Brakk!!!
"MURUNG SEPERTI NI TAK MEMBUATKAN SYARIKAT INI NAIK BALIK PARK JONGSEONG!!"pekik Yoona sesudah dia sampai di tempat kerja anaknya membuka pintu ruangan jay dengan kasar menantap anaknya duduk termenung di kerusinya itu dengan tajam.
Jay hanya menantap ibunya dengan tatapan kosong sebelum meneguk kembali alcohol yang berada di atas mejanya, file-file menumpuk yang seharusnya dia periksa dia abaikan.
Merasa terabai Yoona melangkahkan kakinya laju menuju ke arah anaknya dan merampas botol alcohol itu dengan kasar dan membuang di tempat sampah yang berada di sebelah sofa.
Mendapat perlakuan seperti itu Jay hanya berdecih perlahan "boleh tak mommy bagi Jay masa?"
"Masa? SYARIKAT NI HAMPIR BANGKRAP JAY!!!! TOLONGLAH JANGAN BAGI MOMMY STRESS!! BANYAK PEKERJA BERHENTI TU KAMU TAK AMBIL LANGKAH NAK AMBIL PEKERJA BARU KE?! DAN TU TUNANG KAMU TU, KENAPA KAMU ABAIKAN DIA?! TAKNAK TANGGUNGJAWAB KE KAMU?!"bentaknya membuatkan Jay menghela nafas kasar.
"Dan semua benda yang kamu buat malukan keluarga sampai satu Korea ni tau , memang semua salah kamu Jay!!, Semua silap kamu dan lagi satu kenapa boleh sampai mayra tu mengandung?!! Apa kamu tak bagi dia minum ke pengcegah dari mengandung ke tu huh?!! Ini bukan dari rancangan kita Jay apa kamu dah lupa ke?!"Sambungnya dan mendudukkan diri di depan anaknya dengan kasar.
"Mommy masatu Jay sendiri tak tahu dalam diri Jay kenapa, j-jay serabut gila dan terus khilaf" jawabnya dan mengusap rambutnya dengan kasar.
"Lepastu sekarang kamu dah cerai kenapa kamu murung tak terima macam ni?! Meroyan apa semua, nak sangat mayra tu balik apa kau menyesal Jay?!"
Melihat diamnya anaknya membuatkan Yoona menghembuskan nafas kasar dia pun bangun dari duduk dan menantap anaknya tajam "mommy tak nak ambik tahu, tengahari ni nak ataupun tidak kamu pergi bawak lily cari cincin kahwin, kalau kamu tak pergi jangan sampai mommy heret paksa kamu kat sini"
"Ingat Jay apa kita rancang sebelum korang berkahwin sampailah kahwin penghabisan seperti ini walaupun permainan yang kau jalani ni bodoh tak lancar sampai semua orang tahu, ingat jangan pernah menyesal! Mommy sampai mati takkan suka mayra tu walaupun kalau kamu nak kembali kat dia balik! Ingat!! Dari dulu yang mommy nak idamkan tu menantu seperti izeara!"
Jay memukul kasar mejanya dan bangun dari duduknya " BERHENTI LAH MOMMY!! IZEARA TU DAH BERKAHWIN!!"
"JANGAN MUNAFIK JAY!! SEDANGKAN KAMU SENDIRI PUN NAK RAMPAS IZEARA TU DARI JAEHYUN!!"
Yoona meraih kasar beg tangannya yang dia taruk di atas meja sofa tadi sebelum kakinya melangkah pergi meninggalkan ruangan anaknya dia menoleh kembali kearah jay.
"ingat kata mommy tadi, pergi dengan lily cari cincin barang pelengkapan korang nak kahwin nanti, mommy dah atur perkahwinan korang minggu depan berlangsung"
Tanpa mendengar jawapan anaknya dia pun meninggalkan ruangan Jay, menutup pintu itu dengan kasar mengabaikan teriakkan tak terima dari anaknya.
"SIAL!!"tangannya membanting botol alcohol yang kosong itu kelantai, dia pun menjatuhkan diri di lantai sampai mencengkam rambutnya dengan kuat.
"Mayra mana awak?"
" Saya rindu"
**
"Biar uncle teman""Tak apalah mayra boleh pergi sendiri, mayra janji lepas ambik barang kat rumah Jay terus mayra balik, lagipun kata sunghoon dah berapa bulan Jay tak balik rumah"
"Takde uncle risau dia tetiba balik, takpun uncle suruh soo--"
"Mayra nak pergi mana?!"potong jennie-- yang merupakan adik bongsu kepada mendiang ibunya.
YOU ARE READING
SORRY MYLOVE - (Jay)
ActionDisahkan mandul, dibenci oleh mak mertua, kata-kata cinta dari sang suami hanyalah tipu belaka... just read if you want know