكسر اختك ولا تهنها قدامي وحتى لما خرجت محولتش تجري وراها وتبرأ نفسك، فضلت جنبي، انا لو كنت اتعصبت عليك فده مش علشان كلامك ال انت قولته، انا كنت زعلانه من نفسى، باستغراب نظر لها يسألها بحيرة: ليه؟
بابتسامه : ، بعد ده كله ومهمكش نفسك وبتسألنى فى ايه؟جلال قد ايه انت عظيم! أشكرك ياجلال.
طريقة نطقها باسمه بذاك الضعف الانثوى المحبب لقلب الرجل مع ابتسامتها هيئتها خارت أمامها قواه ليميل بوجهه نحو غايته التى جعلت دقات قلبه تتعالى منذ بداية حديثها وسؤال عقله الملح: كيف يكون مذاقها؟
رجفه اصابت قلبها لتتمسك به بوهن إطار اخر تماسكه ليتمادى وهى الساكنه بين يديه لن يشعرا بنفسهما وهو يكاد يتم زواجه منها حتى صدح صوت جرس الباب عاليا لتشهق بخضه تفيق على حالها لتشتد بضمها لع تخفى حالها بجسده ويدها على عيناه وبهمس خجل: غمض عينيك..
يضحك بعلو صوته يقبلها أعلى رأسها يعيد وضع المنشفة: هشوف مين الرزل ال جاى فى الوقت ده، خليكى زى ما انتى
أنت تقرأ
المخادعة والمغرور
Romanceأحببتك خذلتني تركتك رجوتنى وجدته فتحدانى قبلت التحدى فعشقنى لتعود انت لى راكعا وانا له واقعه