ep8

41 6 105
                                    

Utamakan vote and komen, kalau tak mak sebat kang

"Tahniah park mayra awak mengandung"

"Huh?"mayra menantap doktor itu tidak percaya, dengan tangan doktor itu memegang alat mengarah pada perutnya yang sudah dia naikkan bajunya keatas sedikit.

"Look"doktor itu menunjuk kearah screen depan, dapat mayra lihat ada gumpalan kecil yang sedang berada di dalam diperutnya.

"Dalam persekitaran menurut saya kandungan puan sudah masuk 3 bulan 13 hari, puan tiada alahan apa-apa ke sampai tidak perasan kehadiran malaikat kecil ini?"tanyanya membuatkan mayra menggeleng dan mulai menangis perlahan.

Dia tak tahu nak cakap apa..

Dia terkejut sungguh.

"Anak yang baik"puji doktor itu dengan senyuman dibibir, selesai mengecek mayra, dia pun menyuruh mayra duduk di hadapan kerusinya berada.

"Kandungan puan sedikit melemah, puan ada stress ke?"tanyanya membuatkan mayra terdiam.

Melihat tiada sahutan dari mayra doktor itu tersenyum maklum "kalau boleh saya sarankan jangan terlalu stress, ni boleh membahayakan kandungan puan, mintak suami selalu mendampingi anda ya puan"

Mayra pun mengganguk dan tersenyum lembut.

Tak lama dia teringat sesuatu "doktor saya beberapa bulan yang lalu saya ada pergi ke hospital ini juga saya nak cek rahim saya ni ada masalah ke tidak, doktor tu cakap saya disahkan mandul"

"Kalau boleh saya tahu siapa nama doktor tu?"

"leeseo"

"Maaf puan disini tiada nama doktor leeseo"jawabnya dengan dahi mengerut membuatkan mayra terkejut.

"T-tapi"

"Maafkan pihak hospital kami puan kami akan lebih pantau kalini, mungkin orang itu hanya menyamar jadi doktor, kami akan pastikan tidak terjadi lagi kat sini"doktor itu menghela nafas kasar, dia jadi kasian kat perempuan berada didepan matanya ini mesti dia depress.

"Ini saya bagi vitamin untuk kandungan anda ya puan, untuk jadual check up harap puan datang ya kerana saya ingin memastikan sesuatu"ujarnya membuatkan mayra mengelus perutnya perlahan dengan raut wajah yang risau.

"Anak saya ada masalah ke doktor?"

"Tidak, anak anda baik-baik sahaja cuma saya sedikit bingung kerana ada gumpulan kecil disebelahnya, saya tidak tahu itu, takut perkiraan saya salah, apapun itu nanti saya bagitahu ya, jangan cemas okay puan?"dia mengelus bahu mayra dengan perlahan membuatkan mayra menghela nafas lega.

"Terima kasih banyak doktor"

"Jangan panggil saya doktor panggil saya Irene okay? Apa-apa jadi bagitahu saya"

Mayra mengganguk dan keluar dari ruangan doktor itu, senyuman dibibirnya mulai terlihat.

Akhirnya impian dia nak anak dengan Jay dikabuli oleh tuhan.

"Anak mommy terima kasih telah hadir sayang"mayra terisak kecil penuh bahagia, dia memandang gambar usg bayi yang berada di tangannya dia usap dengan sayang.

"Ayuh nak kita buat suprise untuk daddy!"ucapannya dengan riang dan melangkah kakinya dengan perlahan.

Brakk!!

"ARGH!"

Mayra memejamkan matanya dengan erat apabila seseorang melanggar bahunya dengan kuat dia bersiap nak merasakan jatuh menyentuh ke rumput kawasan hospital itu. Tapi dia merasa heran tidak merasakan apa-apa.

SORRY MYLOVE - (Jay)Where stories live. Discover now